Lipnice nad Sázavou

Lipnice nad Sázavou Zdroj: Profimedia.cz

Po stopách Jaroslava Haška do Lipnice nad Sázavou

Vydejte se ze Světlé nad Sázavou po stopách Jaroslava Haška do Lipnice a hlubokými orlovskými lesy k Sázavě.

Cyklovýlet odstartujeme na náměstí Trčků z Lípy ve Světlé nad Sázavou a vyrazíme po modré turistické značce (TZ) směrem k soustavě rybníků na Závidkovickém potoce.

Modrá TZ nás dovede až do Lipnice nad Sázavou, kde si můžeme prohlédnout několik památek odkazujících na Jaroslava Haška, který v Lipnici pobýval a napsal zde velkou část svého nejznámějšího románu „Osudy dobrého vojáka Švejka“, nebo jeden z nejmohutnějších českých hradů.

Cykloklub obtížnost 2Cykloklub obtížnost 2|Reflex.cz

Náročnost:
nenáročná trasa

Délka:
47 km

Převýšení: asi 700 metrů

Doporučené kolo: horské (MTB)

Z Lipnice budeme pokračovat po cyklotrase č. 19 směrem k rybníku Kamenná trouba. Od něj vyrazíme po neznačené cestě do Řečic, kde se napojíme na zelenou TZ. Po ní pojedeme několik kilometrů až na rozcestí Nové Dvory, kde odbočíme vpravo. Budeme pokračovat po modré TZ a vystoupáme až do nejvyššího bodu výletu – pod vrchem Orlík.

Po krátkém, ale intenzívním sjezdu opustíme modrou TZ a budeme pokračovat doleva po silnici přes Leštinu a Skálu až do obce Věž se zámkem, kde je nyní umístěn domov důchodců. Ve Věži se napojíme na žlutou TZ a nad Mozerovem si můžeme vychutnat krásnou vyhlídku do kraje.

Žlutá TZ nás dovede až téměř zpět k Lipnici nad Sázavou. Těsně před obcí však odbočíme na zelenou TZ, směr Volichov, Babice a Okrouhlice s tvrzí z 15. století. Z Okrouhlic pojedeme dále po červené TZ, která nás podél Sázavy dovede zpět do místa startu – Světlé nad Sázavou. Na konci výletu se můžeme odměnit prohlídkou zámku s Muzeem Světelska a pečlivě udržovaným parkem.

Zobrazit místo Světlá n. S. na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.