Vyhlídky, hrady, zříceniny. Český ráj prostě stojí za výlet na kole | Reflex.cz
nahoru

Vyhlídky, hrady, zříceniny. Český ráj prostě stojí za výlet na kole

Marek Novotný6. listopadu 2012 • 06:00
Skalní hrad Valečov kousek od Mnichova Hradiště.
• foto:
Profimedia.cz

Český ráj je krásný v jakékoliv roční době - zvlášť na kole. Udělete si cyklovýlet z Mnichova Hradiště přes zříceninu Valečov až na hrad Kost.

reklama

Mnichova Hradiště vyjedeme po červené turistické značce směrem na obec Zásadka a dále ke hradu Valečov, zdaleka viditelné a poměrně zachovalé zřícenině středověkého skalního hradu.

Červená TZ nás dovede až na rozcestí Nad Valečovem, odkud budeme pokračovat po zelené TZ do Branžeže – Nové Vsi a dále po cyklotrase č. 4009 vedoucí souběžně se zelenou TZ na rozcestí Chrby.

Náročnost:
mírně kopcovitá trasa

Délka:
37 km

Převýšení:
cca 550 metrů

Doporučené kolo:
horské

Tam odbočíme na červenou značku ve směru na hrad Kost. Kost je jedním z nejvýznamnějších českých hradů, původem z první poloviny 14. století. Pro veřejnost je otevřený v sezóně od dubna do konce října. Od hradu Kost vyrazíme po modré TZ a přes rozcestí Prokopské údolí dojedeme k rybníku Partoťák, kde odbočíme z modré TZ na neznačenou zpevněnou cestu. Ta nás dovede až k silnici vedoucí do Dobšic a Meziluží.

Za Mezilužím odbočíme vlevo a po cyklotrase projedeme lesy až k silnici č. 279 vedoucí do Žehrova. V Žehrově odbočíme opět vlevo na žlutou TZ. Směrem na Příhrazy a přes rozcestí U Věže dojedeme na rozcestí Hrázka, kde odbočíme vpravo a budeme dále pokračovat po modré TZ Hrázkovou roklí až k turistické chatě Na Krásné vyhlídce, která dělá čest svému jménu.

Z Krásné vyhlídky vyrazíme po zelené TZ přes obec Mužský na rozcestí Skalka a dále do obce Zásadka, z níž budeme pokračovat po cyklotrase č. 4009 do Dneboha a odtamtud zpět po silnici do Mnichova Hradiště.

Zobrazit místo Mnichovo Hradiště na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.