Ilustrační snímek

Ilustrační snímek Zdroj: Profimedia.cz

Britské školy ruší analogové hodiny, žáci z nich totiž nepoznají čas

Děti, které v Británii absolvují zkoušky pro ukončení povinné školní docházky a středního vzdělání, mají při testech problém poznat, kolik času jim zbývá. Školy se rozhodly vyjít jim vstříc a mění analogové hodiny za digitální.

Žáci britských škol si čím dál častěji stěžují u zkoušek, že neumějí přečíst čas z klasických analogových hodin. Podle některých učitelů jim to komplikuje složení zkoušky pro završení základního a středního vzdělání. Chtějí prý, aby se žáci u zkoušky cítili co nejlépe a nemuseli se stresovat tím, že nepoznají, kolik času jim zbývá.

„Současná generace neumí tak dobře rozpoznat čas z analogových hodin jako ty předchozí. Vídají digitální hodiny na mobilech a na počítačích, jsou jim vystaveni všude,“ vysvětlil zástupce ředitele the Association of School and College Leaders Malcolm Trobe pro The Telegraph.

Ve zkušebních místnostech nahradí analogové hodiny digitální. „Digitální hodiny mají velkou výhodu, protože je mnohem méně pravděpodobné, že si spletete čas,“ dodal Trobe. Děti se prý během testu musely často hlásit a ptát se, kolik času jim ještě zbývá.

Rozhodnutí škol pobouřilo řadu lidí a rozpoutalo vášnivou debatu na Twitteru. Když Nicola Towieová zveřejnila, že její škola mění klasické hodiny za digitální, aby žáci poznali, kolik je hodin, Paul Weatherall zareagoval na její tweet: „Když neumí poznat hodiny, neměli by být připuštěni ke zkoušce.“

„Vypadá to, že britské děti, které skládají zkoušky, neumí poznat hodiny. Umí si vůbec přečíst otázky? Náš vzdělávací systém je na tom hodně špatně,“ okomentoval situaci Andrew Duncan. Jiní lidé jsou zase názoru, že používání digitálních hodin je logické, protože jsou jednodušší.

Poznat hodiny ale není jediným problémem mladé generace. Univerzity zvažují, že povolí studentům psát testy na počítači, protože vyučující si stěžují, že jejich rukopis je nečitelný. „Kvalita rukopisu velmi upadá, to musíme přijmout jako realitu,“ poznamenal výkonný rektor University of Buckingham Anthony Seldon. Někteří studenti se dokonce museli vracet do školy o prázdninách, aby vyučujícím přečetli své odpovědi.

Britská pediatrička Sally Paynová také nedávno varovala, že pro děti je čím dál obtížnější držet tužku. „Aby byly děti schopny držet tužku a psát s ní, musí dobře ovládat malé svaly v prstech. Je ale jednodušší dát dítěti iPad než ho přimět, aby trénovalo jemnou motoriku,“ podotkla Paynová pro The Telegraph.