Rokštejn

Rokštejn Zdroj: SLAVOMÍR KUBEŠ / MF DNES / Profimedia

Projeďte se kolem jednoho z nejstarších moravských hradů

Z Brtnice se vydáme údolím Brtnice a Jihlavy, cestou můžeme navštívit hrad Rokštejn nebo se pokochat horskou krajinou Křižanovské vrchoviny.

Brtnice vyrazíme po modré turistické značce (TZ) směrem na Rokštejn, jakmile opustíme městečko, modrá značka nás zavede do krásného a zalesněného údolí říčky Brtnice, kterým dojedeme až ke zřícenině Rokštejna, jednoho z nejstarších moravských hradů.

Za návštěvu určitě stojí, protože od plánů, že bude zatopen přehradou, nebylo ještě definitivně ustoupeno. Za hradem opustíme modrou TZ a po silnici pojedeme k Přímělkovu.

Cykloklub obtížnost 3Cykloklub obtížnost 3|Reflex.cz

Náročnost:
kopcovitá trasa střední obtížnosti, croozery nedoporučujeme

Délka:
46 km

Převýšení:
asi 900 metrů

Doporučené kolo:
horské (MTB)

Na křižovatce u Přímělkovského rybníka odbočíme vlevo, na cyklotrasu č. 162, jež nás dovede až do Luk nad Jihlavou, kde můžeme navštívit regionální muzeum.

Luka nad Jihlavou opustíme po červené TZ směrem na Bítovčice. Značka vede údolím řeky Jihlavy přes Bítovčice, Přímělkov, Bransouze a Číchov až do Přibyslavic a cestou nás čeká mnoho cyklisticky zajímavých úseků i krásná příroda.

Před Přibyslavicemi odbočíme vpravo a napojíme se na cyklotrasu č. 162. Na křižovatce u Číchova nakonec zahneme doleva na modrou TZ, která nás horskou krajinou Křižanovské vrchoviny dovede přes Radonín zpátky do Brtnice.

Zobrazit místo Brtnice na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.