nahoru

Piráti versus český automobilismus aneb Kup si kolo!

Jiří Sezemský 22. července 2021 • 14:20
„My jsme daleko více Evropská unie než Česká republika,“ tvrdí Mikuláš Peksa (Piráti)
„My jsme daleko více Evropská unie než Česká republika,“ tvrdí Mikuláš Peksa (Piráti)
• foto: 
Blesk:MICHAL PROTIVANSKÝ / CZECH NEWS Michal Protivansky/CNC

Prahu navštívil eurokomisař Frans Timmermans, zodpovědný za přípravu klimatického balíčku EU. Tento ambiciózní plán našel nejvstřícnější odezvu u pirátů, přestože může tvrdě dopadnout hlavně na domácí autoprůmysl.

Evropská komise představila návrhy, jejichž cílem je snížit emise skleníkových plynů do roku 2030 o 55 procent. Pokud bude plán schválen členskými zeměmi, bude mít kromě energetiky nejrazantnější dopady na automobilový průmysl. Chce donutit automobilky, aby přestaly vyrábět auta se spalovacími motory do roku 2035.

„Přitom se připravuje nová norma Euro 7, která už bude tak přísná, že pokud projde, bude někdy od roku 2025 obtížné vyrobit vůz, který by minimálně nebyl hybrid,“ zmínil ministr Karel Havlíček, jehož vláda projekt Green Deal posvětila.

Premium

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium

Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně




Diskuse ke článku

 

Nejčtenější