nahoru

Osm a půl Federico Fellini

Jiří Cieslar 30. června 2004 • 12:43

I významní tvůrci, a možná právě oni, zažijí okamžiky, kdy je inspirace jakoby nadobro opustí. K jejich autorské moci patří také bezmoc - od těch průměrných je možná odlišuje i hloubka obou těchto stavů. Uvedu snad dost názorný příklad z Itálie z počátku šedesátých let. V té době po světovém úspěchu svého klíčového snímku Sladký život (1960) zažil i slavný Federico Fellini "těžkou hodinu": nemohl se pohnout s představami o dalším filmu dlouho z místa. Jako už tolikrát zmocnila se ho úzkost, jak pokračovat, zvláště když mimořádný ohlas Sladkého života vyvolával ve veřejnosti a ovšem i v něm samém velká očekávání.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně