Jak se jezdilo za socialismu? Na D1 dvě pumpy, žádné rychlostní limity a benzin za dvě kačky | Reflex.cz
nahoru

Jak se jezdilo za socialismu? Na D1 dvě pumpy, žádné rychlostní limity a benzin za dvě kačky

David Bureš9. dubna 2017 • 14:30
Jak se jezdilo za socialismu? Na D1 dvě pumpy, žádné rychlostní limity a benzin za dvě kačky
foto: Auto.cz

Škodovky, kam se podíváte, doplněné Ladami a několika málo dalšími vozy z Východu, malý provoz. Tak nějak za socialismu vypadala automobilová doprava.

Jak však vypadala tehdejší silniční doprava? Pojďme si to připomenout. Začněme pozitivně, řidičům se totiž na silnicích před pár lety žilo volněji díky menší dopravě. V městských ulicích bylo snazší zaparkovat, na silnicích a dálnicích se pohybovalo méně aut. Vysokokapacitních silnic přitom bylo výrazně méně než dnes.

První dálnice otevřela až v roce 1971 (úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi), přičemž z Prahy až do Brna mohli řidiči po dálnici dojet až v roce 1980. Do konce roku 1989 pak bylo v ČSR v provozu 336 kilometrů dálnic a 218 km rychlostních silnic. To k 1. lednu 2015 v Česku bylo zprovozněno 1 228 kilometrů dálnic.

Volnost provozu ale souvisela s tím, že automobilů v Československu jezdilo výrazně méně než dnes, vlastnit automobil totiž nebylo tak běžné. Pohledem statistiky to vypadalo následně: v roce 1970 počet registrovaných automobilů přesáhl milion aut a v roce 1988 činil 2 247 773 osobních automobilů, k 30. září 2015 bylo v Česku registrováno celkem 5 110 452 osobních aut.

Pokračování článku najdete zde.

Více podobných témat na Auto.cz.

David Bureš


Klíčová slova:



Kurzy měn
26,480
23,610
30,680
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře