Zprávy

Zpět na článek

Výstavba silnice v nehorázné výšce s mizernou technikou

9 komentářů

barrande1
25. července 2011 • 18:27
1) Nejedná se o silnici, ale lávku
2) Lešení není bambusové, ale klasické trubkové, vázané "žabkami"; ty jednak jsou vidět, jednak jeden z lešenářů točí ráčnou (klíčem)
3) dělnící se jistí lanem, zapínají se do karabin, syxstém zajišťují ocel. pruty nebo trny, nejsou to bambusové tyčky
4) pod lešením jsou sítě
Schází samozřejmě zábradlí, ale nevím, jestli už bylo demontováno, nebo teprve bude montováno)

Tato montážní a pracovní technologie je běžná; je možné, že lávka je jen pracovní (pojezdová pro vrtací soupravy, které do skály vyvrtají i deset- dvacet metrů dlouhé vrty pro lanové a kotvy a táhla (ocelové tak do tří-pěti metrů), které po předpětí budou sloužit ke konstrukcím pro větší zatížení
sendyman
24. července 2011 • 22:22
"Je to Čína, je to dutý - MUSÍ to bejt bambus!"
Palopetro
25. července 2011 • 08:19
Zdarec.Lezu sem jen když Vás vidím.Ty reflexní článečky nesou výraznou pečeť okurkové sezony,kdy je dobrý i každý masakr na opuštěném ostrůvku.Ostatně viset tisíce metrů nad zemí na bambusové provázkové stezce musí být docela adrenalinový zážitek.Ještě že tam nemají EU normy.Museli by nutně překopat i čínskou zeď.
sendyman
25. července 2011 • 08:57
Taky zdravím!
Mě by na to nedostali ani v hotovým stavu, i kdyby kolem bylo dvoumetrový zábradlí. Je to obdivuhodný, co lidi dokážou. A ten trouba, co gramaticky zfušuje každou svoji "práci", shazuje práci druhejch - přitom píše bláboly o "bambusech", "provázcích" a "silnicích"...
Vlastně se divím, že jsme se nedozvěděli, že místo betónu používaj zhutněnej vlašťofčí trus!
simeklubor
24. července 2011 • 16:42
Předně nejde vo silnici, ale chodník, tím bych začal, protože rozdíl v zatížení je řádovej. Zadruhý se to staví v podmínkách, jaký v Evropě těžko najdem, takže nějaký evropský normy by tu byly asi k prdu. Zatřetí je to dělaný naprosto standardním postupem a v týhle vejšce by to šlo těžko dělat nejěk jinak - bambusový lešení, bednění, příparava výztuže a betonáž. Bambus je dobrej materiál na podpůrnou konstrukci, nevím proč hned používat dehonestující pojmy "tyčky" a "provázky". Pokud to udělali dostatečně fortelně, nejni důvod se nějak vošklíbat. Chybí základní údaj - kolik dělníků tu stavbu nepřežilo? A přitom si uvědomit, že svoje oběti má každá extrémně náročná stavba na světě - bohatej Západ nevyjímaje.
simeklubor
24. července 2011 • 16:45
naprostá většina toho "bambusu" jsou vobyčejný lešenářský trubky. Vocelový.
specz
29. července 2011 • 12:47
Souhlas. Kupříkladu při zdlouhavá stavbě rakouské Gros­sgloc­kner­hochal­penstr­ase umírali dělníci ještě relativně nedávno.
ultimathule
24. července 2011 • 15:07
Kolář-to je češtin, že by se z toho Čech poblil
squash
24. července 2011 • 11:00
To by mě zajímalo, jak by teda pan redaktor chtěl na takovém místě bezpečnou cestu postavit, když se mu tohle nezdá přijatelné......ono z vrtulníku by to asi nešlo že.... a jak teda postavit bezpečně, bezpečnou cestu kolem skály v několika tisícové výšce ...?.....mno podle pravidel EU nijak ať tam ty lidi v horách pochcípaj,že jo protože i kdyby byl přijatelný způsob po bezpečnostní stránce, tak po finanční by se to nedalo zrealizovat.......