Jízdárna v areálu Farmy Čapí hnízdo

Jízdárna v areálu Farmy Čapí hnízdo Zdroj: Radko Voleman / Česká ilustrační fotografie / Profimedia.cz

Fraška s reklamou na Čapím hnízdě: Zastavené vyšetřování obří propagace Agroferu lze obnovit

Dozorový státní zástupce František Partík akceptoval názor pražské policie, jež zastavila tříleté šetření, zda desítky firem Agrofertu nekrátily daně objednáváním účelově nadhodnocené reklamy za celkem 272 miliónů korun u Farmy Čapí hnízdo.

V podezření se octli statutární zástupci farmy a zadavatelů reklamy, včetně tehdejšího předsedy představenstva Agrofertu Andreje Babiše. Podle Unie daňových poplatníků tak mohl stát přijít o desítky miliónů korun.

„Logické“ usnesení

„Po provedení přezkumu státní zástupce shledal, že je předmětné usnesení vystavěno logicky a předestírá právní úvahy, kterými se policejní orgán řídil,“ odůvodnilo Městské státní zastupitelství v Praze podporu závěrů policejního týmu Pavla Mikšovského.

Ponechme nyní stranou, že reklamní větev nebyla přidělena komisaři Pavlu Nevtípilovi, jenž přišel na nesrovnalosti v hospodaření Čapího hnízda při vyšetřovaní dotačního podvodu. Vyplynuly ze znaleckého posudku, který si nechal zpracovat kvůli vyhodnocení ekonomické situace farmy, a potvrdil je i Evropský úřad pro boj proti podvodům (OLAF).

Unie daňových poplatníků považuje rezultát za frašku. Daňový expert David Hubal přirovnává schéma tohoto podvodu, jako kdyby si sám postavil chatu v hlubokých lesích, kam zabloudí pár houbařů, a zadával si zde za mnoho miliónů propagaci pro příchozí zaměstnance vlastní korporace.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!