Vyhlídka - Brdy

Vyhlídka - Brdy Zdroj: Profimedia.cz

Ze Všenor přes brdské hřebeny

Tento výlet nás zavede do hlubokých lesů Hřebenů a Brd v blízkém okolí Prahy, nabídne vyhlídku na Mníšek pod Brdy nebo do údolí Berounky v okolí Dobřichovic.

Tento cyklovýlet začíná u nádraží ve Všenorech, kam můžeme z Prahy dojet buď po vlastní ose (po cyklostezce podél Berounky je to z centra asi 25 km), nebo vlakem Českých drah.

Z nádraží vyrazíme směrem "od Prahy" a po několika stech metrech odbočíme vlevo na žlutou turistickou značku (TZ), která nás vyvede ze Všenor, a vystoupáme po ní až na hřeben, kde se na rozcestí Červená hlína připojíme na souběžně vedoucí hřebenovou červenou TZ.

Ta nás dovede až na Skalku, která kromě přírodního bufetu s možností koupit a opéci si špekáčky podle vlastní chuti oplývá i vyhlídkou na Mníšek pod Brdy a rekonstruovaným klášterem a kostelíkem sv. Máří Magdalény.

Cykloklub obtížnost 3Cykloklub obtížnost 3|Reflex.cz

Náročnost:
kopcovitá trasa střední obtížnosti, obsahuje několik technicky obtížných úseků a několik prudších výjezdů

Délka:
46 km

Převýšení: asi 1100 metrů

Doporučené kolo:
horské (MTB)

Ze Skalky budeme pokračovat stále po červené TZ až na rozcestí Na rovinách, kde červenou opustíme a po žluté TZ dojedeme až do Kytína. V Kytíně odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 8131 a přes Chouzavou, rozcestí Nad Chouzavou a rozcestí Voznice dojedeme až na lesní křižovatku Knížecí studánky. Zde odbočíme vpravo po zelené TZ na Stožec.

Na Stožci odbočíme ze zelené TZ na červenou, jíž se budeme držet až do rozcestí Na Soudném, kde opět odbočíme vlevo a z hřebene sjedeme po zelené TZdo Haloun.

Jakmile Halouny opustíme, zelená TZ se stáčí podél skládky do Řevnic. My se však budeme držet mírně vpravo a po neznačené polní cestě sjedeme až k Moklickému potoku, kde se napojíme na žlutou TZ.

Na rozcestí Pod jezírkem odbočíme vlevo a po modré TZ dojedeme přes vrch Babka až k asfaltové silnici. Po ní se vydáme vpravo, protože modrá TZ padá až do Řevnic a zase se po několika stech metrech vrací zpět na hřeben, a jakmile modrá značka opět bude přetínat asfaltku, po které jedeme, odbočíme po ní směrem do kopce.

Po modré TZ dojedeme až na rozcestí Na Trojáku a U šraňku. Pořád budeme sledovat modré značení, jež nás dovede až k výchozímu bodu u nádraží ve Všenorech. Pokud budeme mít ještě nějaké síly, můžeme pokračovat po cyklotrase č. 3 podél Berounky až do Prahy. Cestou se můžeme odměnit občerstvením v některé z mnohých restaurací cestou. A protože stezka víceméně kopíruje železnici, můžeme kdykoliv „uniknout“ a do Prahy dojet vlakem.

Zobrazit místo Na Brdy na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.