Televizní mág Vladimír Železný se na Barrandově pokouší o zázrak | Reflex.cz
reklama
nahoru

Televizní mág Vladimír Železný se na Barrandově pokouší o zázrak

Viliam Buchert11. listopadu 2013 • 12:37
Televizní mág Vladimír Železný se na Barrandově pokouší o zázrak
Vladimír Železný
• foto: 
profimedia.cz

Změnit, přeformátovat, zrušit, zavést, vyhodit, přijmout. To všechno by chtěl televizní mág Vladimír Železný poměrně rychle stihnout na TV Barrandov, kde se stal generálním ředitelem. Trochu to připomíná tažení Andreje Babiše politikou.

reklama

Ostatně některé spekulace hovoří právě o tom, že miliardář Babiš, majitel Agrofertu, politického hnutí ANO a skupiny Mafra (MF Dnes, Lidové noviny či iDnes.cz) se zajímá i o televizi Barrandov. Angažování Železného by tomu mohlo odpovídat. Sám Andrej Babiš již delší dobu tvrdí, že chce vybudovat největší mediální dům v zemi. A televize mu v portfoliu ještě chybí. Zda by to mohl být Barrandov, se neví.

Zajímavější, než mediální spekulace, jsou ale v současnosti záměry bývalého šéfa TV Nova. Vladimír Železný je totiž v branži dostatečně zkušený a zdatný, aby mohl s nějakou televizí pohnout směrem kupředu. Jeho úspěch na Nově, stál na tom, že zavedl mnoho netradičních a nových formátů, které měly u diváků úspěch. Když z nich Nova přestala čerpat, sledovanost se jí postupně snížila. V dnešním rozhovoru pro Hospodářské noviny proto Železný tvrdí, že čtyři až pět nových pořadů už má v hlavě. Velkou otázkou ale zůstává, zda Barrandov bude mít na nápady svého ředitele peníze. Za pět let své existence „dokázal“ vyprodukovat kumulovanou ztrátu 1,3 miliardy. Současný majitel Jaromír Soukup proto zcela logicky hledal synergické efekty se svými časopisy (Týden, Instinkt, Sedmička), jenže sledovanost to nezvýšilo. Naopak. Žurnalistika tištěného média je totiž diametrálně odlišná od té televizní. Loni měla televize Barrandov průměrnou sledovanost 5,2 procenta, teď je to jen 4,5. Nový generální ředitel se chce dostat k deseti procentům a určitě bude postupovat profesionálnějším způsobem, než jeho předchůdci, protože oboru rozumí.

Při současné atomizaci televizního trhu, kdy na nás z obrazovky hovoří česky stovka televizních stanic, bude ale snaha Vladimíra Železného pokusem o zázrak. Zázrak se v tomto případě odehraje, jen pokud se bude do TV Barrandov hodně investovat. Kdo na podobnou investici má a má současně zájem o média? Andrej Babiš?





Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama