„Zlato získá na ceně kvůli potížím ekonomik.“ Pavel Ryba, specialista na investice do drahých kovů, odpovídal čtenářům Reflex.cz | Reflex.cz
reklama
nahoru

„Zlato získá na ceně kvůli potížím ekonomik.“ Pavel Ryba, specialista na investice do drahých kovů, odpovídal čtenářům Reflex.cz

Reflex.cz29. srpna 2011 • 08:00
„Zlato získá na ceně kvůli potížím ekonomik.“ Pavel Ryba, specialista na investice do drahých kovů, odpovídal čtenářům Reflex.cz
Zlato
• foto: 
Profimedia.cz

Cena unce zlata spadla nedávno během pár hodin o 170 dolarů. Blíží se konec současné zlaté horečky? Je investice do zlata stále ještě výnosná? Jak vlastně trh se zlatem funguje? Na dotazy čtenářů Reflex.cz odpovídal online Pavel Ryba, obchodní ředitel společnosti Golden Gate, která se investováním do drahých kovů dlouhodobě zabývá.

reklama

 

Online rozhovor s Pavlem Rybou

Klásek Petr, 29. srpna 2011 • 15:12
Dobrý den, Pentia consultinc nabízí svým klientům zdarma i uložení zlata v trezoru v bance. Myslíte, že to je bezpečné? Nebo je lepší mít zlato doma?
Dobrý den. I my využíváme bankovních trezorů. Nicméně dává my smysl investici rozložit a mít ji schovanou optimálně na 3 různých místech.
Petr, 29. srpna 2011 • 15:11
Dobrý den pane Rybo. Souhlasíte s tvrzením, že by se cena stříbra mohla v budoucnosti cca 5-ti let vyrovnat ceně zlata? Děkuji
Dobrý den, toto je velmi pravděpodobné, i když to zní jako pohádka. Nicméně, dnes je na trhu podstatně více zlata než stříbra, ale stříbro je 44 krát levnější. Já do něj investuji. Toto mi rozhodně dává smysl.
Honza E., 29. srpna 2011 • 15:09
Chěl bych si odkládat část peněz na později (nevím zda zrovna hned na důchod, je mi 31, ale udělat rezervu). Finanční poradce mi udělal plán, kde jsou produkty jako investiční životní pojištění a penzijní fond, protože jsou na tyto produkty daňové úlevy. Pokud vím, tak investice do zlata se nedá odečíst z daní. Co by jste mi doporučil vy, kombinaci těchto produktů a nebo pouze jednu variantu a proc? H.E.
investiční portfolio na dlouhou dobu se sestavuje po analýze a konzultaci. Každý klient má jiné představy, podmínky a potřeby. Nelze Vám optimálně poradit touto cestou. Opět bych doporučil konzultaci s odborníkem na drahé kovy. Můžete prosím napsat svůj požadavek na info@goldengate.cz. Určitě se Vám bude někdo s náležitou péčí věnovat.
Dáša, 29. srpna 2011 • 15:07
Přeji hezký den,chtěla jsem se zeptat,maminka teď dostala 40 000,-,chtěla by je investovat do zleta.Co byste jí poradil?Je důchodkyně.
Doporučil bych jí, aby nakoupila přiměřeně velké slitky. Vzhledem k částce a likviditě uvažuji nad slitky 20g. Doporučuji kontaktovat naše poradce na info@goldengate.cz
nemo, 29. srpna 2011 • 15:05
Dobrý den, je lépe investovat do mincí /kterých?/ či do cihliček ? Jsou všude ceny stejné či se mohoulišit ? -myslím tím u investičního zlata či stříbra. Děkuji za odpověˇ.
Z důvodu likvidity doporučuji spíše slitky. Jsou levnější a mají certifikaci, číselné označení. U mince tomu tak není.
Petr Pinkas, 29. srpna 2011 • 15:04
Dbrý den.Kde koupit zlato s ohledem na cenu i kvalitu.děkuji.P.Pinkas
Dobrý den, doporučuji nakupovat u velkých a renomovaných společností a pouze zlato nejvyšší kvality Good Delivery standard. My takové zlato prodáváme. Můžete navštívit naše stránky www.goldengate.cz a napsat vaše požadavky na info@goldengate.cz
Pavel Opočenský, 29. srpna 2011 • 15:03
Zlato je puze kov a nikdo se ho nenají, nedá se pro normálního člověka nijak využít.Samozřejmě nepočítám šperky a obory kde je zlato potřeba.Měna by měla být také kryta zletem.K čemu ale bude všechno zlato pokud lidé budou především potřebovat potraviny na uživení?Není důležitější půda,voda apod? Kdy cena zlata padá a kdy stoupá?Co má za následek takový pohyb cen?Jak dalece může cena zlata dejme tomu do 10ti let stoupnout nebo klesnout?Může se i dnes investice do zalata vyplatit?Proč?
Dobrý den, odpovím Vám spíše na druhou část dotazu. Zlata se sice nenajíme, ale peněz také ne. Jisté však je to, že v extrémní situaci si jídlo za peníze nemusím koupit, protože protistrana je nebude ochotna akceptovat. Historie však prokázala, že zlato je jako platební prostředek akceptovatelné vždy. Jinak cena zlata může vzrůst ještě velmi dramaticky. Zejména pokud trhy a investoři ztratí důvěru v dolar. Potom s můžeme dostat i přes 10 000 USD/unci. Rozhodně má smysl část svých prostředků diverzifikovat investicí do zlata a stříbra.
Jan, 29. srpna 2011 • 14:59
Dobrý den, nemyslíte, že hodnotit vývoj ceny zlata podle jediného dne, kdy se cena propadne, je hodně nesmyslné, když historicky zlato roste už 10 let po sobě? Já si myslím, že cena za unci může být za několik let klidně 5000 USD, minimálně v souvislosti s tím, co se v USA děje.
Zdravím Vás Honzo, uvažujete naprosto správně. Na základě jednoho či dvou dnů, kdy se sesune cena dolů nemá smysl hodnotit panicky tak stabilní komoditu jakou je zlato. Ještě když si uvědomíme, že cena byla uměle sražena navýšením marginů nezbytných pro udržení pozice při obchodování na burze. Jinak k ceně 5000 USD. Tato cena je velmi reálná a já osobně ji očekávám.
Petr Chmelar, 29. srpna 2011 • 14:55
Dobry den, predpokladate, ze cena zlata opet poklesne na cenu ktera byla pred panikou nebo alespon na cenu ktera se te "puvodni" bude blizit? Rad bych nakoupil nejake zlato jako investici do budoucnosti, predpokladate, ze jeho cena neustale v dlouhodobem horizontu poroste (s lokalnimi vykyvy samozrejme) tak jak to lze pozorovat jiz dnes? Dekuji, Petr
Dobrý den,. předpokládám, že přijde korekce. Doufám v ní. Byla by zdravá a na místě. Zlato by se mohlo krátkodobě podívat k hranici 1600 USD. Nicméně z dlouhodobého hlediska musí zlato významně zhodnocovat. Pokud jste strategický investor, potom je podstatné vlastnit fyzický kov a v horizontu mnoha let je skoro nepodstatné zda jsem nakoupil za 1800 nebo za 1600 USD. Podstatné je, že jste včas nakoupil.
Michal, 29. srpna 2011 • 14:52
dobrý deň, Ja sa chcem spýtať na prognózy ohľadom hodnoty meďi a hliníku.. Oplatí sa podľa vás z dlhodobého hľadiska investovať do nákupu týchto kovov ?? Otázka č. 2: Ktoré zo vzácnych kovov majú podľa Vás súčasne najlepšiu pozíciu a perspektívu do budúcna z hľadiska rastu či udržateľnosti ich hodnoty ? Ďakujem..
Měď i hliník je technický kov. Pokud se podívám na dlouhodobý graf mědi, tak jsme poblíž historických maxim. Nicméně v případě přechodu ekonomiky do recese se trh s mědí a hliníkem dramaticky propadne. U mědi by mě nepřekvapil propad okolo 70%. Zlato a stříbro jsou mnohem jistější investice a mnohem lépe realizovatelné. Nejlepší prognózu má zlato a zejména stříbro.
Silbermen van der Goldhof, 29. srpna 2011 • 14:49
Dobrý den, nezastávám banální pohled že zlato jen poroste a v reakci na akciové trhy bude reagovat stylem akcie dolu zlato nahoru a akcie nahoru, zlato stagnace. Je to běžný vzorec... Myslím však že z geopolitického pohledu a přemíry nedostatečně krytých peněz ve světové ekonomice je zlato nejvýhodnější formou spoření i když jistě hodnota může i kolísat a to i dramaticky ale pokud chci mít jistotu ve financích z dlouhodobého pohledu tak žádné fin nástroje na fin trzích nezaručí bezpečí peněz ale u zlata je technická jistota. Pokud chci jen spekulovat na krátkodobé pohyby zlata tak se jedná jen o pouhou spekulaci kde není žádná nadstandardní záruka. Jaký je váš názor?
Dobrý den. Naprosto s Vámi souhlasím. Vyrovnaný a správný názor. Děkuji, udělal jste mi radost.
Lenka, 29. srpna 2011 • 14:48
Dobrý den, jak postupovat, když jsem úplný laik a chctěla bych investovat do zlata. Děkuji
Dobrý den, hodně se informujte. Hodně čtěte, např. kniha "Investujte do zlata a stříbra" od pana Maloneyho. Máme tuto knihu k dispozici u nás na firmě v dostatečném množství. Doporučuji Vám kontaktovat nějakou společnost, která o klienty pečuje a stará se o ně. My poskytujeme v první radě poradenství. Pokud chcete, můžete nás kontaktovat na info@goldengate.cz a některý z našich profesionálů se Vám bude rád věnovat.
eso, 29. srpna 2011 • 14:45
nakoupit zlato se zda byt snadne, zejmena v posledni dobe se vyrojilo mnoho internetovych prodejcu... ale jak je to s likviditou, kdyz se ho chci rychle zbavit? jake jsou transakcni naklady? vykupuje napriklad vase firma zlato od lidi? jaky je konkretne vas spread nakup-prodej (napriklad vyjadreno v procentech z ceny)?
Dobrý den. Souhlasím že je mnoho obchodníků. Neměla by však rozhodovat pouze cena při nákupu, ale servis, poradenství, péče a zázemí. Rozhodují rovněž výkupní ceny. Pokud Vám nejaký eshop vykupuje např 5% pod burzou, je otázka, zda je to pro Vás výhodné. Již jsem to zmiňoval. V případě uncového slitku máme rozdíl mezi nákupem a výkupem cca 8%. Zlato a stříbro od našich klientů samozřejmě vykupujeme. Likvidita v řádu 48 hodin.
Olinka, 29. srpna 2011 • 14:43
Líbí se vám víc šperky zlaté nebo stříbrné? :-)
Dobrý den spíše stříbrné. anebo "bílé" zlato.
Klásek, 29. srpna 2011 • 14:42
Může i "běžný" člověk na investici do zlata zbohatnout? Myslím tím, lidově řečeno, pohádkově zbohatnout, prostě zažít si svůj "americký sen".
Dobrý den. Definujme, co je to pohádkově zbohatnout. Cílem investování do zlata není zbohatnout, ale ochránit peníze před znehodnocením a před případnou ztrátou v případě krachu měn, ekonomik a států. Nicméně ze života vím, že zbohatne pouze ten člověk, který se soustavně vzdělává, pracuje na sobě a je pro druhé v okolí přínosem. Drahé kovy mohou sehrát velmi významnou roli v přerozdělování bohatství a jsem přesvědčen, že sehrají. Nicméně zbohatne na nich pouze vzdělaný investor. Naše společnost rovněž vzdělává lidi v investicích a v tom, jak nejlépe zacházet se svými penězi. Je to naprostý základ.
Plot, 29. srpna 2011 • 14:39
Když je řeč o drahých kovech, které kromě zlata patří mezi ty, u nichž je nejlepší výnos z investice do nich?
dobrý den, již jsem na podobnou otázku odpovídal. Rozhodně doporučuji stříbro. Je extrémně levné a musí být velmi drahé.
Ladislav Nový, 29. srpna 2011 • 14:37
Dobrý den, existuje v případě zlata a i jiných drahých kovů nějaký "strop" jejich ceny?
Složitá otázka. Každá investice má svůj strop. Strop ceny zlata je dán peněžní zásobou v oběhu. Pokud bychom se podívali na dnešní peněžní zásobu, cenu zlat a jeho fyzické množství, tak strop ceny zlata vidím někde okolo 20 000 USD/unci. Toto číslo Vám možná připadá jako z pohádky, ale je opodstatněné a odpovídá tomu, co jsme provedli s penězi. Podotýkám, již by se nemělo dále zvyšovat množství peněz. Pokud budou vlády dále tisknout peníze, tak i cena 20 000 USD bude extrémně nízká. Dobře si to uvědomujeme v situaci, kdy probíhá hyperinflace. Pokud stojí např. chleba 1 mil USD, kolik tou dobou bude stát unce zlata?
Vladimir, 29. srpna 2011 • 14:33
Dobrý den, domnívám se, že na nákup zlata (apod.) není nikdy pozdě, každý by měl mít ve svém portfoliu určitou část peněz ve zlatě a i jinak disertifikovat...vím, že odpověď neexistuje, ale zeptám se, dělám dobře, že i v této době nakupuji (byť za ,,draho,,) ? Děkuji, Vl.
Naprosto s Vámi souhlasím a máte zdravý náhled na věc. Rozhodně přikupujte a průběžně investujte. Cena je sice na historických maximech, ale jsem přesvědčen, že nám za několik let bude dnešní cena připadat směšně nízká.
Míra, 29. srpna 2011 • 14:32
Jaké jsou Vaše vyhlídky ohledně ceny zlata? Spadne ještě? Nebo naopak poroste? Děkuji za odpověď
