nahoru

Grammy v pokrokovém duchu: Po Zlatých glóbech proběhla další show, která postupně ztrácí na významu

Luděk Staněk17. března 2021 • 14:40
Grammy v pokrokovém duchu: Po Zlatých glóbech proběhla další show, která postupně ztrácí na významu
foto: Kevin Mazur / Getty Images

Po Zlatých glóbech museli mít organizátoři letošních Grammy důvod k panice. Glóby, tradičně první z několika velkých šoubyznysových událostí sezóny, zaznamenaly v době pandemie bez diváků a bez tradičního mediálního cvrkotu kolem více než padesátiprocentní pokles sledovanosti. Důvody jsou hlavně dva: zavřená kina nejen že neumožňovala návštěvníkům chodit do nich, ale především studiím neposkytovala prostor pro tradiční mediální masáž.

Pro organizátory Grammy byla celá věc o to problematičtější, že dlouhodobě rozdrobený hudební trh už byl, na rozdíl od stále ještě z posledních sil vzdorujícího filmového průmyslu, zcela pohlcen streamovacími platformami. V takovém světě se samozřejmě složitěji marketují globální umělci, které potřebujete, abyste vytvořili velký televizní podnik. Organizátoři Grammy na to zareagovali už loni, kdy po dlouhých čtyřiceti (!) letech skončil v roli producenta slavnostního večera Ken Ehrlich. Nahradila ho nová superstar americké televizní zábavy, Brit Ben Winston. Jeho jméno asi neznáte, ale věřte, že kdykoli se díváte na YouTube na nějaký klip se slavnými lidmi, kteří si zpívají v autě, díváte se na jeho nápad.

Ano, Winston je producent megaúspěšného Carpool Karaoke a architektem kariéry jeho moderátora Jamese Cordena, jejž dokázal během vzájemné spolupráce vytáhnout z pozice středně úspěšného britského komika do role jedné z největších televizních superstar v Americe. Winston měl za úkol dodat ceremoniálu moderní háv, a především lesk. Ten se ztratil nejen kvůli klesajícímu zájmu o hudbu či televizní pořady, ale vinou krize samotné Americké hudební akademie, která čelí jak podezření z neregulérnosti hlasování, tak tradiční písničce posledních let: tedy nařčení z rasismu a nedostatku diverzity. Drake, Frank Ocean a Sean „Diddy“ Combs, všechno velmi úspěšní černošští umělci posledních let, ostřelují Grammy mimo jiné pro jejich údajné zanedbávání hip hopu a R&B.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně


Klíčová slova: hudební průmysl, hudba, kultura, grammy, ceny



Diskuse ke článku