Smetanovo nábřeží v několika červencových dnech a začátkem září, kdy bylo hezky, zelo prázdnotou.

Smetanovo nábřeží v několika červencových dnech a začátkem září, kdy bylo hezky, zelo prázdnotou. Zdroj: Blesk:Daniel Černovský

Vizualizace toho, jak mají v Praze vypadat zahrádky podle Magistrátu hl. m. Prahy
Vizualizace toho, jak mají v Praze vypadat zahrádky podle Magistrátu hl. m. Prahy
Vizualizace toho, jak mají v Praze vypadat zahrádky podle Magistrátu hl. m. Prahy
Vizualizace toho, jak mají v Praze vypadat zahrádky podle Magistrátu hl. m. Prahy
Vizualizace toho, jak mají v Praze vypadat zahrádky podle Magistrátu hl. m. Prahy
17
Fotogalerie

Dopravní moula a náměstek primátora Scheinherr rozkopal komunikace a teď likviduje zahradní restaurace

Současný dopravní kolaps Prahy se přičítá především pirátskému primátorovi Hřibovi. Svůj podíl na něm rozhodně má. Asi jako premiér za neumětelství a zlovolnost svých jednotlivých ministrů. Nutno tedy v případě dopravně zkolabované Prahy připomenout, že ji má v „referátu“ hnutí Jana Čižinského Praha Sobě, které na post náměstka pro dopravu nominovalo mladého strojního inženýra Adama Scheinherra. Ten ve své funkci proslul nijak neskrývanou nenávistí k autům a automobilistům, kterážto jeho fobie se projevuje pomalováním pražských komunikací cyklopruhy i na takových místech, kam by cyklista s IQ nad 50 v pudu sebezáchovy ani nepáchl. A nekonečnými zácpami kvůli další Scheinherrově mánii – zužováním komunikací a jejich zavíráním z důvodů provozování „komunitního sousedského života“, což je něco jako kolektivní fobie (kterou oni ovšem maskují jako programovou prioritu) Prahy Sobě i Pirátů.

Na místech zavřených komunikací se podle věrozvěstů šťastné bezuhlíkové a bezmotorové budoucnosti mají Pražané procházet, projíždět na sdílených kolech a posedávat v zahradních restauracích. Protože správný, bláznivý a umanutý aktivismus musí být důsledný, vydal nyní Adam Scheinherr návod, jak mají takové správné pražské zahrádky vypadat, jeho loňský Manuál pro kultivovanou Prahu byl tedy rozšířen o další, „restaurační“ kapitolu. Magistrát v něm mimo jiné žádá, že restauratéři muset zachovat průchozí šířku na chodníku 1,8 metru (oproti dnešním 1,5 metru), nesmí na původní dlažbu pokládat zpevňující podlah atd. Na přiložené vizualizaci můžete posoudit sami. Krása nesmírná.

Ale co horšího, nic nezůstalo jen na papíře – vedení Prahy začalo konat. Majitelům zahrádek, kteří přežili covid šikanu, udrželi zaměstnance a provoz, potýkají se s dramatickým poklesem hostů z řad turistů a nejsou s to Scheinherrovým snům o městské kráse dostát (ono ty přestavby mimo jiné stojí dost peněz), dostávají od magistrátu výpovědi. „Situace byla neudržitelná a byla ostudou pro celé město,“ řekla na adresu zahrádek politická ostuda města Scheinherr. Podnikatelé se proti němu brání žalobami. Snad uspějí.

Poněkud pikantní na celé kauze ovšem je, že sám Scheinherr v oněch magistrátních závazných vizuálech zapomněl zveřejnit moderní vzor (dnes už by se dalo říci pravzor) všech budoucích pražských zahradních podniků – kavárnu, kterou nechal vybudovat hned po nástupu do funkce na jím zavřeném Smetanově nábřeží u kavárny Slavie a u rušné tramvajové zastávky. Že by se za ni styděl? Tomu se nějak nechce věřit. Spíše tento fakt přikládám teorii, že Adam Scheinherr je skromnost sama. Proto tedy přikládám vlastní fotografii této jeho slavné kavárny, kterou jsem pořídil při komunitní procházce nábřežím loni v zimě.

Líbí? Nelíbí?

Zahrádka na Smetanově nábřeží loni v ziměZahrádka na Smetanově nábřeží loni v zimě|Marek stoniš

Ať tak či onak, tento podnik rozhodně splňuje všechny standardy Manuálu kultivovaného Pražana. Nebo spíše kultivovaného Pražana Sobě.