Za dvacet let zjistíte, že budete na charisma Havla a Klause s nostalgií vzpomínat | Reflex.cz
reklama
nahoru

Za dvacet let zjistíte, že budete na charisma Havla a Klause s nostalgií vzpomínat

pev, luk11. ledna 2013 • 06:00
Za dvacet let zjistíte, že budete na charisma Havla a Klause s nostalgií vzpomínat
Bohumil Pečinka
• foto: 
Archív

Dnes v pravé poledne, tedy pouhé dvě hodiny předtím, než se po celém Česku otevřely volební místnosti, usednul k redakčnímu počítači politický komentátor Reflexu Bohumil Pečinka. A začal odpovídat na vaše otázky.

reklama

 

 

Bohumil Pečinka odpovídá na otázky čtenářů k prezidentské volbě

Jirka, 11. ledna 2013 • 13:46
Jak je možné, že ani jeden z našich kandidátů nemá ani promile charizmatu, oproti jakémukoli kandidátovi na jakoukoli politickou funkci v USA? O schopnosti komunikovat s voliči a médii ani nemluvě.
Za dvacet let zjistíte, že budete na charisma Havla a Klause ještě s nostalgií vzpomínat. Jinak bych vám všem chtěl poděkovat za zajímavé otázky a omluvit se všem, kterým jsem neodpověděl. Měla to být hodinová akce, protáhla se téměř na dvě hodiny a my máme uzávěrku, takže musím jít lámat články. Mějte se pěkně. Bohumil Pečinka
Tereza, 11. ledna 2013 • 13:44
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor, koho mám volit na základě požadovaných údajů: je mi 21 let, studuji kulturní management, jsem z malé obce v jihomoravském kraji, ale přes týden bydlím kvůli škole v Brně. V budoucnu bych se ráda uplatnila v kulturní sféře a založila rodinu. Děkuji za odpověď.
Počkejte si prosím na sněmovní volby za rok a půl.
john, 11. ledna 2013 • 13:43
Měla by mě Zemanova minulost odradit při jeho volení ?
Jak už jsem jednou napsal: jedna a tatáž věc může být negativním i pozitivním doporučením. Záleží na vašich postojích a názorech.
Marek Schiefner, 11. ledna 2013 • 13:42
Dobrý den pane Pečinko, myslíte si, že poslední prezentované předvolební průzkumy budou odrážet realitu, nebo v případě přímé volby může dojít k překvapení. Myslíte si, že má Karel Schwarzenberg šanci postoupit do druhého kola, nebo to nepředpokládáte ? děkuji
Kdyby měl Karel Schwarzenberg k dobru ještě měsíc volební kampaně a objel s koncertním programem jako měl ve středu na pražském náměstí Jiřího z Poděbrat, i ostatní krajská města, šanci by měl. Na druhou stranu by se ho média začala ptát, jak to, že rozsahem své kampaně předčil Zemana s Fischerem, takže možná takto je to pro něj lepší.
František, 11. ledna 2013 • 13:39
Nějak se neorientuji. Koho vlastně oficiálně podporují komunisté?
To je velká otázka. Možná Dientbiera, možná Zemana, ale možná také - v prvním kole - nikoho. To je velmi otevřené. Rozhodně to rozhodne první kolo.
Jana Podolská, 11. ledna 2013 • 13:38
Je mi 48,středoškolské vzdělání,chci si užívat rodiny a do práce chodit pro peníze,Pardubický kraj - a ptám se: France nebo knížete?
Víte, co? Dnes zapomeňte na všechno, co jste četla v novinách, znovu si proberte své priority a zítra tam někoho hoďte. O čtrnáct dní později můžete udělat reparát.
petr h., 11. ledna 2013 • 13:36
Zdravím, já už jsem se jednou ptal, ale asi můj dotaz někam zapad - takže ještě jednou: nemáte stejný pocit jako já, že v případě těchto voleb už ani "second best" nejde ? Jinak přeji hodně a víc zdařilých komentářů.
Když si chci koupit nějaký hezký svetr tak obcházím obchody a vybírám si, až najdu ten pravý. Výběr prezidentského kandidáta je volba mezi reálnými alternativami. Já se jen obávám toho, aby nezvítězili čeští miliardáři v pozadí různých kandidátů. Ten úspěch by je posílil v ambicích si příště založit přímo politickou stranu atd.
Vojta, 11. ledna 2013 • 13:34
Dobrý den, je mi 21 let, jsem studentem psychologie. Bydlím v Brně. Tak koho mám podle Vás volit?
Počkejte si na druhé kolo. Pokud vás ani ten zúžený výběr neosloví, klidně zůstaňte doma. I to je postoj.
Karlos, 11. ledna 2013 • 13:32
Považujete se za zcela nestranného analitika?
Kdosi napsal, že jen mrtví jsou nezávislí - pan Fischer to nebyl. Já to beru tak - mám nějaký názor, ale snažím se na věci dívat víc analyticky, popisovat trendy a tendence. Jak jsem v tom úspěšný nechávám na jiných.
Štefan, 11. ledna 2013 • 13:31
Dobrý den, jsem bez perspektiv, trvalého zaměstání, a schopností. Vynikám v lenosti a závisti. Žiji v Havířově, mám základní školu. Koho podle vás mám volit?
Víte, já vám nevěřím, že to myslíte vážně. Pokud jste přesto schopen takové sebekritiky, tak vstupte do veřejného života - uvidíte, jak rychle vyjedete nahoru.
JHC, 11. ledna 2013 • 13:29
Je Karel samostatná jednotka, která bude nezávislým prezidentem nebo figurka TOP 09 alias Kalouska?
Já myslím, že pan kníže je součástí spíše ekonomicko-mediálního bloku kolem miliardáře Zdeňka Bakaly. K tomuto světu cítí daleko větší loajalitu než ke Kalouskovi, který mu samozřejmě musí být vděčný, že ho před třemi lety polil živou vodou.
Jitka, 11. ledna 2013 • 13:28
Zdá se mi to, nebo pan Franz nemá opravdu žádné smysluplné názory, kromě neustálého omílání hesel typu "čestný člověk, uvědomělý očan, společnost, objímání, mír a láska,..". Myslí to vůbec vážně? A co na to Jan Tleskač?
Já mám rád protestní volbu, takže se teď nebudu přetvařovat a psát, že máte volit jen toho, kdo má šanci být první.
ota, 11. ledna 2013 • 13:27
Dobrý den, ikdyž začínají volby už dnes, stále nevím koho si vybrat..Mohl byste mi říct, z jakého důvodu by člověk neměl volit p. Dienstbiera? Děkuji
Pan Dienstbier bude skvělý prezidentský kandidát za 20 let. Zatím za sebou nemá žádné profesní, ani politické úspěchy. Má jenom jméno, které souvisí víc s jeho otcem, než s ním.
Jirka Pavera, 11. ledna 2013 • 13:26
Koho byste si vy představoval na místě prezidenta z českých osobností (odhlédneme-li od kandidátů). Děkuji za odpověď
Vím přesně, kdo by mohl být českým prezidentem a to jak z hlediska politického rozhledu, morálních předpokladů i obyčejných pracovních schopností - je to profesor Cyril Hoeschl. Neříkám to proto, že je dobrý psychiatr. Skvělých odborníků je celá řada a když vstoupí do politiky stávají se z nich netalentovaní nemotorové. O něm si myslím, že by zvládl všechny momenty prezidentské role.
DanielaE, 11. ledna 2013 • 13:24
Dobrý den, vím, že jste kritikem angažovanosti tzv. kulturní fronty v otázce podpory kandidátů na prezidenta. Zajímalo by mne proč. Proč by neměli mít právo se vyjádřit, jako kdokoli z nás se na netu k této (a jiným) otázkám vyjadřuje jen proto, že je je zkrátka více slyšet. Děkuji
Dobrý den, já kritizuji jen to, že určité skupiny nekritizují, ale přímo vyzývají k odstoupení z voleb. Rozumíte, k omezení politické soutěže. To je úplně nový rys předvolebního boje a podle mě dost perfidní.
Martin Koukal, 11. ledna 2013 • 13:22
Dobrý den. Existuje nějaká hranice volební účasti v druhém kole volby prezidenta , pod níž by byla volba neplatná? Např. pokud k urnám dorazí jen 20% voličů vyhraje ten co získá 11% nebo se bude volba anulovat či opakovat? Díky Kuky
Ne, žádné takové klauzule v zákoně nejsou. Za čtrnáct dní budeme mít novou hlavu státu, i kdyby se Pavel Rychetský stavěl na hlavu.
Jiří, 11. ledna 2013 • 13:21
Dobrý den pane Pečinko, nemáte nějaké zákulisní, médii neuváděné informace o tom, proč Miroslava Němcová vzdala svou kandidaturu na úřad prezidenta? S pozdravem, Jiří
Jo, to bych také rád věděl. Faktem je, že to oznámila premiéru Nečasovi esemeskou čtyři dny před uzavřením termínu primárek uvnitř ODS. Hodně to tehdy bylo vnímáno jako nůž do zad ODS a podepsalo se to na jejím nezvolení na kongresu této strany. Pokud chce být důvěryhodnou političkou dluží svoje vysvětlení.
Tommy, 11. ledna 2013 • 13:19
Po včerejší tv debatě mám jasno. Jste na tom podobně?
Já mám jasno jen o tom, že moderování na ČT byl jeden obrovský výbuch. Nikoli těch devíti kandidátů.
Marek Charouz, 11. ledna 2013 • 13:17
Dobrý den, co si myslíte, že vede kandidáty typu paní Bobošíková, nebo pan Dientsbier jr, paní Fisherová apod. k tomu, aby kandidovali? Mají přece dostatek inteligence k tomu, aby pochopili, že nemají šanci.
Nesouhlasím s tím, že někdo nemá šanci. Všichni velcí v politice byli někdy malí a malí mají šanci být velkými. Byl jsem proto pobouřen tlakem lidé z tábora Karla Schwarzenberga na určité kanditáty (Franz, Fischerová, Roithová), aby se ještě před prvním kolem vzdali kandidatury. To je něco úplně jiného než kritika protikandidátů, to je pokus omezit politickou soutěž.
Tom, 11. ledna 2013 • 13:15
Dobrý den pane Pečinko, vadí Vám osobně komunistická minulost některých kandidátů?
Není podstatné, co mně vadí. Vtip je v tom, že - odhaduji - pro třetinu populace může být tato minulost naopak dobrým doporučením ve stylu on s námi sdílel naše životní příběhy atd. Společnost je se svými zájmy a zkušenostmi složitější organismus. Nehodnoťme to jen z hlediska první strany Lidových novin.
Radka, 11. ledna 2013 • 13:13
Sledoval jste včerejší finální prezidentskou debatu a jak na vás působila? Případně - změnil byste na základě jejího sledování svůj názor na vámi preferovaného kandidáta?
Otřesná záležitost (na rozdíl od TV Nova a přenosu na IDnes). Budete se divit, ale z té dramaturgické a moderátorské bezradnosti na mě nejlépe působila paní Fischerová, protože v reakci na zmatené otázky zvolila nejlepší možné východisko - reagovat lidsky a zřetelně. To byla ovšem taková ústupová varianta. Tam se měly probírat politické otázky, ne blbosti ohledně aut a zpívajících dětiček.
Josef, 11. ledna 2013 • 13:10
Myslíte si, že kdyby Tomio Okamura nebyl vyřazen, že by měl nějakou šanci postoupit do druhého kola?
Myslím, že jeho vyřazení posílilo Tomia Okamuru a z menší části i Janu Bobošíkovou.
Šárka, 11. ledna 2013 • 13:10
Dobré poledne přeju, zajímá mě Váš názor na pana Fischera. Já popravdě řečeno nechápu jeho vysoké umisťování v předvolebních průzkumech. Dle mého názoru je to jen médii vykalkulovaný favorit. Mockrát díky za odpověď.
Zopakuji, co jsem řekl: způsob jak se u nás zadávají průzkumy veřejného mínění je dlouhodobě neúnosný a dlouhé měsíce z toho pan Fischer těžil. Na druhou stranu: když vidím jeho strašný pád v posledních týdnech, tak si říkám, že nakonec rozhodnou úplně jiné věci. Například to, jak vnímají lidé své sociální zájmy, jak jsou politicky orientovaní z rodin a koho si vyberou jako svého reprezentanta.
Pankrác, 11. ledna 2013 • 13:08
Je legitimní protestní hlas pro V. Franze z důvodu protestu proti politikům a politice? A co si myslíte o výzvách, aby kandidáti odstupovali kvůli podpoře jiným. A myslíte si, že ve druhém kole to bude souboj Fisher vs Zeman? Co pak budou dělat ti, co nechtějí člena KSČ na hradě? Může vůbec z přímě volby z tolika kandidátů vzejít "president sjednotitel"?
Druhé kolo prezidentských voleb se dělá proto, aby kandidát ukázal, jestli dokáže vytvořit širší voličskou koalici než jsou jen jeho kmenoví voliči. Jestli je dostatečně konsensuální. Volit lidi z protestu, jakožto nechodit k volbám je naprosto legitimní. V minulých komunálních volbách jsem volil také protestně a ta "pidistrana" získala 8,5 procenta hlasů. Bydlím na Praze 10 - jen tak na okraj. To voliči vytváří velké a malé strany - ne rozhodnutí politiků
Martin, 11. ledna 2013 • 13:04
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na Váš tip, kdo podle Vás prvním kolem postoupí, a kdo nakonec zvítězí. Předem děkuji za odpověď Martin Rauberstrauch (20)
Kdybychom žili ve Francii, tak bych si mohl vzít řady výsledků prezidentských voleb, z nichž bych mohl odvolit konstatntní trendy, tendence, rozložení sil atd. Ale takto? Navíc v zemi, kde se agentury pro výzkum veřejného mínění už dvakrát (2010, 2012) tragicky zmílily? Navíc způsob jakým se tyto agentury "nabízí" politickým stranám, věčné střety zájmů atd. to vše předvolební situaci jen zatemňuje. V posledních hodinách začínám mít takové tušení, že o vítězi prvního kola rozhodnou voliči KSČM. Přesněji řečeno, jestli vstanou a vůbec půjdou k urnám a koho si z dvojice Zeman-Dienstbier vyberou. Podobně o prezidentovi ve druhém kole rozhodnou na oplátku voliči ODS, kteří tam nebudou mít svého zástupce.
Jarda B., 11. ledna 2013 • 12:59
Dobrý den, po zvažování budu volit Miloše Zemana. Vím, že i kníže mi nebude nijak vadit, bude-li zvolen. Ale neskutečně by mě iritovalo zvolení p. Fischera. Vás také?
Když jsem s politologem Sokolem psal už více než rokem analýzu toho, jak mohou dopadnou volby, tak jsme vůbec nepočítali s postupem pana Fischera do druhého kola. Naše úvaha vycházela z toho, že se neopírá o žádnou skutečně pevnou voličskou skupinu, žádné vyhraněné voličské vrstvy. Jinými slovy, je kandidát pro všechny a pro nikoho a také proto mluví pro všechny a pro nikoho. Fischer z hlediska naší analýzy byl takové projekční plátno kam si nespokojení voliči promítali své představy o lepší politice. Dlouhé měsíce mu to vycházelo, takže jsme dospěl k názoru, že za určitých okolností se do toho druhého kola dostat může. Nicméně jeho taktika "promlčet se k prezidentskému úřadu" mohla být úspěšná jen tehdy, že by nešel do přímé konfrontace s ostatními. Vaz mu zlomily volební střety s Milošem Zemanem.
M. Fleischman, 11. ledna 2013 • 12:52
Dobrý den!! 1.) Přímou volbu prezidenta považuji ji za populismus. Jsem zastáncem parlamentní demokracie a k ní přímá volba nepatří. Prezident zvolený touto volbou bude cítit automaticky silnější mandát, než jaký mu zatím určuje ústava. Jak se na přímou volbu díváte Vy? 2.) Také cítíte mohutný finiš K.Schwarzenberga? Jak vidíte možnost, že se do druhého kola dostane jiný, než předpokládaní favorité, Fischer a Zeman ?
Dobrý den, na online Reflex jsem ráno zveřejnil odpovědi na nějaké otázky, které jsou podobné jako vaše, tak se na to prosím podívejte. Jinak nestihnu odpovědět na všechno. Děkuji. Bp
Markéta Krátká, 11. ledna 2013 • 12:51
Dobrý den, pane Pečinko, chtěla bych Vám poděkovat za velmi trefné hodnocení prezidentských kandidátů z debaty v Národní technické knihovně. Byla jsem tam také a stoprocentně s Vámi souhlasím. Akorát to neumím tak hezky napsat. Přeji hezký den a těším se na další články!
Díky za pěknou reakci. Ono se to psalo samo, protože novináři z MF Dnes si dokázali výborně poradit s formátem diskuse devíti kandidátů a ukázali České televizi jak se to má dělat. Ty kruhové otázky to byl vyloženě skvělý nápad.
petr h., 11. ledna 2013 • 12:49
Já nevím jak Vy, ale já mám pocit, že tady ani "second best" nejde. Co si o tom myslíte ?
Ale jde. Počkejte na druhé kolo - to se svět takovým tím zvláštním způsobem rozdělí a vy najednou zjistíte, že někam patříte. Sám jsem zvědavý na roli médií v této době.
senbergerova, 11. ledna 2013 • 12:48
Zdravím a zajímá mě, jestli si ve spojení s Táňou Fischerovou také kladete otázku " myslí to vážně, anebo hraje další ze svých rolí, které v minulosti ztvárňovala v divadle?"
Víte, já se jí nechci teď z pozice člověka, který sedí i počítače nějak posmívat. Faktem je, že z jejího pojetí dobra mám strach. Strašně mě připomíná Velkou sestru z Formanova filmu Přelet nad kukaččím hnízdem.
Balrog, 11. ledna 2013 • 12:47
Připadá Vám normální, že většina médií přizná, koho preferuje za prezidenta v horizontu jednoho týdne před volbami? Neměli bychom to vědět už na začátku kampaně?
Je to takový anglosaský model, který se do našich poměrů vůbec nehodí. Je to odpovědnost jiných médií. I v těch západních redakcích to však vyvolává uvnitř obrovské napětí.
J.N., 11. ledna 2013 • 12:45
Dobrý den, mohl byste se pokusit, s ohledem na prezidentská práva, povinnosti, jeho funkci v našem státě a to jaké má, nebo spíš nemá pravomoci, zkusit napsat na každého z kandidátů proč by podle Vás měl, nebo neměl být prezidentem a jaké má dobré předpoklady, či co mu totálně chybí?
To jsem udělal v článku pro Reflex online v úterý večer, někde to tam ještě visí, plus jsem dnes odpovídal na otázky, které požadujete v jiném článku na online.
Božena, 11. ledna 2013 • 12:44
Tak co s tím?Budu tedy volit Dienstbiera=nejmenší zlo,zdravím ZB.
V prvním kole volte srdcem, na taktizování slouží druhé kolo. Právě termín menší zlo se hodí spíš tam.
Daniel, 11. ledna 2013 • 12:43
Dobrý den, nepřipadá Vám, že ve včerejší SUPERBdebatě fatálně selhal moderátor Václav Moravec a Česká televize? Bulvární set otázek, žádné zásadní otázky např. na Ústavní soud, ČNB, prezidentské pravomoci, zkoušení kandidátů, zda jsou dostatečně čeští, co se výrobků týče, diskuze o škodovkách, dokonce hulvátství ke kandidátům? Děkuji, Daniel
Byla to ta nejhorší a nejméně povedená předvolební debata, jakou jsem zažil a to jsem před lety napsal o politickém marketingu knížku. Především úplně vybouchla dramaturgie celého pořadu. Mělo to blíž k pseudoprezidentské prezidentaci samotného moderátora. Schválně se podívejte na debaty, které pořádala MF Dnes (na IDnes) nebo Nova. Myslím, že to jsou ty správné formáty pro tak důležitý okamžik.
Kubin, 11. ledna 2013 • 12:41
Nechci od vás radu, ale vysvětlení Vašeho postoje: na základě vašich článků a video rozhovoru se Zemanem, jsem nabyl dojmu, že jej podporujete. Budete volit Zemana? A druhý dotaz: Myslíte si, že byl Klaus lepším prezidentem než Havel? Děkuji
Havel byl ideálním prezidentem v popřevratové době, kdy bylo nutné geopoliticky ukotvit Česko. Jeho lobbistická aktivita v USA, aby se středoevropské země staly členy NATO je dodnes nedoceněná. Jeho problémem bylo, že on chtěl v politice aktivně přetvářet a měnit a tahle role je v českém ústavním systému svěřena premiérovi. Odtud jeho konflikty s Klausem, mimo jiné. Na téma osobní volby jsem už odpověděl - první kolo jde mimo mě a ve druhém chci vyvažovat pro mě osobně nepřijatelné trendy a tendence. Rozhodně kategoricky neříkám, že bych Zemana za této situace nikdy nevolil.
Jan, 11. ledna 2013 • 12:37
Myslíte, že v případě zvolení Zemana prezidentem je opravdu riziko většího vlivu Kremlu na náš stát? Budu ho asi volit, na druhou stranu jsem proti jakýmkoli ústupkům Rusku. Podporoval jsem například i stavbu amerického radaru...
To by bylo na velkou odpověď, takže krátce: žádný český politik si nemůže dovolit příklon k Rusku, protože po tom mezi voličstvem (s výjimkou KSČM) není poptávka. Nepodceňujte politiky, oni totiž strašně pečlivě zkoumají co chcete a nechcete. Na můj vkus často až moc.
Kateřina, 11. ledna 2013 • 12:35
Dobrý den, mám dotaz ohledně první dámy (či prvního pána) našeho budoucího prezidenta. Například manželka pana Schwarzenberga, umí alespoň trochu česky? A jak to je s těmi dalšími? Mají vůbec všichni kandidáti své protějšky? Děkuji za odpověď.
Když sleduji české premiéry a prezidenty je to manifestační přehlídka rozpadlých vztahů a pokřivených modelů veřejné prezentace těchto vztahů. Německy mluvící first lady je to poslední.
Mates Dobřanský, 11. ledna 2013 • 12:34
Hezký den, který z kandidátů je podle Vašeho názoru největší "euroskeptik"?
Určitě paní Bobošíková. Doporučuji se někdy podívat na výroky a články člověka z opačného tábora - paní Roithové. To je taková opačně přepólovaná Antibobo. Kdysi jsem do médií (přes MF Dnes) pustil termín eurohujerství. Ona je skutečnou prezidentkou tohoto hnutí.
J. Hrdlička, 11. ledna 2013 • 12:32
Myslíte, že by náš národ zvládl mít jako hlavu státu p. Vladimíra Franze? Děkuji
Uvědomte si, že na Pražském hradě seděli lidé, kteří se podíleli na zločinech proti svých spoluobčanům (Gottwald, Zápotocký), že tam seděli prokazatelní agenti ruské tajné služby KGB (Svoboda), že tam seděli lidé, kteří navrhovali Rusům (Husák v roce 1944), aby z jejich země udělali další sovětskou republiku. Takže v tomto kontextu z Franze strach nemám.
Holmes, 11. ledna 2013 • 12:28
Dobrý den pane Pečinko.Tak koho mám volit Franze a nebo Karla?Dík za odpověď
Stejná odpověď jako pánovi předtím.
František, 11. ledna 2013 • 12:28
Čau, koho mám teda volit? František
Kolik je vám let, jaké máte vzdělání, co děláte, jaké máte životní a pracovní perspektivy, v jaké části republiky bydlíte atd. Napište, já vám odpovím.
Filip, 11. ledna 2013 • 12:27
Jak vidíte případnou výhru Karla Schwarzenbergera v prezidentských volbách pro M. Kalouska? Je to v takovém případě pro něj v rámci uvolněného postu šéfa TOP09 šance a výzva, nebo Pyrrhovo vítězství?
Myslím, že pan Kalousek všemožně podporuje Karla Schwarzenberga, protože model Karel na Hradě by byl způsobem jak by mohl TOP 09 vyvést z krize, do níž upadla po sérii skandálů (S karty, Parkanová, Hanáková). Odlesk prezidentského úřadu může TOP 09 pomoct přežít ztrátu důvěry ze strany jejich voličů.
Karel Franc, 11. ledna 2013 • 12:27
Dobrý den, Jak máme přežít v České republice za situace,kdy jsou zde jsou oranžovovo-rudé kraje,senát, bude zvolen levicový prezident a brzy sněmovna? Kdo bude hájit zájmy střední vrstvy,vezmeme li do úvahy kondici ODS?
Už dvoje volby (sněmovní 2010 a krajské 2012) potvrzují ústup tradičních stran ze scény. Pokud se do určité doby nevzpamatují automaticky alternativa vznikne vedle nich. Déle než jedno volební období to nebude trvat.
Jana, 11. ledna 2013 • 12:25
Muzete z hlediska pravicove liberalniho volice rozebrat argumenty pro a proti Janu Fischerovi a Milosi Zemanovi, paklize se do druheho kola skutecne dostanou ti dva? Nutnost vybirat mezi muzem bez vlastnosti a muzem nevabnych vlastnosti me desi.
Tentokrát to bude opravdu jedna velká loterie. Když jsem v pondělí ráno psal komentář do tištěného Reflexu ještě jsem vycházel z předpokladu Fischer-Zeman ve druhém kole. Dnes bych už velmi váhal s nominací Fischera. Propad jeho preferencí od minulého pátku (duel na TV Prima family se Zemanem) je obrovský. Druhé kolo rozhodne rychlost úbytku jeho voličů. Kdyby byly volby o týden později tak by byl úplně bez šance.
Iva ze Zlína, 11. ledna 2013 • 12:19
Jsem pravicová volička se sociálním cítěním. Bohužel mezi kandidáty není žádný, u kterého bych řekla ten a nikdo jiný! Ještě nyní nejsem rozhodnuta, ale volit určitě půjdu. Mně by se líbil Petr Robejšek. Co vy na to ?
To je velký otazník letošních voleb. Pravice totiž nechala své voliče bez kandidáta a bude zajímavé sledovat kam se hlasy těchto lidí přesunou.
Torinese, 11. ledna 2013 • 12:18
Pane Pečinko, plédují redaktoři Reflexu za jeho jasnost jen proto,že je to v "intelektuálních a uměleckých" kruzích módní nebo to po nich požaduje majitel listu? Můžete mi vysvětlit, proč nám média stále vnucují obraz "knížete" jako vzoru ctnosti? Asi nemusím vypočítávat všechny špinavosti, jichž se aktivně účastnil(včetně podivných rest.)a při nichž "jen" statoval. Myslíte si,že slušný člověk dodržuje dané slovo?
Příliš otázek na malé ploše, takže jen stručně. Je trochu nevyvážené jak se média naváží do financování volební kampaně Miloše Zemana a Jana Fischera a úplně přehlíží, že nejmasivnější inzertní a mediální invazi už druhý měsíc podniká právě Karel Schwarzenberg, úzce spojený s ekonomicko-mediálním komplexem miliardáře Zdeňka Bakaly. Schválně se podívejte na první stranu dnešních Balalou vlastněných Hospodářských novin, které vyzývají k volbě knížete. Potom snad pochopíte, proč v posledních letech čeští miliardáři usilují o vlastnictví médií a televizí, přestože se na ně nedívají jako na předmět zisku, ale vlivu. To by bylo na knihu.
Dalibor Tatar, 11. ledna 2013 • 12:13
co a jak budou zezit romskou otasku dekuji
Romskou otázku skutečně nevyřešila žádná evropská vláda. Kdysi jsem se snažil najít nějakou "vzorovou" evropskou zemi a narazil jsem na Holandsko, které se snaží nenásilně kultivovat styl života části tamní romské populace. Jejich model jde však aplikovat pouze na země, kde žije romského etnika několik tisíc. Nemáte nějakou lehčí otázku?
Matěj, 11. ledna 2013 • 12:06
Koho budete volit?
V prvním kole prezidentské volby se vždycky hlasuje srdcem a ve druhém kole takticky. V prvním nemám favorita a před druhým kolem se teprve rozhodnu.
dalimil, 11. ledna 2013 • 12:05
Dobrý den, budu volit Zemana, protože chci silného levicového oponenta naší pravicové vlády. Vidíte pro mě jinou možnost ?
Pokud chcete volit skutečně silného oponenta současné vládě tak si počkejte na sněmovní volby za rok a půl. Bylo by nešťastné, kdyby si nový prezident dal za úkol nějak aktivně oponovat vládě. Potom dojde na hlasy kritiků přímé volby, kteří tvrdí, že přímo volený prezident si silnou legitimitou jen rozkolísá už tak dost rozkolísaný politický systém. Jinak Zemana beze všeho volte, ale ne se záměrem, aby položil vládu.
Renata, 11. ledna 2013 • 12:03
Dobrý den, souhlasíte s tvrzením Václava Klause, že média nám vybrala kandidáty a my je jen potvrdíme (zřejmě jako stádo tupých hlav bez vlastního názoru) Děkuji
Aktivně jsem zažil všechny volby od roku 1990 a mohu potvrdit, že tentokrát jsou manipulace spojené s různými formáty televizních debat, tlakem části médií (viz dnešní LN a Hospodářské noviny) a kulturně-uměleckou frontou asi největší. Sám si už dnes netroufám něco předvídat, protože je to jedna velká loterie. Jedním z důvodů je taky to, že nám chybí politická historie. Přímá volba v jednom volebním obvodě, kterým je celá republika, navíc, když hlavní strany nenasadily nejsilnější kandidáty, to může vést k různým výsledkům. Přesněji řečeno, o postupu do druhého kola můžou rozhodovat procenta hlasů. V takové situaci hrají média klíčovou roli.

 

pev, luk


Klíčová slova: rxrx



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře