Facebook: „Jste v bezpečí“ v Paříži, ale ne v Bejrútu? | Reflex.cz
reklama
nahoru

Facebook: „Jste v bezpečí“ v Paříži, ale ne v Bejrútu?

Veronika Bednářová16. listopadu 2015 • 14:00
Facebook: „Jste v bezpečí“ v Paříži, ale ne v Bejrútu?
Mark Zuckerberg, ilustrační snímek
• foto: 
Profimedia.cz

Mark Zuckerberg mění kvůli Paříži facebookové zvyklosti. Pozdě, ale přece. Facebooková aplikace „Safety Check“, jež umožňuje lidem v blízkosti neštěstí označit, že se jim nic nestalo, byla aktivována okamžitě po pátečních útocích v Paříži. Do 24 hodin od útoků ji použily víc než čtyři milióny uživatelů.

reklama

Teroristickým útokům v Libanonu o den dřív se přitom podobné péče na sociální síti, která má v tuto chvíli (2. čtvrtletí 2015) v průměru 1,49 miliardy měsíčních uživatelů, nedostalo.

V Bejrútu navíc sebevražední atentátníci, k nimž se přihlásil Islámský stát, také připravili o život 43 lidí a dalších 200 jich zranili. Včera si toho všimla mimo jiné televize al-Džazíra, která Facebook nařkla z používání „dvojího metru“ a taky z rozdělování facebookové komunity, jež tuto strategickou chybu Facebooku už od pátku právem rozporuje.

Na otázku proč proto rychle odpověděl Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku: „Mnoho lidí se oprávněně ptá, proč jsme funkci neaktivovali pro Bejrút a další místa. Až do včerejšího dne jsme však funkci Safety Check aktivovali pouze jako reakci na přírodní katastrofy (poprvé v roce 2014 a od té doby jej použili jen pětkrát, vždy u přírodních katastrof, pozn. red.). Teprve nyní jsme tuto strategii změnili a nyní budeme funkci aktivovat i po dalších, lidských katastrofách. Budeme se snažit, aby tato aplikace byla lepší a užitečnější. Chceme, aby byla k dispozici a pomáhala, kdekoli to bude možné.“

Takže je jasné, že Facebook v tuto chvíli hledá manažera na „rozhodování, v jaké situaci použít safety check“. Uvidíme, kdy to bude příště.

Veronika Bednářová


Klíčová slova: facebookparizterorismusútokyzuckerberg



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama