Kingdom Come: Deliverence 2 jako nejlepší reklama na Česko. Hráči uslyší přes 2 milióny slov o naší historii
Po sedmiletém čekání vyšlo 4. února dlouho očekávané pokračování jedné z nejúspěšnějších českých videoher – Kingdom Come: Deliverance 2. Její tvůrci vás vezmou na středověké Trosecko a Kutnohorsko. Nechají vás topit se v detailech, obdivovat krásy digitalizované české krajiny, probádat zrekonstruované hrady a tvrze a žít v permanentní nejistotě i strachu. Jenže o českého fanouška zase tolik nejde, ten bude nadšen. Už v případě prvního dílu okouzlili čeští vývojáři svět. Nyní se ho chystají dobýt. A udělali pro to maximum.
Byl předvečer svátku sv. Valentýna roku 2018. Tým vývojářů z Warhorse Studios poskládaný kolem zkušeného videoherního designéra Dana Vávry vydal videohru z českého středověku Kingdom Come: Deliverance. Sledovat její vývoj byla radost i bolest zároveň. Realistická středověká šermovačka v otevřeném světě tehdy neměla příliš konkurenci. Dalo by se říct, že Češi vyrazili tak trochu „proti všem“ jako kdysi husiti, jejichž středověká dobrodružství Kingdom Come svým zasazením do začátku 15. století předznamenává. V éře, kdy většina pařanů přecházela na multiplayerové tituly a preferovala hraní s živými spoluhráči, vám naservírovali příběh, jehož dokončení zabralo okolo padesáti hodin a společníka vám dělali jen virtuální parťáci a nepřátelé. A ono to vyšlo.
Neobešlo se to bez bolesti. Vývoj provázely navzdory masívní podpoře fanoušků i miliardáře Zdeňka Bakaly finanční potíže a několikrát se ocitl na hranici krachu. Při vydání čelili vývojáři výpadům zahraničních recenzentů, že středověké Posázaví neobsahuje žádné postavy tmavé pleti. Proti nim tehdy na barikády vyrazil sám šéf Dan Vávra, což se mu nyní u vydání druhého dílu vrací jako bumerang. Ale o tom později. Kromě toho obsahovala hra velké množství technických chyb, na některých počítačích a konzolích byla nějaký čas prakticky nehratelná. Celá řada z nich tam zůstala dodnes. Má to ale šťastný konec. Brzy se podařilo ty nejhorší kiksy vychytat a z Kingdom Come se stal celosvětový fenomén. Na hru, kterou vydalo malé studio z malé země (i když s obrovskou videoherní historií i renomé), si nevedla vůbec špatně. Dnes se pyšní celkovým počtem osm miliónů prodaných kopií a zpropagovala Česko, jeho historii, kulturu a přírodu tak, jak se dosud nepovedlo žádnému tuzemskému filmu, seriálu či knize.
Větší, epičtější a lepší
Dnes jsme v úplně jiných kulisách. Warhorse Studios koupila obří rakouská firma Koch Media (dnes Plaion, patřící do holdingu Embracer). Daniel Vávra už není majitel, ze zakladatele se stal jedním ze zaměstnanců (a čtvrtmiliardář, jak sám rád říká) a tým začal pracovat na pokračování. Velké studio, velké peníze, velká očekávání. Druhý díl prostě musel být ve všem větší, epičtější a lepší. A velká očekávání má také mateřská firma, co se týče prodejů.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!