Obchoďák Kotva, chrám komunistického konzumu, se zaměří na čínské turisty. Čínsky se jmenuje Kao-tche-wa | Reflex.cz
reklama
nahoru

Obchoďák Kotva, chrám komunistického konzumu, se zaměří na čínské turisty. Čínsky se jmenuje Kao-tche-wa

ČTK13. ledna 2016 • 16:40
Obchoďák Kotva, chrám komunistického konzumu, se zaměří na čínské turisty. Čínsky se jmenuje Kao-tche-wa
foto: Kotva

Začal jako chrám komunistického konzumu, dnes chce lovit z komunismu se vymaňující Číňany. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno OD Kotva, složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa, poukazuje na "výjimečnost a vysokou kvalitu".

reklama

"Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy," uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

"Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty," dodal ředitel.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v letošním třetím čtvrtletí v ČR poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo EU v ČR v obchodech nechali.

Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na 16 procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.

V roce 1970 byl na místě dnešního obchoďáku parčík v proluceV roce 1970 byl na místě dnešního obchoďáku parčík v proluce

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15.935 Kč na 19.404 korun. Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211.000. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270.000.

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun na zhruba 800 milionů Kč. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce letos odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov 70. let. Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.

ČTK


Klíčová slova: normalizaceKotvačínaČíňané



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama