nahoru

Bohumil Pečinka: Covid-19 a cynický politický marketing aneb Pojďme se nebát!

Bohumil Pečinka9. července 2020 • 18:30
Tisková konference vlády - ilustrační snímek
Tisková konference vlády - ilustrační snímek
• foto: 
PETR TOPIČ / MAFRA / Profimedia

Strach a úzkost jsou základní lidské pocity. Někdy nás můžou zachránit, většinou ale stahují člověka ke dnu. Důležité je, jestli se náhodou nebojíme papírových strašáků.

V minulém režimu mohla být zdrojem strachů a obav nekontrolovatelná policejní a politická moc. V době demokracie má mani­pulace se strachem měkčí podobu. Většinou se opírá o ohnuté statistiky a průzkumy, z nichž jsou vyvozovány teorie o ohrožení vašeho života.

Příklad: když si nekoupíte pilulku X nebo potravinový doplněk Y nebo si nevezmete pojištění proti pádu meteoritu, ohrožujete existenci svou i své rodiny. Když se stovky těchto sametových manipulací slijí do jedné směsi, většině lidí to vnutí pocit nedostatečnosti… a strachu o budoucnost.

 

Koronavítězové

Obavy z nemoci covid-19 byly po letech ­měkkých manipulací hlasem, který jako by zabloudil z drsného středověku. Z éry, kdy lidé v době epidemií zatloukali dveře domů a nočními městy se ozýval rytmický zvuk povozů odvážejících mrtvé ke spálení. S těmito dávnými emocemi hrála řada českých politiků, když oznamovala stupeň nebezpečnosti koronavirové infekce. V drtivé většině zemí nakonec nešlo o epidemii ani pandemii, ale o obyčejnou nákazu. S tímto faktem se však řada lidí nechce spokojit.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 1 Kč měsíčně




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější komentáře
Články odjinud
Nejčtenější