Komiks jako médium se má i přes všechny nástrahy doby čile k světu, ať už jde o mainstreamové kousky, nebo o undergroundová či experimentální díla. Mrkněme tentokrát na crème de la crème současného mainstreamu. Kromě stálic, jakou je hrdina Spider Jerusalem, nastupuje mladík Scott Pilgrim, a ukáže se, že i k notoricky známým látkám lze přistupovat kreativně.
Nedávno byla (dosti rozporuplně) zfilmována dobrodružství Scotta Pilgrima, jehož první ze šesti ceněných dílů, Vypečený život flákače, vydal BB/art. Třiadvacetiletý Scott je povaleč, který hraje v lokální kapele Sex Bob-omb, platonicky chodí se sedmnáctiletou dívkou Kudlankou („Ale no tak. Je to v pohodě. Klídek. Je to jako v Trainspottingu.“) a tak nějak proplouvá životem v Torontu.
Vše se změní, když přímo do jeho snu přifrčí sexy hipsterská holka Ramona na kolečkových bruslích, která navíc existuje i v realitě. Následuje love story; Scott musí přemoci sedm bývalých své vysněné a pustit se do supermanského (nebo herního) souboje s konkurenční kapelou… Bryan Lee O´Malley vytvořil roztomilý příběh plný výstižných detailů a psychologie postpuberťáků jdoucí od nenápadného úšklebku až k epickým výbuchům emocí. Černobílá kresba vychází z manga a plně využívá její „cartoonovou“ dynamiku, která se skvěle mísí s dobrými dialogy a vtipem.
Milovníky velkých hollywoodských ság pak zcela jistě potěší edice Omnibus (BB/art / Crew), kterou doplňují zásadní kousky jako Terminátor, Predátor (konečně se dozvíte, jak dopadl Dutch z prvního dílu poté, co přežil termonukleární explozi), pro stoupence víry Jedi Star Wars (konkrétně Stíny impéria, které vyplňují děj mezi díly Impérium vrací úder a Návratem Jediho), Vetřelci (ach, proradný svět zavilé korporace Weyland-Yutani a zoomorfové) a ze řetězu naprosto utržená Maska, která je zábavnější, rozjívenější a temnější než onen film s Jimem Carreyem. Solidní scénáře a úchvatné kresby jsou mnohem nápaditější než necitlivé filmové snahy nahodit legendární franšízy.