Bejby milionář Lukáš Kořínek: Příběh jako z amerického filmu | Reflex.cz
reklama
nahoru

Bejby milionář Lukáš Kořínek: Příběh jako z amerického filmu

Adéla Knapová30. července 2014 • 15:00
Bejby milionář Lukáš Kořínek: Příběh jako z amerického filmu
Lukáš Kořínek
• foto: 
Jiří Turek

V jedenácti letech si začal hrát s počítačem. Vymýšlel a designoval vlastní stránky. O patnáct let později má jeho společnost obrat v desítkách milionů ročně a Lukáš Kořínek (26) si pořád „jen“ hraje. Nevlastní auto, odmítá nabídky zahraničních firem na strategické partnerství a nikdy si na své podnikání nepůjčil ani korunu.

reklama

 

Je to příběh tak ukázkový a pozitivní, že se mu až nechce věřit. Školou povinný kluk z Brna si jen tak pro sebe vytvořil webové stránky mobilního telefonu Siemens. Chtěl telefon přizpůsobit svým potřebám a zjistil, že stránky, jež by se tomu věnovaly, neexistují. A protože ho odjakživa bavily obrázky a grafika, tak je navrhl; naučil se sám částečně programovat a vytvořil je. Po půlhodinách denně. Neboť přesně tolik času mu rodiče dovolili trávit na počítači a internetu – v těch dobách se ještě většina počítačů na síť připojovala pomocí vytáčeného připojení.

Jeho stránky byly v té době natolik unikátní, že jejich návštěvnost raketově rostla. Začali se mu hlásit jiní majitelé siemensů, že by napsali recenze, další, že by něco otestovali… Lukášovy webovky se staly tak navštěvovanými, že o ně projevily zájem i firmy prodávající internetovou reklamu. A nakonec se ozvali přímo ze společnosti Siemens a nabídli Lukášovi spolupráci.

Tak to všechno začalo. Ze zájmu školáka s nulovým kapitálem.

Dnes Lukášova společnost zaměstnává dvacet lidí a vybírá si, pro které velké značky bude pracovat.

„Zhruba šedesát procent zakázek odmítáme. Chceme dělat jen takové projekty, které za to stojí. A pro klienty, s nimiž sdílíme hodnoty,“ říká Lukáš. „Nikdy jsme nemuseli zakázky hledat. Ony si nacházejí nás. Každý rok rosteme o dvojnásobek. Teď jsme zjistili, že dokážeme podepisovat kontrakty i přes oceán. Tady z Prahy. Já totiž nechci otevírat pobočky v dalších světových velkoměstech, jak mi nabízejí. Chci tomu dávat vše, což můžu jedině, když mám jeden tým. Ten svůj tady. Přesto si nás právě našel klient z Kanady.“

Obálka 31
Další podrobnosti o životním příběhu mladého milionáře Lukáše Kořínka a jeho názory na to, jak podnikat, najdete v novém Reflexu, který vychází ve čtvrtek 31. července.

 



Klíčová slova: reflexkořínek



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama