Jako únik od okolního světa týden pařížské módy, který skončil ve čtvrtek, jen těžko něco překoná. Kolem může panovat ovzduší úsporných ekonomických opatření, strach z teroristických útoků, anebo jen zima s mrazem pronikajícím do morku kostí. Ale uvnitř přehlídkových sálů je teplo, hosté dostávají šumivé víno a fantazie jara je dotažena do nejmenšího detailu, aby nic, ale vůbec nic nepřipomínalo strázně skutečného světa.
Ženy s dokonalými nosy a podobně vypadajícími - ovšem exkluzivními - kabelkami ladně vplouvají do paláců a muzeí, aby pomrkávaly dlouhými řasami na ručně šité modely, z nichž každý může stát tolik, co vůz německé výroby.
Ty, které dorazily v zimních kožešinových pláštích, si je musely nechat prohlédnout, než směly vstoupit do vyhřívaných prostorů upravených třeba jako tropické zahrady. Anebo - jak poznamenává list The New York Times - také jako vesmírné lodě nebo malířské ateliéry nebo s princeznovskou elegancí.
Pařížský týden módy je nejprestižnější módní událost na světě. A proto tu nebývá nouze o celebrity, které milují nějaký ten návrhářský kousek pro vystoupení na červeném koberci. Na přehlídce Diora například usedla Natalie Portman s manželem, baletním mistrem Benjaminem Millepiedem.
Naomi Campbell se objevila na předváděcím molu při přehlídce Jeana Paula Gaultiera. Herečka z triologie Twilight Kristen Stewart se tvářila nonšalantně na Chanel, kde se ukázala i Dylan Penn— dcera Seana Penna a Robin Wright.
Goldie Hawn a její dcera Kate Hudson propůjčily svou slávu přehlídce Versace, zatímco hvězda burlesky a striptýzu Dita Von Teese se objevila hned na několika akcích. Řada hvězd dorazila také z Asie, včetně čínské modelky a herečky vystupující pod jménem Angelababy a jihokorejského rappera známého jako G-Dragon.
Návrháři si pochopitelně zakládají na své originalitě, ale několik společných témat se přece jen objevilo. Hlavním z nich je květinový motiv. Květiny se objevily na mnoha přehlídkách v podobě vzorů a abstrakcí na oděvech - a doslova pak u Chanelu, kde se uprostřed kruhového přehlídkového mola otevírala mechanická poupata.
Dalšími zaznamenání hodnými trendy byla odhalená bříška u Chanelu - k nimž se objevil slogan, že "břicho je nový výstřih". Dior představil dámské kombinézy ve stylu Barbarelly z 60. let minulého století a kozaček v jasných barvách. A zaujal i Gaultier se svými "bipolárními" střihy, kdy do jednoho outfitu spojuje dva různé styly.
Přehlédnout ale nešly ani regionální vlivy. Elie Saab ve své přehlídce představil nostalgii po nádherném Bejrútu z dob svého dětství. Gustavo Lins se nechal inspirovat svou rodnou Brazílií a Valentino se drží tradiční pocty folkloru Ruska a středoasijských republik.