nahoru

Tipy, jak se snadno udržet ve formě

Prezentace klienta 21. dubna 2021 • 00:00
• foto: 
Shutterstock

Udržet se ve formě není nic těžkého, když si osvojíte několik pravidel. Díky dobré kondici se budete cítit lépe a snadněji zvládnete i svoje povinnosti.

Udržte se ve formě díky každodenním činnostem

Málokdo má čas nebo chuť na to, aby se dostal fitcentra každý den v týdnu. Pro udržení kondice ale intenzivní pohyb není potřeba. Důležité je zůstat aktivní při každodenních činnostech, ať už venku nebo uvnitř. Pomůže aspoň hodina pohybu. Popřemýšlejte, jestli si někde zbytečně neulevujete a zkuste zařadit víc pohybu.

Víc se rozhýbete třeba takto:

  • Choďte: všude, kam je to možné, se snažte dojít po svých.
  • Buďte aktivní o víkendu: když máte víc času, vybírejte si dynamické aktivity jako je jízda na kole nebo dlouhé vycházky.
  • Volte schody: namísto výtahu jděte vždy po schodech. Tento pohyb navíc perfektně tvaruje pozadí.
  • Vybírejte dovolené s možností sportování: chození na túry po horách, sjíždění řek, plavání, lyžování – možností je spousta. Zkuste je při plánování dovolené vždy zohlednit a zařadit do programu.
  • Protáhněte se i při práci: hlavně, pokud máte sedavé zaměstnání, se zkuste každou chvíli protáhnout. Sezení delší než 50 minut v kuse se na vás časem projeví

Vyberte si sport, který vás bude bavit

Pokud se budete nutit do cvičení nebo druhu sportu, které vás nebudou moc bavit, pravděpodobně u nich moc dlouho nezůstanete. A rychle vypadnete z formy. Cvičení s kamarády vám pomůže pro společnou motivaci. Nemáte-li rádi kolektivní trénink a zároveň se nejste schopní udržovat pravidelnost, vyzkoušejte individuálního trenéra. Pro zachování dobré kondice si zkuste naplánovat cvičení s vyšší aktivitou aspoň dvakrát týdně.

Foto Shutterstock

Správné stravování je polovinou úspěchu

Když se chcete dlouhodobě udržet ve formě, je dobré myslet i na to, co jíte. Jakkoli náročné cvičení může špatně zvolený jídelníček dost pokazit. Nehledě na to, jak moc po sladkostech toužíte, zkuste se od nadbytku cukru držet dál. Jedna čokoládová tyčinka vzbudí chuť na další a vaše snažení přijde vniveč. Lepší možností jsou třeba jablka, kdy jedno umí zasytit na tři až čtyři hodiny. Zelená zelenina (fazole, brokolice) zase pomáhá udržovat bezproblémové zažívání. Zaměřte se také na libové maso a ryby, které jsou bohaté na proteiny a jsou skvělé pro svaly. Důležité je také pohlídat si velikost porce samotného jídla.

Pokud se vám nechce jídelníček hlídat nebo potřebujete trochu nasměrovat, skvělou pomocí jsou předpřipravená jídla, plány a jídelníčky. S tím vám mohou pomoci specializované weby, které se na toto téma zaměřují. Ušetřit při sestavování jídelníčku, či nákupu hotových jídel můžete například díky portálu MegaKupon.cz. Pokud se rozhodnete například pro proteinovou dietu, tak se určitě vyplatí podívat se na slevy Ketodiet, či na aktuální slevy Ketofit.

Dopřejte si kvalitní spánek

Dostatek spánku je pro udržení se ve formě také hodně důležité. Během spánku stoupá hladina růstového hormonu, který pomáhá budovat svaly a přispívá ke správnému fungování metabolismu. Naopak vynechání spánku může vést k nadměrné touze po jídle, i po tom nezdravém. Bez dostatku spánku se také dostatečně neobnoví energie a jakékoli náročnější cvičení pak může být spíš na škodu. Spát byste proto měli aspoň sedm až osm hodin denně.

Naučte se zbavit stresu

Stres může způsobit nespočet problémů, od srdečních až po zažívací potíže. Nadbytek nezdravého stresu má vliv i na vaši kondici. Měli byste si proto najít způsob, jak ho účinně odbourat. Najděte si čas na vaše koníčky, můžete vyzkoušet meditaci nebo trávit víc času v přírodě. Důležité je také plánovat si volno, abyste měli možnost si vydechnout.