Výzva k bojkotu „revoluce“ — Bartoška cvičí s lenochodem! | Reflex.cz
reklama
nahoru

Výzva k bojkotu „revoluce“ — Bartoška cvičí s lenochodem!

Jiří X. Doležal 31. října 2016 • 16:30
Výzva k bojkotu „revoluce“ — Bartoška cvičí s lenochodem!
Bartoška účinkuje v reklamě na banku.
• foto: 
reprofoto

V neděli, dva dny po státním svátku, rozeslal anonym podepsaný jako KolekTif výzvu k bojkotu umělců, kteří vystoupili na Staromáku. Okouzlující jazyk výzvy vyvolává vzpomínky na Jakešův projev na Červeném Hrádku. Jako kůl v plotě...

reklama

V neděli jsem měl hezké déjà vu. Otevřel jsem e-mail podepsaný Kolektif (zbožňuji anonymy) a najednou jsem si připadal jako zamlada. Těsně před tím, než se komunismus v Československu odebral do historie, unikl ze stranické porady nejvyššího vedení na Červeném Hrádku u Plzně zvukový záznam projevu soudruha Milouše Jakeše. Stěžoval si v něm, že je na ústředním výboru jako kůl v plotě, a lál umělcům v té době podepisujícím petici Několik vět. „Milión, dva milióny berou! Žádnej z nás nebere takový peníze!“ hřímal na adresu umělců. No a já si o skoro třicet let později otevřu e-mail a čtu:

„Občané, řada umělců v čele s Bartoškou a Dykem Vás vyzvala k týdnu neklidu, bojkotujte tuto výzvu tím, že budete bojkotovat tyto umělce. Umělec se vždy připojuje k něčemu, z čeho má sám společenský, finanční či jiný osobní profit. Proto každý z Vás máte více možností, jak se k bojkotu připojit: Můžete odstřihnout umělce od příjmů — nekupovat DVD a CD a stahovat je z internetu, poškozovat umělce a jejich vydavatele... anebo tyto umělce a díla, na kterých se podíleli, bojkotovat, nevyhledávat, odmítat. Nechodit na koncerty, filmy a do divadel. Odmítat díla i samotné umělce.

Jelikož ale umělci vystupují i v reklamách — odmítejte produkty a firmy, se kterými spojili tvář: například Bartoška účinkuje v reklamě na banku — odmítejte tuto banku a její produkty. Jedinec má obrovskou moc, a když se spojíme, můžeme donutit jako větší celek, jako národ umělce, aby se už nadále nemíchali do politiky a nemanipulovali s veřejností. Od listopadu 1989 umělecká sféra manipuluje jako prodejná děvka s národem. Umělci by měli tvořit a necvičit jako Bartoška v reklamě s lenochodem s národem. Kdy umělci hrají role a kdy jsou skuteční? Jeden umělec-dramatik na Hradě už stačil! Vyšleme tam Havla č. 2 — Horáčka?“

Prostě — žádnej z nás nebere takový peníze jako ty umělci, a oni si ještě stěžujou! I když je mají za to, že se předvádějí s lenochodem. Hrůza, to by si pracující člověk ani nevymyslel — a ona je to dokonce pravda! Fuj!

Je mi z divize revoltujících umělců trochu stydno — jejich vzpoura mi přijde strašně infantilní, přepálená a hysterická. Prostě — jak když něco dělají herci. Musím ale přiznat, že ti, kdo sestavili tuhle výzvu proti nim, jsou normální komouši, kteří patří do rezervace.

Jiří X. Doležal




Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama