Zdroj: Heineken Česká republika, a.s.

Vaříme pivo poctivě a kombinujeme tradiční postupy s nejmodernější technologií

Pivovar Krušovice letos získal hned dvě prestižní ocenění Monde Selection. Konkurence 60. ročníku byla veliká a Mezinárodní institut kvality vybíral z více než 3000 produktů z celého světa. O úspěchu krušovických piv nám řekl více ředitel a vrchní sládek pivovaru Krušovice Michal Rouč a marketingový manažer značky Jiří Coufal.

Michal Rouč: „Vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu.“

Čeho si na oceněných produktech Krušovice Královský Ležák 12 a nealkoholického piva Krušovice Královsky Hořké Nealko ceníte nejvíce vy?

Náš ležák je královskou volbou mezi krušovickými pivy. Je to nejoblíbenější produkt, světlý ležák, který se hodí ke každé příležitosti a díky vyšší, dlouho doznívající hořkosti získal právem ocenění.

Hořké Nealko je loňská novinka, která se vyznačuje typicky hořkou sladovou chutí ležáku. Tu má právě díky výrazné hořkosti o 28 jednotkách IBU, která je dána přesným dodržením stanovené receptury a pečlivě vybraných chmelů. Nejlépe chutná vychlazené na ideálních 7 stupňů Celsia.

S jakou ideou jste vymýšleli Krušovice Královsky Hořké Nealko? Co bylo cílem?

Dlouhodobě sledujeme trend, kdy se zvyšuje poptávka po pivech s nízkým obsahem alkoholu. I z vlastních průzkumů nám vyplynulo, že lidem na trhu chybí nealkoholické pivo, které však svou hořkostí připomíná klasický ležák. I proto jsme vloni na přání konzumentů představili nové Hořké Nealko, které si i přes minimální obsah alkoholu zachovává autentickou pivní hořkost. Na naše první nealkoholické pivo máme převážně pozitivní ohlasy, z čehož mám velkou radost.

Michal Rouč, ředitel a vrchní sládek pivovaru KrušoviceMichal Rouč, ředitel a vrchní sládek pivovaru Krušovice | Heineken Česká republika, a.s.

Pomocí jakých technologií či tradičních postupů pivo vaříte?

V Krušovicích stavíme na dlouholeté znalosti řemesla. Naši sládci pracují na kvalitě našeho piva již více než 440 let. Tu tradici ale kombinujeme s moderními technologiemi tak, aby výsledek byl co nejlepší. No, a jak se nyní ukázalo, vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu.

Krušovice Královský Ležák 12 s plnou chutí patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější piva z vašeho repertoáru. Proč tomu tak je?

Naše dvanáctka se vyznačuje výraznou hořkostí, dlouho doznívající, plnou sladovou chutí i vůní a sytě zlatavou barvou. S těmito vlastnostmi excelentního ležáku českého typu vede mezi pivaři.

Mimo něj je dlouhodobě v oblibě náš Krušovice Královský Originál 10 s říznou chutí coby poctivá česká desítka. A kdo má raději chuťově výraznější piva, volí Krušovice Královsky Černé s karamelovou chutí, které se řadí mezi nejoceňovanější tmavá piva ve střední Evropě. 

Krušovice Královský Ležák 12 a nealkoholické pivo Krušovice Královsky Hořké Nealko získaly ocenění Monde SelectionKrušovice Královský Ležák 12 a nealkoholické pivo Krušovice Královsky Hořké Nealko získaly ocenění Monde Selection | Heineken Česká republika, a.s.

Jiří Coufal: „Chtěli jsme uspět v náročné soutěži.“

Jaká byla vaše motivace se do prestižní soutěže přihlásit?

Vědecké hodnocení je založené na přísných metodikách společnosti Monde Selection, které jdou daleko za rámec běžných degustací nebo hodnocení, proto je pro nás ocenění dokladem o kvalitě našeho piva, které obstálo i ve světové konkurenci. Před udělením mezinárodního ocenění Monde Selection musí přihlášené produkty projít 360° hodnocením kvality. Porota složená z mezinárodních odborníků posuzuje produkty dle smyslového hodnocení i vědeckého zkoumání. Degustace Monde Selection jsou založeny na organoleptických parametrech, jako je chuť, vizuální stránka, pachuť, pocit v ústech a vůně. Hodnocení probíhá po dobu čtyř měsíců, během nichž porotci denně ochutnávají omezený počet výrobků, aby si zachovali chuťové buňky. Motivace tedy byla uspět i v takto náročné soutěži oproti klasickým soutěžím v ČR, které se nikam nevyvíjí a postupně ztrácí kredibilitu.

Vítěze ocenění Monde Selection vybírala porota i na základě produktových obalů. Jaká myšlenka stojí za tím krušovickým?

Obal byl od začátku koncipován tak, abychom akcentovali vzhled prémiového ležáku. Pití nealko piva už není kompromis díky naší speciální receptuře, která dává našemu Hořkému Nealku plnou chuť i bez alkoholu. Hořkost 28 IBU na úrovni průměru ležáků jsme na obalu také zvýraznili, což nakupujícího na tuto hlavní přednost nealkoholické novinky dobře upozorňuje.

Odborná porota hodnotila krušovická piva hned z několika aspektů. Jak se tyto aspekty, které bodovaly na globální úrovni, snažíte předávat českým zákazníkům prostřednictvím brand komunikace?

U obalového designu našich produktů i názvů chystáme změny. Názvy se nově zaměřují na vyzdvihnutí chuťových atributů jednotlivých piv: Krušovice Královský Ležák 12 s plnou chutí, Krušovice Originál 10 s říznou chutí, Krušovice Královsky Hořké Nealko, Krušovice Černé s karamelovou chutí. Očekáváme, že změna designu zvýší vnímanou hodnotu značky, zajistí lepší viditelnost v regálech a podpoří u spotřebitelů chuť k zakoupení krušovického piva.

Jiří Coufal, marketingový manažer značky KrušoviceJiří Coufal, marketingový manažer značky Krušovice | Heineken Česká republika, a.s.

Ocenění Monde Selection není však jediným hodnocením poslední produktové novinky Krušovice Královsky Hořké Nealko. Při uvedení produktu na trh jste se na názor zeptali přímo svých zákazníků. Jak testování laickou porotou dopadlo?

Ze spotřebitelského průzkumu jsme zjistili zvýšený zájem o neochucené nealkoholické pivo, které se svou hořkostí co nejvíce přibližuje skutečnému ležáku. Na tuto poptávku jsme zareagovali Královsky Hořkým Nealkem. Už z prvních ohlasů jsme věděli, že se novinka u pivařů těší oblibě, a z hlediska prodejů této novinky jsme zatím nad očekáváním.