nahoru

Na trati

Vojtěch Šatjf 17. května 2005 • 19:41

RALLYE NA LETIŠTI

Jako by se stalo pravidlem, že s každou novou sezónou se součástí domácího otevřeného mistrovství republiky stává jedna zahraniční soutěž. K premiérovému zimnímu Rakousku z loňského roku se letos závodilo o "české" body i na tratích kdysi slavné Rallye Tatry. Současnost tohoto

automobilového závodu se však až příliš spojila s jeho hlavním sponzorem, pneumatikářskou společností Matador, a tak se nejvyšší slovenské pohoří objevuje pouze v názvu soutěže. Sídlo někdejších "závodů 1. mája" je totiž v Púchově, jen 30 km od českých hranic, a do Tater je tak odsud hodně daleko. Tím poněkud trpí úroveň zdejších rychlostních zkoušek, jež jsou vzhledem k blízkosti koryta Váhu natolik rychlé, že jejich "letištní" charakter musí být uměle zpomalován retardéry. To však nemá žádná posádka v oblibě, navíc to neřeší otázku bezpečnosti jezdců ani diváků. Letošní pokus o zařazení atraktivního úseku na české straně hranice však značí ochotu pořadatelů hledat zlepšení a také zdůvodnění, proč se závod jede jako součást šampionátů Česka a Slovenska. Zbývá jen otázka, proč Český autoklub nevyjednal reciproční zařazení některé české rallye do šampionátu Rakouska nebo Slovenska. Takto totiž pouze naši jezdci přicházejí venku o body v soubojích s domácí tratí znalými místními a Autoklub ČR si od tamního autoklubu přijde na nemalý finanční příspěvek za zatraktivnění startovního pole vozy WRC, které v Rakousku ani na Slovensku běžně nestartují. Nejsmutnější je, že jezdců samotných se na jejich názor nikdo nezeptal a ani z onoho příspěvku nemají žádný prospěch.

Vojtěch Šatjf


Kurzy měn
25,250
20,450
28,640
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
Nejčtenější
Komentáře