Video placeholde
Reflex a Volvo XC60 PHEV na Colours of Ostrava
Reflex a Volvo XC60 PHEV na Colours of Ostrava
Colours of Ostrava: Martin Bartkovský na besedě Reflexu
Herec Igor Orozovič hostem na Reflex Stage
Herec Igor Orozovič hostem na Reflex Stage
18
Fotogalerie

Deset tašek, pět lidí, hromada časopisů a kamerová technika. Jak to vypadá, když vyrazí Reflex do Ostravy

Naskládat techniku, oblečení skoro na týden a pětičlennou posádku Reflexu. To je náklad, který musí každý rok převézt auto z Prahy do Ostravy na hudební festival Colours of Ostrava, kterého je Reflex hlavním mediálním partnerem. Tentokrát jsme jako dopravní prostředek zvolili hybridní Volvo XC60 PHEV.

Reflex letos na své Reflex Stage nabídl na Colours of Ostrava velmi nabitý program. Na besedy dorazili Michaela Studená a Barbora Urbanová ze spolku Pod svícnem, herci Igor Orozovič, Emma Smetana, Jordan Haj, z muzikantů to pak byl Márdi, Matěj Ruppert, Roman Holý či Lenka Dusilová. Večer vyprodanou budovu rozesmála čtveřice komiků ve svých standupech - Jan Studnička, Nikola Džokič, Libor Macháček a Tomáš Plhoň. Nic z toho by ale nebylo možné, kdyby se do Dolních Vítkovic z pražských Holešovic nedopravil tým Reflexu. Hybridní Volvo odvezlo tam i zpátky potřebnou techniku, zavazadla, kameramany, střihače i moderátory.

Středně velké SUV, pohodlné pro cestu po dálnici i praktické pro pohyb v uličkách centra Ostravy či spletitém labyrintu ostravského hutního areálu. Zatímco cestou tam jsme probírali program festivalu a náš harmonogram, cestou zpátky jsme naplno využili všech 14 reproduktorů a odzpívali kompletní Spotify playlist Linkin Park, Eminema, System of a Down, Pavla Bobka i Bratří Nedvědů. Ano, většina z nás se narodila na počátku 90. let. Zatímco na cestu tam jsme kufr o kapacitě téměř 500 litrů naplnili do tří čtvrtin. Na cestě zpátky byl absolutně našlapaný. Ale tak je to u návratů vždycky.

Elektromobil nám vydržel na 70 kilometrů, pak jsme jeli na fosilní palivo, které má v hybridním autě přecijen prostornější nádrž. Dobít i dotankovat se dalo na benzínce a spotřeba tak byla příjemně nízká. Před divokými řidiči v levém pruhu nás chránil systém výstrah, auto parkovalo samo a díky 360 kameře a izometrickému pohledu jsme se vymotali i z těch nejzapeklitějších situací. O plynulost jízdy se staral adaptivní tempomat, tam i zpátky jsme se odnavigovali pomocí Waze skrze integrované Google aplikace v infotainmentu. Cesta byla velmi pohodlná a bezpečná a na podobné tůry tak můžeme Volvo XC60 PHEV jednohlasně doporučit. Sami jsme zvědaví, čím se do Ostravy a zpět dopravíme příště.