Manažeři Petry Kvitové blouzní a přehánějí. A bohužel to šíří světem | Reflex.cz
reklama
nahoru
Glosa Viliama Bucherta

Manažeři Petry Kvitové blouzní a přehánějí. A bohužel to šíří světem

Viliam Buchert19. července 2011 • 15:35
Manažeři Petry Kvitové blouzní a přehánějí. A bohužel to šíří světem
Petra Kvitová a Marija Šarapovová
• foto: 
Profimedia.cz

Wimbledonská vítězka Petra Kvitová je výborná a nesmírně talentovaná tenistka. Je to také příjemná a milá osoba. Česko má být skutečně v jejím případě na co hrdé. Ale hra, kterou kolem nejlepší české tenistky rozpoutali její manažeři, je hrou blouznivců a pro samotnou Kvitovou může být i nebezpečná.

reklama

Pánové Miroslav Černošek, Karel Tejkal i další lidé kolem Petry Kvitové samozřejmě zcela správně pochopili, že po jejím vítězství ve Wimbledonu je ta nejlepší doba „prodat“ tuto sportovkyni světu byznysu. Je to postup obvyklý a správný. Jenže řeči, jež kolem toho manažeři Kvitové vedou, jsou nesmyslné.

 

Například ruskou tenistku Mariji Šarapovovou, která prohrála ve finále Wimbledonu právě s Kvitovou, označili za „uměle vytvořenou reklamní barbínu“ a proti tomu stavějí „prostou holku z Fulneku“. Přirozenou a skromnou. To je však typické české jednání, vycházející z maloměšťáckého pohledu na svět.

 

 

Jistěže Šarapovová na první pohled vypadá jako barbína, jež neumí hrát tenis, zatímco naše „skromná“ Petra je něco, po čem každý skočí. To je ovšem naprostý omyl manažerů Kvitové.

 

Na kurtu odporně kvičící Marija Šarapovová hraje na profesionálním okruhu už desátou sezónu a jen na turnajích si vydělala celkově přes 16 miliónů dolarů. Není sice nejlepší tenistkou světa, ale je pátá na žebříčku a dehonestovat ji s odkazem na barbínu je nesmírně hloupé a trapné.

 

Marketingový potenciál Kvitové (tedy příjem za reklamní a sponzorské smlouvy) odhadují odborníci na příští rok na 30 miliónů korun. Šarapovová má z těchto aktivit letos 24,2 miliónu. Ale v dolarech! Je to nebetyčný rozdíl, jejž Kvitová nepřekoná, ani kdyby vyhrála všechny důležité turnaje světa. Důvodů je hned několik.

 

Šarapovová je sportovní i společenskou celebritou jak v USA (bydlí už léta na Floridě), tak v Rusku. Tedy na obrovských trzích, proto dostává za reklamu tak velké peníze. Kvitová nic podobného nebude moci obsáhnout. Je to totiž zcela jiný člověk. Má nesporné kvality, které musíme obdivovat, jenže není tak „vhodná“ pro marketing jako Šarapovová. Bude úspěšná a bohatá, ale jen v českých reklamních poměrech, ne celosvětově.

 

 

Ostatně bezprostředně po vítězství ve Wimbledonu pózovala Petra Kvitová například pro Magazín MF Dnes s dřevěnou raketou v ruce a bílou mašlí ve vlasech a Marija Šarapovová v tentýž moment vydělala desítky tisíc dolarů jako host předávání uměleckých cen v Kalifornii. Takhle dopadá souboj „barbíny“ a „milé“ holky …



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama