Zrádný volič pravici pořád ještě neprokouknul | Reflex.cz
reklama
nahoru

Zrádný volič pravici pořád ještě neprokouknul

Jan Jandourek13. října 2010 • 08:01
Zrádný volič pravici pořád ještě neprokouknul
Zelený Raoul č. 012
• foto: 
Štěpán Mareš

Je to taková záhada. Levice vyčítá pravici, že myslí jen na zájmy úzké vrstvy boháčů a na široké vrstvy kašle. Z nějakého důvodu ale většina lidí nakonec volila pravici. Bude zřejmě třeba lid nějak osvítit, nebo vyměnit.

reklama

 

V komunálních volbách už celkem chcípnul pes. Možná se ještě na někoho něco najde, ale jinak žádné drama.

 

Když hledám aspoň trochu povyražení, otevřu si komunistické Haló noviny. Tak například autor Václav Věrtelář tam tvrdí: „Dosavadní průběh předvolební kampaně do zastupitelstev přesvědčivě dokazuje, že pravici, i na komunální úrovni, jsou potřeby sociálně slabší většiny zcela cizí a ignoruje je.“

 

Takovéhle věty by se hodily nejspíš do nějakého magazínu o Bermudském trojúhelníku a jiných mysteriích. Vida, pravice chce odřít lid a ještě se k tomu drze přiznává. Nemá zřejmě dost geniálních volebních manažerů a kope si dobrovolně hluboký hrob.

 

Proč dostala pravice v posledních volbách většinu, je tedy záhada. Navíc i teď podle průzkumu z konce září by pravice pořád měla v parlamentu většinu. A to už levicoví politici a komentátoři čtvrt roku buší do protilidového řádění a zbídačování nuzných mas. Již koncem července Jiří Paroubek, kterému manželka možná už odpustila tu trapnou nevýhru, vyhrožuje: „Nyní očekávám některá úsporná opatření na ministerstvech. Například to, že si úředníci budou nosit toaletní papír z domova“. No, on je to takový paroubkovský humor, po kterém už se nám skoro stýská, ale jádro je asi míněno vážně. Tak jako v detektivkách zlovolný pachatel maluje na stěnu fosforem strašidla, aby nějakého starého pána se slabým srdcem dohnal k smrti, tak i Kalousek namaloval řecké strašidlo, kterým vyděsil lid. Většinu dnešní sněmovny mají tedy na triku společně menšina bohatců plus vystrašenci a hlupáčci. Socialisty boháči vůbec musí dost štvát, zvlášť, když se po Tvrdíkem poněkud finančně přepálené kampani sama ocitla mezi chudými.

 

Zatím se ani podle průzkumů moc nezdá, že by došlo u lidí k nějakému fatálnímu názorovému zlomu. Celkem jsme jako voliči všichni dost zahrabáni v zákopech jako za první světové a řídíme se už jen podle zbytku svých voličských sympatií.

 

On i ten soudruh Věrtelář, co jsem ho tu výše citoval, je mužem víry nezávislé na faktech. Tak třeba před rokem napsal: „Za čtyřicet let socialismu nebyla ani jedna ekonomická krize, propad ekonomiky a životní úrovně.“ Tak už aspoň tušíme, co by asi muselo nastat, aby si někteří lidé připustili slovo krize.

 

Už je to jasné. Lid žil ve falešném vědomí už tenkrát tady na Východě, protože všichni utíkali na Západ, stejně jako byli pomýlení ti na Západě, protože neutíkali sem. To jen komunisté tvořili ostrůvky zdravého rozumu a jinak to byl všude samý pomýlenec. Všechno bylo v pořádku, jen se nějak bylo vždycky potřeba zbavit řady pomýlených šéfů: Slánského, Novotného, Dubčeka, Husáka, Adamce, Svobody. I v sociální demokracii je vždycky všechno v pořádku, jen všichni dosavadní šéfové (Horák, Zeman, Špidla, Gross, Paroubek) končili tak nějak trapně. Nevadí, šéf sem, šéf tam, hlavně, že idea jde dál.

 

A teď čeká dočasného šéfa Sobotku nelehký úkol voličům vysvětlit, že si jich váží, i když jsou podle něj nejspíš pitomí nebo navedení. Pak taky, proč musí Evropa půjčovat Řecku a ne Řecko Evropě a kde by teda škrtali socialisté a komu.

 

Ale ono je to vlastně jasné. Za dluhy může řecká pravice a brát se má bohatým. Pokud se pro ty účely dost boháčů najde. Ale není to beznadějné, vynořují se na místech, která překvapují i zkušené socialistické pátrače. Třeba přítel Hulínský, šéf pražské ČSSD, si vydělal pár milionů za to, že někde seděl, možná na něco dozíral. A tak to na světě je, někdo dozírá a někdo jen zírá.

 

Zaujal vás článek? Podpořte Reflex.cz v Křišťálové Lupě 2010. Děkujeme.



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama