Karel Janeček odpovídal na vaše dotazy v on-line chatu Reflexu | Reflex.cz
reklama
nahoru

Karel Janeček odpovídal na vaše dotazy v on-line chatu Reflexu

Markéta Lukášková5. prosince 2012 • 06:00
Karel Janeček odpovídal na vaše dotazy v on-line chatu Reflexu
Karel Janeček
• foto: 
Nguyen Phuong Thao

Karel Janeček je zakladatelem nadačního fondu proti korupci a myšlenkovým stvořitelem tzv. Pozitivní evoluce. Jeho jméno je v poslední době hojně spojováno s osobou Daniela Landy a kontroverzním výstupem na Slavících. Karel Janeček odpovídal čtenářům Reflexu během hodinového online chatu.

reklama

 

Online rozhovor s Karlem Janečkem

Iva Martincová, 5. prosince 2012 • 16:29
Dobrý den, pane Janečku, já bych ráda jen využila této příležitosti a ze srdce Vám chtěla poděkovat za to co děláte. Včera to byl přesně měsíc co jsme o Vás poprvé slyšela a denně o Vás a o PE sbírám na internetu informace. Máte moji velkou podporu. Ještě jednou děkuji za to, že JSTE :) Hezký den. Iva Martincová
Vážená paní Marincová, já Vám moc děkuji za podporu. Zároveň děkuji všem čtenářům za dotazy. Je jich 120, nemohu všechny odpovědět. Děkuji za Váš čas, ať už souhlasíte s činy PE nebo nikoliv. Rád bych poprosil všechny zodpovědně a slušné lidi, aby vzali rozum do hrsti a pokusili se zamyslet, které informace v médiích jsou pravdivé a co jsou lži. Ti z Vás, kteří souhlasí s PE, prosím šiřte pozitivní informace, pozitivní vlny, dále. :) Přeji hezký den, Karel Janeček
Palo, 5. prosince 2012 • 16:25
Dobry den, co bolo pre Vas poslednou kvapkou, ktora vas priviedla od biznisu k vecim verejnym? Pytam sa to pre to, aby som vedel, ako moze nieco podobne napadnut aj dalsim bohatym ludom.
Začala mě hodně vadit korupce v Praze a já rád řeším věci, které mě vadí. Bémovi můžeme poděkovat za vznik Nadačního fondu proti korupci. Moje první nabídka byla, že dám milion Kč tomu, kdo přinese proti němu důkazy, aby šel sedět. Ještě se tak nestalo :)
Michal Karas, 5. prosince 2012 • 16:23
Dobrý den pane Janečku, je pravda, že Vaše pozitivní evoluce byla financována z peněz Mostecké uhelné? Nebo je to jen pouze očernění Vaší kampaně? Děkuji za odpověď.
To je naprostý blábol.
Michaela, 5. prosince 2012 • 16:23
Kdyby za vámi přišla Lucie Bílá s tím, že chce vymyslet nějaký výstup na Slavíka, co byste jí poradil?
Aby si s sebou vzala jiné zvíře než kohouta. A říct může co chce :)
Jiří K., 5. prosince 2012 • 16:21
Dobrý den, zajímalo by mne, co si myslíte o "konci světa" 21. 12. tohoto roku? Děkuji. :)
Svět určitě nekončí. Já věřím tomu, že žijeme v přelomové době, kdy lidé začnou jednat podle opravdových hodnot. 21.12. může být symbolické přelomové datum. Pravda a láska zvítězí. :)
Michael Pever, 5. prosince 2012 • 16:18
Co si myslíte o zednářích, iluminátech a Buildbergu ?
Podle mě jsou to celkem nepodstatné skupiny. Moc o nich nevím, ovšem konspirační teorie jsou podle mého názoru blbosti :).
Václav Vondatra, 5. prosince 2012 • 16:16
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na základní nepodmíněný příjem. Děkuji
Základní, ještě lépe postačující nepodmíněný příjem je skvělý ekonomický model, který nejen podporuji, ale dokonce o něm opakovaně mluvím. Vize dobré společnosti, což je i vize PE, znamená, že každý člověk bude mít postačující příjem, abychom zamezili existenčnímu ohrožením a tedy splnili základní stupně Maslowovy pyramidy hodnot. Nad postačující příjem nechť existuje férová tržní ekonomika. Každý si svobodně najde své poslání a svůj styl života a může vytvářet hodnoty pro společnost. Jsme historicky v jedinečné době, kdy díky existenci moderních technologií a informační revoluci je tato vize reálná. Prosperita společnosti bude fenomenální a pro většinu lidí dnes nepředstavitelná.
