Češi se v pojištění příliš neorientují. Jak jste na tom vy?

Češi se v pojištění příliš neorientují. Jak jste na tom vy? Zdroj: Profimedia.cz

Češi se v pojištění příliš neorientují. Jak jste na tom vy?

S pojistnými událostmi má podle České asociace pojišťoven zkušenost skoro polovina z nás. Ještě více lidí své pojistky neaktualizuje. Pravidelnou kontrolou lze přitom předejít řadě problémů.

Češi jsou podle průzkumů v pojišťování poměrně nezodpovědní. Mezi nejběžnější chyby patří nedostatečné pojištění, které nekryje potřebná rizika. Není pak divu, že částka vyplacená při pojistné události neodpovídá očekáváním. Lidé si totiž mnohdy myslí, že pojištění uzavřou a vše je vyřízeno. Tím to ale nekončí, o pojistky bychom se měli průběžně starat.

S tím, jak člověk prochází životem, mění se jeho potřeby, standardy, majetek i zájmy. Na to vše je třeba reagovat v rámci pojistné smlouvy a tu pravidelně aktualizovat, ideálně každé dva až tři roky. Varovným údajem ovšem je, že lidé navzdory doporučením upravují své smlouvy po osmi a více letech. Zastaralou pojistku má tak více než polovina Čechů.

Zjistit, jak si stojíte se svými pojistkami právě vy, můžete v krátkém kvízu. Stačí odpovědět na šest jednoduchých otázek a dozvíte se výsledek.

 

Ať jste v testu dopadli na jedničku nebo jste zcela propadli, v každém případě se vyplatí nechat si čas od času své pojistky zrevidovat. Například ČSOB ve svých pobočkách zavádí novinku v podobě služby bankopojištění, v rámci které vám mimo jiné zkontrolují pojistky zcela zdarma. Petr Hutla, člen představenstva a vrchní ředitel ČSOB pro Specializované bankovnictví a pojištění, k tomu říká: „Mezi největší výhody bankopojištění patří to, že si klienti v naší pobočce mohou vyřídit vše na jednom místě. Kromě bankéře je jim k dispozici i pojišťovací poradce, který zná jejich potřeby a může jim nabídnout balíček vzájemně propojených bankovních a pojistných produktů přesně na míru.“

Díky tomuto komplexnímu servisu šetří služba bankopojištění klientům nejen čas, ale i peníze. „Lidé by se neměli bát svěřit se do rukou profesionálů. Vzhledem k důkladné znalosti potřeb klientů dokážeme připravit takové služby, které jsou na trhu spíše výjimkou a zahrnují bankovní i pojišťovací produkty v jednom,“ dodává Petr Hutla. Příkladem je kreditní karta ČSOB, která při placení automaticky pojišťuje zboží proti krádeži a poškození a zároveň je prodloužena zákonná lhůta garance o dalších 12 měsíců.