Ello.co

Ello.co Zdroj: Ello.co

Nová sociální síť Ello se tváří jako anti-Facebook. Ten ale neporazí

První týden v srpnu začala fungovat nova sociální síť Ello. Sice pomalu, ale přesto si získává nové uživatele. Na přihlášení k ní zatím potřebujete pozvánku. Tváří se jako anti-Facebook, ale podle všeho na něj nikdy mít nebude.

Ello založil Paul Budnitz, který je majitelem obchodu s koly v americkém státě Vermont. Zpočátku to byla síť pro něj a jeho 90 přátel, ale pak ji otevřel i dalším lidem. Dnes by jich podle BBC mohlo být kolem 32 tisíc. A čím se Ello liší od Facebooku? Především designem. Pak tím, že nevyžaduje vaše skutečné jméno. Také slibuje, že vám nikdy nebude nabízet reklamu. Nevíme, zda tomuto slibu uvěřit, protože to jsme slyšeli mnohokrát i u jiných projektů.

Jinak má Ello funkce velmi podobné Facebooku statusy, přátele, fotografie, chat a upozornění.

Může tedy tato dnes malá sociální síť skutečně ohrozit Facebook, který se stal gigantem? Těžko. Přesvědčit miliardu lidí, aby jako hlavní sociální síť používali něco jiného než Facebook, je v podstatě nemožné. Nesmíme zapomínat ani na to, že Facebook nepoužívají pouze mladí lidé. Střední a starší generace přitom nepřijímají změny tak rychle, jako ta nejmladší, internetová.

Ello navíc nenabízí nic převratného. Facebook má reklamy, ale nezdá se, že nějak někomu zásadně vadí. Používání skutečného jména se dá také spíše považovat za výhodu - ve skutečných jménech lehčeji vyhledáte ty, které znáte a lépe se v tom orientujete. Konec konců si jméno můžete vymyslet i na Facebooku. Ten na to většinou nepřijde.

Na nástupce Facebooku proto nová síť Ello nevypadá, ale dosáhnout nějakého dílčího úspěchu, stejně jako Tumblr nebo Pinterest, může.