Tunelový komplex Blanka. Od 2. prosince měl být otevřen tunel Blanka, jenž významně odlehčí pražské dopravě. Průsaky spodní vody se však postaraly o zpoždění a nyní se počítá spíše s otevřením v březnu 2015. Podle nově zvolené primátorky Adriany Krnáčové se jednalo pouze o předvolební strategii.

Tunelový komplex Blanka. Od 2. prosince měl být otevřen tunel Blanka, jenž významně odlehčí pražské dopravě. Průsaky spodní vody se však postaraly o zpoždění a nyní se počítá spíše s otevřením v březnu 2015. Podle nově zvolené primátorky Adriany Krnáčové se jednalo pouze o předvolební strategii. Zdroj: Archív

Vytunelovaný tunel Blanka bude stát ještě víc - 43 miliard. Půjde Bém na veřejné práce?

Konečný účet za pražský tunelový komplex Blanka bude až 43 miliard korun. K dosud uváděným 37 miliardám je třeba přičíst peníze za část mezi Strahovským tunelem a Myslbekovou ulicí. Napsal o tom dnes list Právo.

Vyplývá to z propočtů, které si nechalo udělat nové vedení hlavního města. „Ano jsou to reálné náklady,“ reagoval na dotaz Práva náměstek primátorky Petr Dolínek, který má v metropoli na starosti dopravu.

Původní náklady přitom počítaly se sumou 16 miliard korun. Ovšem smlouva, kterou v říjnu 2006 podepsal i tehdejší primátor Pavel Bém (ODS), už hovořila o více než 21 miliardách. Bém se tehdy vsadil o veřejně prospěšné práce, že se stavba neprodraží. Pokud chce dodržet slovo, měl by na tyto práce nastoupit.

Postupem času navíc cena za Blanku pořád stoupala a stoupala. Dnes to vypadá na jeden z nejdražších tunelů v Evropě.

Zatím ani není jasné, kdy se pražské vytunelované „veledílo“ otevře. Hovoří se o přelomu dubna a května.