Sherla, 5. prosince 2012 • 16:11
Jak je v rámci vámi navrhovaného volebního systému ošetřeno, aby nedošlo k situaci, kdy voliči velkých stran dají minusový hlas protistraně, a tím dojde k masívní eliminaci kandidátů velkých stran a naopak podpoře extremistů, kterým lidé záporný hlas masivně nemusí. Možná psychologicky počítáte s až příliš odpovědným voličem - ale jsme takoví opravdu? Jen takovéto "spoléhání se" se může právě ukázat nezodpovědným, ba nebezpečným...
V žádném případě nepočítám s příliš racionálními voliči. Počítáme s tím, že většina voličů je neracionální, resp. volí stranicky. Stačí např. 10% nebo 20% zodpovědných voličů. Vámi popisovaná situace nehrozí. Hypoteticky, pokud by všichni voliči volili stranicky (nereálný a velmi špatný předpoklad), tak bychom dostali výsledky jako ve standardním většinovém systému.
Miroslav Surma, 5. prosince 2012 • 16:08
Je podle Vás správné požádat instituci, kterou finančně podporujete (CERGE-EI) o zpracování analýzy volebního zákona, který navrhujete? Jaká účelová funkce byla použita pro hodnocení modelů? S přáním pěkného dne, Miroslav Surma
Kvalitní školu jsme v minulosti podpořili jako RSJ. Já osobně jsem před několika lety založil Nadační fond pro podporu vědy a výzkumu a ročně dávám 3 milionové granty mladým vědcům z oborů matematika, ekonomie a medicína. Dává Vám smysl, že bych měl doplácet na to, že dobrovolně ze svých peněz podporuji vědu? V žádném případě se ani omylem nemůže jednat o střet zájmů. CERGE je nezávislá instituce světové vědecké kvality a koho jiného bychom měli požádat o vědeckou analýzu?? Podobné otázky a negativní spekulace považuji za velmi smutné. Upozorňuji, že analýzu volebního systému provedla také katedra politologie Masarykovy univerzity Brno, včetně testu voleb. Výsledky jejich studie jsou také velmi příznivé.
Jan Bartoníček, 5. prosince 2012 • 16:03
Pane Janečku, skutečně si myslíte, že je reálná šance na změnu volebního zákonu podle Vašeho návrhu? Podle mě je to věc zcela nereálná, tohle politické elity nikdy neodsouhlasí...
Velmi reálná a závisí jen na nás, slušných lidech, zda se dokážeme propojit a odhodit pomluvy a předsudky. Jakmile dostatečný počet voličů si změnu bude přát, politickým stranám nezbyde alternativ, pokud nebudou chtít skončit na české politické scéně. Detailní vysvětlení viz záznamy z pozitivních měst, např. Lucerna, na www.pozitivnievoluce.cz. Jskmile budu mít trochu víc času a alespoň trochu zrelaxuji, napíšu blogy s vysvětleními.
Petr Pěta, 5. prosince 2012 • 16:00
Vím, že nechcete být spojováni s politikou, nicméně volba prezidenta nejspíš proběhne. Co doporučujete? Ignorovat ji a nevolit? Když je jasné, že tam je Táňa Fischerová jako jediné dobro mezi zlojedy, není náhodou v zájmu celé PE volit právě Táňu?
V prvním kole se nechci veřejně vyjadřovat, abych zlojedům nedával možnost pomluv, že PE má politické cíle. Vyjadřuji se pouze v tomto případě výjimečně "negativně" ve smyslu, že Fisher i Zeman jsou oba velmi špatná volba.
Viktor141, 5. prosince 2012 • 15:58
Mluvíte o pozitivní evoluci, ale s tím jak se prezentuje vaše hnutí to spíše vypadá, že vám jde o revoluci. Viz. Vaše fotka v reflexu, vyjádření Landy na přebírání slavíku, vaše opakované zdůrazňování jak málo máme času... Předem díky za odpověď!
V žádném případě nechceme revoluci. Jak souvisí moje fotka v Reflexu s revolucí? "Bojová" fotka byla pořízena pro rozhovor, který vyšel v Reflexu v září. Nebo myslíte, že prosazování morálních hodnot znamená, že musím mít velké panděro? :-)
Růžena Šerá, 5. prosince 2012 • 15:56
Hezký den, chtěla bych se Vás zeptat, jak se rozhodujete v případech, kdy chcete někoho ocenit nebo někomu pomůžete prostřednictvím NFP? Děkuji za odpověď a zdravím ...
Cílem Nadačního fondu pomoci, který jsem založil v květnu, je pomáhat lidem, kteří se dostanou do nesnází poté, co prokázali odvahu a chtěli nápravu něčeho špatného. My posuzujeme každý případ zvlášť.
Richard Adamstahl, 5. prosince 2012 • 15:54
Dobrý den pane králi Karle, moc Vám s rodinou fandíme. Bylo by možné zveřejnit někde vzoreček, podle kterého určujete koeficient dobra u lidí? Chtěl bych se ujistit, že doma nevychovávám nějakého zlojeda. Děkuji a držíme Vám palce! Richard Adamstahl s celou rodinou.
:-). Viz definice v odpovědi na otázku pomateného čtenáře :-)
Stoklasová, 5. prosince 2012 • 15:53
Dobrý den,ráda bych věděla.proč se u nás nezabavuje majetek lidem,kteří jej nabyli "zlodějnou",korupcí,apd.Klidně jej přepíší na své příbuzné a nikdo nemusí doložit jak k takovému majetku,třeba jejich velmi mladé děti přišly,i když ještě vůbec nepracovaly.Co byste udělal v této otázce Vy?Já jsem velice proto,aby všichni politici museli doložit původ svého majetku a totéž jejich nejbližší rodiny.Zdravím Vás a děkuji
Doložení majetku je správná věc. Nejprve potřebujeme změnit volební systém, dostat k moci slušné lidi a pak budeme schopni přijmout odpovídající legislativu.
Ladislav Čech, 5. prosince 2012 • 15:52
Vážený pane Janečku, co se týče Vašich protikorupčních aktivit, tak Vám držím všechny palce. I ruku k dílu bych přiložil, pokud bych Vám mohl nějak vypomoci. Přesto mám na Vás v této souvislosti otázku / otázky. Jak to, že si při své vysoké inteligenci neuvědomujete, že skutečná změna stavu společnosti může nastat pouze tehdy, změní li se duch, myšlení, morální hodnoty jednotlivců? V opačném případě pouze prosadíte nějaká pravidla, nařízení, ale ve své podstatě půjde opět pouze o nějakou formu násilí, která bude mít jen dočasné trvání. Nemyslíte si, že v Ježíšově větě "Já jsem cesta, pravda i život" je klíč ke spáse? Spasitelů ať Vašeho typu nebo těch, ze kterých se nakonec vyklubali různí diktátoři svět poznal již bezpočet a nic se nezměnilo. Opět podotýkám, že Vám "fandím". Otázky jsou tedy v textu dvě - ty s otazníkem. Děkuji a přeji Vám mnoho úspěchů.
Samozřejmě si to uvědomuji. Již jsem říkal při mnoha příležitostech, že změna myšlení, přesněji odhození předsudků a negativních filtrů většiny lidí, je podmínka nutná, nikoliv však postačující. Druhá nutná podmínka je změna pravidel na férová pravidla -- volební systém. Na spasitele si nehraju. Ctím a opakovaně vyzdvihuji morální hodnoty, na kterých stojí naše civilizace.
Lukáš Novák, 5. prosince 2012 • 15:49
Dobrý den pane Janečku, v rámci besed PE jste mluvil o tom, že věříte, že přidanou hodnoutou Vašeho volebního systému bude i eliminace extrémistů. Nepřijde Vám nyní ironie, že jednoho takového extrémistu hajíte a dle jeho slov i nějak více podporujete? Pan Landa je bezesporu rasistou a jeho "hra" s různými symboli napovídá, že jeho myšlenky jdou ještě mnohem dále. Myslel jsem, že zastáváte teorii, že zlo je nutné pojmenovat a ne se jím nechat balamutit. Opravdu Vám stačí odpověď, že to SS je na bundě je něčí věk? Není to spíš jenom dětská výmluva, zkouška toho co všechno si hlupáčkové nechají líbit? Díky za odpověď. Lukáš Novák
Oslabení až eliminace extrémistů, např. KSČM, je silnou stránkou volebního systému. Na Landu jsem odpovídal opakovaně. Jsem hluboce přesvědčen, že není rasista. Jak byste vysvětlil např. fakt, že přítelem Daniela Landy je Daniel Herman, šéf Ústavu pro studium totalitních režimů, jehož někteří příbuzní zemřeli v koncentračním táboře?
DČ, 5. prosince 2012 • 15:47
Způsob, jak jste vydělal peníze, se mi zdá jako součást současných problémů. Považujete ho za morální? (Neptám se, zda je legální!). A z Vaší snahy spojovat nejlepší mozky čiší elitářství, sociální inženýrství a Brave New World. Opravdu si myslíte, že něčeho pozitivního dosáhnete (kromě pro sebe a sobě podobné) tím, že vezmete své podivně získané peníze a budete je využívat pro rozdmýchávání zatím ještě skrytých, ale již velmi doutnajících davových vášní?
Opakovaně jsem řekl, že zdroje mých příjmů jsou morálně STOPROCENTNĚ čisté. Vysvětloval jsem opakovaně, viz např. rsj.cz. Pochopte, že lživé pomluvy jsou logickým nástrojem zlojedů, kterým manipulují neznalou veřejnost. Naše činnost v žádném případě není elitářství. Přesně naopak. Já jsem hluboce přesvědčen, že jediný spravedlivý systém je demokracie postavená na rovnosti lidí, otevřené a upřímné komunikaci. Vážení čtenáři, otázka výše je typickou ukázkou těžce negativního myšlení a předpokladů. Já jsem přesvědčen, že tázající ji myslí upřímně a je o své pravdě přesvědčen. Bohužel, podobné pomatené myšlení je největším rizikem pro naši budoucnost. Nikoliv ti zlojedi, kterých je minimum. Největším nebezpečním jsou pomatenci.
Stepní vlk, 5. prosince 2012 • 15:41
1. otázka: Jak se stavíte k úsloví "účel světí prostředky"? 2. otázka: Máte znalost psychologie davu? Četl jste např. Le Bona? 3. otázka: Povezete se také na současné laciné vlně antikomunismu, která zastírá reálné společenské problémy? Děkuji za odpovědi.
1. Zásadně odmítám. 2. Knihu jsem nečetl. Znalosti z oboru mám. 3. Vlna antikomunismu není v žádném případě laciná. Je pravda, že komunisté přímo nemohou za současné reálné společenské problémy, nicméně dědictví komunismu stále pociťujeme. Já reálné společenské problémy myslím pojmenovávám jasně, co myslíte? :)
Ondrej Karpaš, 5. prosince 2012 • 15:38
Prosím Vás, jak souvisí a souzní program pozitivní evoluce s neonacistickým smýšlením pana Landy, tedy Žita? Nejsou jeho názory a postoje - řešit věci pomocí síly - absolutně protichůdné headlinům pozitivní evoluce?
Nesouvisí nijak, navíc Landa v žádném případě nemá neonacistické myšlení. Jeho násilné sklony neschvalujeme, naopak zásadně odmítáme.
el, 5. prosince 2012 • 15:36
Jen stručně. Budete každého, kdo s vámi nesouhlasí, není pro váš volební systém ani vágní pojetí morálky, označovat jako zlojeda?
Zaprvé, nikdy jsem tak neučinil a činit nebudu. Zadruhé, mé pojetí morálky není vágní, nýbrž jasné a transparentní. Dovolte mi vysvětlit, kdo je zlojed. Definice 1: "Zlojedí čin" je takový čin, kdy dotyčný člověk je přesvědčen, že jedná ve svém zájmu (ať už finančním, mocenském nebo prosté léčení mindráku) a vědomě poškozuje společnost. Definice 2: "Intenzita zlojedovosti" se definuje jako poměr zlojedích a ostaních činů daného člověka. Definice 3: "Zlojedem" nazýváme člověka, jehož intenzita zlojedovosti je vyšší než 0.2 procentní kvantil populace. Stačí? :-)
richard, 5. prosince 2012 • 15:31
dobry den,pane Janecek,videl jsem vas v poradu uvolnete se , prosim u pana krause,kde jste velice zajimave vysvetloval,jak chytre a matematicky pocitat karty v kasinu.myslite,ze se da pocitat taky ruleta? nebo dlouhodobe profitovat?dekuji a at se vam dari
Nemožné. V ruletě se jedná o tzv. nezávislé jevy. Výsledek jednoho otočení kola nezávisí na dalším.
Pavol Lukac, 5. prosince 2012 • 15:30
Dobry den, momentalne studuji na University of Glasgow a nejsem si jist, zda-li se mam po studiu vratit domu, nebo hledat uplatneni rekneme tady v UK. Jaky je vas nazor na tuhle problematiku, meli by se mladi lide spis vracet a snazit se zveladit svou krajinu nebo je lepsi zustat v zahranici?
Je velmi, velmi důležité, aby se schopní mladí lidé vraceli do své vlasti a pomohli své zemi. Pokud by se pozitivní změny neměly povést a naše země by se měla dostat pod diktát zlojedů, pak by bylo samozřejmě lepší zůstat mimo :-)
Opsha, 5. prosince 2012 • 15:28
Nemyslíte si, že podpora od Dana Landy pro vás znamená polibek smrti?
Ne. Pokud by společnost neměla ustát kontroverzního umělce, pak stejně bychom neměli šanci cokoliv změnit.
Vata 11, 5. prosince 2012 • 15:27
Jak se daří vašemu protikorupčnímu fondu? Vyvíjí ještě nějakou činnost? Budou další výsledky?
NFPK se daří velmi dobře a je velmi aktivní! Viz poslední odhalený případ korupce nemocnice na Homolce. Minulý měsíc jsme dali cenu za whistleblowing paní Ježkové, která odvážně a odhodlaně bojuje proti korupci v ČEZu týkající se uhelných elektráren Tušimice. Příští týden budeme dávat další významnou cenu, letos největší.
Karel Havlík, 5. prosince 2012 • 15:25
Dobrý den Karle, stále nemohu pochopit výhody navrhovaných dvoumandátových obvodů. Při dlouhodobém stavu společnosti levice - pravice 50 : 50 % nový systém tento stav jenom zakonzervuje. Nevěřím, že se i ti slušní dokáží dohodnout. Sjednotit vizi a hodnoty pro budoucí generace bude velmi těžké. Děkuji vám za vaše názory a investice i pro moji budoucnost.
Navržený systém spojuje výhody, zdůrazňuji výhody, poměrného a většinového systému. Jde o to, že díky dvoum mandátům budou mít dobrou šanci i menší strany. Důležité je, že téměři jistě nenastane ani v budoucnu systém pouze dvou stran nebo táborů typu levice-pravice. Sjednocení vizí je klíčová věc a to bude právě jedna z hlavních činností PE v příštím roce.
Jindřich, 5. prosince 2012 • 15:20
Dobrý den, předpokládejme, že by se prostřednictvím navrhovaného volebního systému dostali do poslanecké sněmovny většinou nezávislí a slušní kandidáti, ale s velice pestrými názory na fungování státu a ekonomiky. Jakým způsobem a v jakém horizontu by podle Vás byl sestaven a realizován vládní program, pokud: a) ve vládě by nebyla žádná větší strana? b) ve vládě by byla vítězná strana a někteří nezávislí kandidáti? Považoval byste takovou vládu za akceschopnou? Děkuji za odpověď.
Vaše dotazy vyplývají z mylného předpokladu, že by bylo těžké sestavit akceschopnou vládu. Není tomu tak. S novým, spravedlivým volebním systémem bude s vysokou jistotou výrazně jednodušší sestavit vládu, navzdory možným nezávislým kandidátům. Důvodem je, že pohoří KSČM právě díky minusovému hlasu, která teď blokuje parlament.
Lukáš Rolník, 5. prosince 2012 • 15:17
Dobrý den, moc rád bych se chtěl zeptat na to, v čem vlastně spočívá spolupráce mezi Vámi a kouzelníkem Žitem 44? Z výroků kouzelníka jsem totiž stejně jako 95% jeho přívrženců či odpůrců naprosto zmatený....jedná se pouze o jakousi formu recese a zviditelnění nebo se jedná o nějaký skutečný, řekněme politický záměr, zkrátka o nějaký neočekávaný zvrat? Co si myslíte o chování kouzelníka a o skandálu s napadením, jenž teď vyplul na povrch? Předem moc děkuji za odpověď.
Podpora Daniela Landy je jeho osobní názor. Nemám s ním žádný politický ani jiný záměr. Jeho chování s napadením je neobhajitelné.
Nalim, 5. prosince 2012 • 15:15
Kdo je pro vás nejzajmavější člověk, kterého jste kdy potkal? A s jakou historickou postavou se nejvíce ztotožňujete?
Asi Walter Schachermayer, špičkový rakouský matematik, asi neznáte :). Historicky: Albert Einstein.
Pampalini, 5. prosince 2012 • 15:13
Dobry den. Loupete banany od stopky nebo od bubaka? Dekuji
Od stopky :)
Libor Majstr, 5. prosince 2012 • 15:13
Dobrý den pane Janečku, jsem Vaším velkým sympatizantem, protože si myslím, že jste pracovitý, chytrý a poctivý člověk. Velmi souhlasím s Vaší činností, potažmo NFPK. Jen mě trochu mrzí, že nechcete do politiky, ale na druhou stranu to chápu...tam už by se nabalily zase ty pijavice, prospěcháři atd. Avšak mám dojem, že NFPK by nutně potřeboval zviditelnit a když nechcete do přímé politiky, neuvažoval jste třeba o založení médií?? Vaše názory na společnost by pomocí TV nebo rádia oslovily širokou veřejnost. Mohli by jste ukázat to správné, vyzdvihnout morálku, podporovat dobré projekty (jak finanční, tak sociální), propagovat tzv.whistelbloweri a daleko účinněji bojovat proti zlojedům. Děkuji za odpověď,moc si Vás vážím a moc Vám fandím.
Velmi rozumný návrh, již jsem o podobné věci uvažoval.
Luboš B., 5. prosince 2012 • 15:12
Co si myslíte o systému jednoho přenosného hlasu (single transferable vote)? Tento typ volebního systému je zatím rozšířen převážně v anglosaských zemích (Austrálie, Irsko), ale připadá mi mnohem lepší než většinový systém, o kterém hovoříte vy. Po zavedení STV by se volič nemusel bát, že jeho hlasy můžou propadnout. Děkuji za odpověď.
Australský volební systém, kdy volič dává plné pořadí, je velmi dobrý, nicméně má nevýhodu ve složitosti. Návržený volební systém je podobně kvalitní a je výrazně jednodušší. Z logiky věci vyplývá, že volič bude rozhodovat o pořadí prvního, druhého a posledního kandidáta. Poslední kandidát odpovídá minusovému hlasu. STV má slabinu: Podmíněně na tom, že daný volič volil "špatně" (chtěl toho nejhoršího, vypadnuvšího kandidáta), tak se počítá jeho další hlas. To není moc dobré. Je to ale na delší odbornou diskuzi :).
...., 5. prosince 2012 • 15:08
Nemyslíte, že bez politiků a politických stran by byl svět mnohem lepším místem? Proč do příslušných úřadů nedosadit odborníky a žít bez "politiky"?
Složitá otázka, nejsem si jistý. Jsem přesvědčen, že v úspěšné budoucnosti bude síla politických stran výrazně nižší, než dnes. Vizí Pozitivní evoluce (PE) je stav, kdy v naší zemi rozhodují féroví lidé a osobnosti s malou nebo žádnou závislostí na stranických aparátech.
JAR0MIR JIR6ALA, 5. prosince 2012 • 15:06
Není vaše pozitivní úsilí na politickém poli a chuti něco změnit v tomto prohnilém politickém systému inciováno jen tím, že pokud budu politicky nečinný a neznámý, nebudu mít moc v budoucnosti změnit něco, co by mělo vliv na moje nahromaděné statky? A pokud budu činný, známý a mocný, budu mít moc tvořit "lepší" rozhodnutí nebo změnit "špatná" rozhodnutí.
V žádném případě. Pochopte, že 1) další peníze nepotřebuji a netrpím mamonem, což jsem opakovaně dokázal, 2) Své "statky" mohu kdykoliv přemístit mimo naši zemi a žít jinde. To nechci udělat. Záleží mi na úspěchu společnosti.
Tereza Tichá, 5. prosince 2012 • 15:03
Byl byste ochoten položit život za svou vlast? Děkuji Vám za odpověď.
Ano
František Přibyl, 5. prosince 2012 • 15:02
Pane Janečku,Občas se objeví zpráva o jakési Nové době na Islandu.Nemohl byste tu situaci tam nějak přiblížit.Zprávy jsou velmi sporadické,spíše to vypadá,že informovat o tom ,nemají média zájem. .Držím palce Vaší činnosti a děkuji.
Island je velmi dobrým příkladem země, kde občanská společnost byla úspěšná v proměně mocenských struktur. Je ovšem nutno poznamenat, že Islanďanů je cca 380 tisíc a změna pro ně byla výrazně jednodušší, než pro nás.
Luboš Karpíšek, 5. prosince 2012 • 15:00
Nepřipadal Vám projev D. Landy na Slavíku přece jen poněkud zvláštní, když to řeknu eufemisticky?
Ano, souhlasím s Vámi :)



Klíčová slova: rxrxmarketalukaskova



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama