nahoru

Aukce pivních lahví Pilsner Urquell na pomoc hendikepovaným se blíží, přispějte i vy

Prezentace klienta 26. listopadu 2020 • 00:00
• foto: 
Plzeňský Prazdroj, a.s.

Už 10. prosince proběhne na Mall TV tradiční předvánoční aukce deseti designových lahví Pilsner Urquell. Skleněné unikáty letos navrhl přední český designér Michal Froněk ze studia Olgoj Chorchoj. Inspirací mu byla vzájemná spolupráce a solidarita, hodnoty, které stály u zrodu plzeňského ležáku před 178 lety a jsou aktuální i v letošním roce. Výtěžek dražby putuje na konto Centra Paraple, které pomáhá lidem s poškozenou míchou a jejich rodinám s návratem do běžného života.

Každá z deseti lahví vyrobených v proslulé sklárně Moser je originál díky plochému brusu a odlišným mechanickým zátkám. Díky tomu je každý kus je jedinečný, stejně jako pivo Pilsner Urquell. Když se lahve poskládají k sobě, tvoří dohromady kruh. „Chtěli jsme, aby vznikla kompozice, která by reflektovala spolupráci jednotlivých firem. Nenavrhovali jsme tedy jen jednu solitérní lahev, ale celou kompozici, která bude tvořit jeden celek. Aby se všech deset lahví mohlo dobře postavit do kruhu a zapadaly do sebe, bylo potřeba, aby lahve měly trojúhelníkovou základnu,“ vysvětluje autor konceptu Michal Froněk ze studia Olgoj Chorchoj.

Při návrhu aukčních lahví se Froněk inspiroval zrodem plzeňského ležáku, kdy na samotném počátku stála dohoda a spolupráce plzeňských právovárečníků a které je společným dílem zkušeného sládka, ale i mistrů sladovnických, chmelařů, bednářů a zástupců dalších řemesel. Spolupráce provázela i tvorbu letošních lahví, za jejichž výsledkem stojí špičkoví odborníci ve svém oboru.

Foto Plzeňský Prazdroj, a.s.

Unikátní plochý brus, provedený mistry brusiči ze sklárny Moser, umožňuje vzájemné designové propojení všech lahví do jednoho celku a je proto symbolem spojení individualit pro společnou věc Na mechanických zátkách pracovala hodinářská manufaktura Bohematic. Obaly lahví, kterými jsou ručně vyrobená dřevěná pouzdra, vyrobili mistři bednáři z plzeňského pivovaru.

Kromě moderních zátek a plochého brusu zdobí lahev tradiční zlaté logo a pečeť pivovaru Pilsner Urquell. Zlacena je i upínací spona kovového mechanického uzávěru na lahvích. Odkazují ke zlatavé barvě první várky plzeňského ležáku, kterou v roce 1842 z českých surovin uvařil sládek Josef Groll. Zlato je ale také symbolem bohatství a životodárné síly slunce. Letošní kolekce aukčních lahví tak ztělesňuje naději. Připomíná, že i když nebe občas zahalí bouřkové mraky, slunce nakonec přece jen vyjde. Třeba i díky pomoci ostatních.

Aukční lahve je charitativní projekt, který pořádá Pilsner Urquel na podporu Centra Paraple již od roku 2012. Každý rok je vybrán významný český designér, který na dané téma vytvoří limitovanou edici lahví, které se v předvánočním čase draží v internetové aukci. Výtěžek každoročně putuje Centru Paraple, které i díky Aukčním lahvím Pilsner Urquell může zlepšovat a rozšiřovat služby pro lidi s poškozením míchy.

Foto Plzeňský Prazdroj, a.s.

Letos se charitativní aukce uměleckých pivních lahví koná již podeváté. Odstartuje ve čtvrtek 10. prosince v 9 hodin na webu aukce.mall.tv a potrvá do pozdních odpoledních hodin. Živě ji budete moci sledovat na internetové televizi Mall TV nebo se do ní rovnou zapojit. Vyvolávací cena každé lahve je 1000 korun, minimální příhoz v aukci je 100 korun. 

Loňská dražba vynesla 2 061 387 korun, v osmileté historii této akce je to druhý nejlepší výsledek. Nejdražší lahev je z roku 2018, která se vydražila za rekordních 700 tisíc korun a stala se tím druhou nejdražší pivní lahví na světě. Za dobu existence projektu přinesl projekt lidem s poškozenou míchou 11 milionů korun. Centrum Paraple využívá peníze na nákup terapeutických a sportovních pomůcek nebo na mzdy osobních asistentů hendikepovaných.