nahoru

Jak je na tom vaše online persona?

Sabrina Harisová29. prosince 2017 • 17:30
Sociální sítě
Sociální sítě
• foto: 
Shutterstock

Dávno pryč jsou časy, kdy se stačilo jen slušně chovat a hezky obléknout, abyste udělali dobrý dojem. Teď se navíc ještě musíte starat o svou online personu, která je v současnosti klíčová. Proč?

Naše životy se přesunuly do online světa a je pravda, že právě tam jsou barevnější, zábavnější a divočejší než ve skutečnosti. Dobu nezastavíme, a pokud nechceme spáchat virtuální sebevraždu, musíme se přizpůsobit.

Online identity, které si pěstujeme a denně přiživujeme, nám otvírají nebo zavírají kariérní dveře a vypovídají o nás mnohé, ale málokdy pravdu. A stejně to mají naši přátelé a kolegové. Průměrná doba, kterou stráví lidé nad 30 let v online světě, je okolo 25 hodin a lidé do 30 až 35 hodin. Což už je vlastně práce na poloviční úvazek. 

Nicméně tlak na budování online persony se stále zvětšuje a přiživují ho hlavně firmy ze startupové sféry, které často vyžadují do žádostí o práci vkládat odkazy na online profily. To proto, aby si personalisté mohli dopředu prohlédnout, s kým mají tu čest a zda je uchazeč dosti kreativní a sleduje ty správné lidi z oboru. Také je důležité, jak komunikuje a zda má tendenci své přátele informacemi obohatit.

Chcete si vylepšit online personu? 

Možná to nevíte, ale i pro tvorbu či vylepšení online persony je potřeba strategie. Je to totiž výkladní skříň vašich aktivit či online curriculum vitae, a proto byste se měli rozhodnout, jakou bude mít funkci. Chcete zaujmout budoucí zaměstnavatele, prezentovat své dovednosti, předávat zkušenosti, ukázat smysl pro detail nebo překvapit přehledem o nějakém oboru? Vybraný záměr by měl převyšovat nad ostatním obsahem a měl by být zřejmý při letmém prohlédnutí profilu. A teď nemáme na mysli jen Facebook. Je zde také Instagram a LinkedIn, kde byste neměli chybět. Na každém z těchto profilů je potřeba trochu jiný styl prezentace, ale totožná strategie. Abyste si to mohli lépe představit, ukážeme vám malý příklad. 

5 hlavních důvodů, proč se Miloš Zeman opět stane prezidentem
Viliam Buchert 28. prosince 2017 • 17:40

5 hlavních důvodů, proč se Miloš Zeman opět stane prezidentem

Malá strategie online persony 

Naše vymyšlená žena je Petra. Je jí 28 let a pracuje jako online marketing manager pro firmu zabývající se e-commerce. Chce za čas pracovat jako freelancer, a tak její profily mají oslovit i budoucí klienty. Jaké bude volit příspěvky?

Facebook

- sleduje obsahové a PR trendy a informuje o nich;

- sdílí odkazy na zajímavé publikace o online zdroje;

- je aktivní členkou komunit a skupin věnujících se marketingu;

- všímá si marketingu okolo sebe (reklam, billboardů, letáků) a vyjadřuje názor;

- sdílí fotografie z networkingových akcí;

- sleduje marketing nově otevřených podniků, navštěvuje je a sdílí fotky;

- sdílí fotografie ze současné práce (co se povedlo, tvorbu kampaně, kolektiv apod.).

Těmto pracovně laděným příspěvkům dodávají rovnováhu ty soukromé, na kterých jsou obrázky z provozování nějakého sportu, vaření, výletů apod. 

Instagram

Vzhledem k tomu, že se dá z FB profilu zveřejnit příspěvek zároveň i na Instagramu, je to o moc jednodušší, nicméně by profily neměly vypadat totožně. Insta by měl být údernější, kreativnější, zábavnější. Strategické příspěvky by opět měly převažovat nad soukromými:

-       motivace;

-       statistiky;

-       sdílení příspěvků online marketingových platforem;

-       sdílení zajímavých kampaní;

-       sledování a sdílení novinek a trendů.

LinkedIn

LinkedIn je profesionální sociální síť, proto i výběr příspěvků by tomu měl odpovídat.

 -      sledování zajímavých témat a firem;

-       aktivní reakce na sdílená videa a články;

-       sdílení trendů v e-commerce oblasti;

-       sdílení případových studií;

-       rozšiřování pracovní sítě.

 

Nechcete se starat o všechny své profily? Soustřeďte se jen na jeden a ten vyšperkujte podle strategie.

Zaměstnavatel nebo personalista, který si tyto profily prohlédne, získá konsistentní pohled na budoucího zaměstnance či externího pracovníka a přehled o jeho zájmech, zkušenostech a vnímání určitého oboru. Také zjistí i něco málo o koníčcích a typu člověka (zda do kolektivu zapadne). Usnadní mu to předvýběr a ušetří čas na obou stranách. 

Podívejte se na své online persony novýma očima a zkuste si představit, co asi o vás vypovídají. Pomáhají vám, nebo naopak škodí? Podívejte se na profily svých přátel očima personalisty nebo zájemce o spolupráci. Shoduje se jejich online persona s tím, co o nich víte?

Šestiletý kluk má na Instagramu 700 000 sledujících. Náhoda? Reklama? Bláznivý svět?
Facebook buduje politické impérium. Za peníze pomáhá diktátorům i tyranům
 





Diskuse ke článku

 

Kurzy měn
25,830
22,440
29,210
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější