Zprávy

Král obšourníků to balí. Kdepak znásilňovač, je to jen PR

Petra Tomanová
4. února 201615:30
Král obšourníků to balí. Kdepak znásilňovač, je to jen PR
foto: Bartek Kucharczyk, CC BY-SA 4.0

Rádobysvůdce a kontroverzní blogger Roosh V. včera stáhl ocas mezi nohy a se zakňučením odpískal sobotní setkání skupin sobě podobných ubožáků neboli „králů“. Baliči po celé Zemi se chystali na seance spojené s popíjením piva, urážením žen, ošklivek zvláště, homosexuálů a tak dále; seznam je dlouhý, takže můžeme čekat vítězný hlahol právě z těchto kruhů, ale nevyhrál tohle kolo náhodou on?

Když kecy typu „nech krásnou ženu, ať se cítí nejistá a ošklivá, a budeš s ní moct dělat, co se ti zachce“ pronáší sexem posedlý svůdník Barney Stinson z How I Met Your Mother, jedná se o hlášku postavy, která má za úkol udržet diváky u nesnesitelně dlouhého příběhu o setkání maminky a tatínka kdesi v prehistorii. Stejnou taktiku ale úspěšně využívá i Daryush Valizedeh neboli Roosh V. a daří se mu báječně.

Šestatřicetiletý novodobý Casanova, jenž píše svérázné cestopisy o tom, jak se v které zemi dostat dívkám a ženám pod sukně, s lákavými a vkusnými názvy, například Bang Poland či Don’t Bang Denmark (volný překlad: Vojeď Polsko, Dánsko nevojížděj), se v únoru loňského roku vyšvihl k zatím největší PR akci, když na svůj blog pověsil příspěvek s názvem „Jak zastavit znásilňování“. Vskutku objevně radí: zlegalizujte to.

Frau, komm aneb Znásilňování v průběhu věků

Tahle akce mu zajistila publicitu od Brisbanu po Vancouver a povedlo se mu přimět desítky tisíc lidí v různých zemích podepisovat petice zakazující mu vstup na jejich území. V Montrealu „neomaskulinistovi“ Daryushovi rozhořčená návštěvnice baru chrstla do obličeje pivo navzdory jeho pokusu být inkognito pomocí paruky.

Sexistické prasátečko: Podívejte se na nejsexističtější reklamy Česka

Pečlivá kampaň zajišťující odbyt jeho publikací měla tuto sobotu vrcholit globálním setkáním jeho nohsledů, pardon, baličských králů, v jednotlivých zemích – takový knižní kroužek pro sexuálně zoufalé. Díky narůstajícímu rozhořčení světové feministické veřejnosti se rozhodl propagační tažení vygradovat a prohlásil, že setkání budou v soukromí. Poskytl i marketingově geniální manuál „protokol“, jak dostat na seance jen prověřené, a hlavně platící fanoušky: aby se na ně člověk dostal, musí napsat kontaktní osobě a doložit, že je „jedním z nich“, následujícím způsobem: prokázat, že přispěl do diskuse na jeho webových stránkách (hejty se nepočítají) před 15. lednem, že je členem jeho webového fóra alespoň tři měsíce, a – jak jinak – prokáže, že zakoupil některou z jeho knih ne později než 15. ledna poskytnutím účtenky z nákupu. Kdyby tenhle koumák měl na starost propagaci českého kapra, nemuselo ministerstvo zemědělství vyhodit z okna 178 miliónů korun.

Vystoupí evropští ochránci zvířat proti imigrantům kvůli možnému znásilňování koz?

Nakonec se rozhodl globální setkání zrušit, nedokáže prý zaručit bezpečnost účastníků před horlivými odpůrci a protestujícími. Zpráva o tom se objevila ve čtvrtek na jeho blogu a posléze v médiích typu Guardian, CBC Canada, australského ABC Radia atd. Tenhle satirický blogger se stal mučedníkem, jehož tituly půjdou na dračku, a králem reklamy jedním vrzem (pardon).

Petra Tomanová

Klíčová slova:

Diskuse ke článku


 
reklama
Nejčtenější články
DesktopMobile