Dobrý den. Osobně by mě nepřekvapila zdravá korekce na zlatě. Přál bych si ji, abychom mohli přikoupit zlato za příznivějších cen. Nicméně to, zda přijde, kdy přijde a jak bude hluboká, mají ve svých rukou politici a centrální bankéři. Zatím zlatu nedopřáli dostatek klidu, aby mohlo korigovat. Doufám, že přijde série pozitivnějších informací a zlato si rozumně "oddychne". Z dlouhodobého hlediska musí zlato významně zhodnocovat.
Alena Chládková, 29. srpna 2011 • 14:29
Dobrý den, pane Rybo, myslíte si, že běžna média, tedy nikoliv odborná, informují o současné zlaté horečce pravdivě, či jen vytváří senzaci?
Dobrý den, některá media informují objektivně a některá honí senzaci a snaží se v lidech vytvořit pocit toho, že nám tu roste další bublina. Je to však z neznalosti problematiky. Jako ve všem, i v informacích si musíte vybírat.
David Rektorys, 29. srpna 2011 • 14:27
Jsem toho nazoru, ze ve chvili, kdy se o investovani do cehokoliv (akcii, zlata, nemovitosti atd.) zacne mluvit a psat v mediich, tak uz je zpravidla pozde. Souhlasite s timto tvrzenim?
Tady se opovažuji s Vámi souhlasit i oponovat Vám. To že je něco medializováno ještě neznamená, že je již na investici pozdě. Je třeba podívat se na to, kolik lidí do zlata investuje a ne, že o zlatě začíná v posledních týdnech pouze psát. Dnes vlastní investiční zlato či stříbro pouze minimum lidí. Obávám se tvrdit, že méně než 1% populace. Proto není na investici rozhodně pozdě. Jiná situace byla na akciích, kdy se o nich psalo, ale vlastnil je každý druhý člověk. To byl jasný charakter investiční bubliny. Ne kvůli tomu že se o investování do akcií psalo v novinách, ale proto, že do nich všichni investovali. Myslím např. bublinu na technologických akciích z přelomu tisíciletí. Já se budu investice do zlata obávat v momentě, kdy bude mít 50% a více lidí nějaký investiční slitek či cihličku. Tou dobou se bude o zlatě rozhodně psát v mediích, ale tou dobou bych již uvažoval o prodeji.
Milan K., 29. srpna 2011 • 14:21
Existuje nějaká podobné společenství zemí, které těží a vyváží zlato, jako například OPEC v případě ropy?
Dobrý den, o žádném takovém společenství nic nevím. Podle mě neexistuje.
D.V., 29. srpna 2011 • 14:21
Kdysi jsem četli knihu Julese Verna Honba za meteorem, kde spadl na Zemi ohromný meteor celý ze zlata a hrozil pád jeho ceny. To je samozřejmě nejspíš nepravděpodobné, ale myslíte, že je pravděpodobné, že se může na světě objevit ohromné naleziště zlata, které z něj udělá bezcenný kov?
Dobrý den, nepředpokládám, že se takovéto naleziště najde. Hodně společností vynaložilo miliardy dolarů na to, aby podobné naleziště našly, ale bez úspěchu. Toto považuji ze nereálné.
Bříza, 29. srpna 2011 • 14:20
Je investice do zlata výhodnější než do jiných drahých kovů? Do kterých popřípadě?
Dobrý den. Specifikujme do kterých kovů. Z investičních kovů přichází do úvahy ještě stříbro, platina a palladium. Platina a palladium jsou kovy pouze technické a jejich cena je tažena nahoru poptávkou v průmyslu. Pokud se svět dostane do ekonomické krize ještě hlubší než je dnes, tyto kovy budou klesat na své ceně. Naproti tomu zlato je kov investiční. Proto je mnohem stabilnější a v této situaci bude z potíží ekonomik těžit. U stříbra jsme někde napůl. Jde o kov investiční i průmyslový. Myslím si, že zlato by mělo být základem investičního portfolia a mělo by být doplněno fyzickým stříbrem.
Jiřina, 29. srpna 2011 • 14:16
Máte vy sám osobně nějaké peníze ve zlatě uložené?
Ano mám. Investuji jak do zlata, tak i do stříbra. Stříbro mám radši a vlastním jej více. Rozhodně doporučuji investici i Vám.
Martin Nejezcheb, 29. srpna 2011 • 14:16
Dobrý den, je kromě nabídky a poptávky ještě nějaký významný faktor, který cenu zlata ovlivňuje?
Dobrý den. Cenu zlata ovlivňuje pouze rozdíl mezi nabídku a poptávkou. Určitý vliv mají náklady na těžbu, které se každý rok významně zvyšují. Za posledních 5 let o cca 90%. Můžeme se spíše zabývat otázkou proč po dobu ještě několika let bude převažovat poptávka nad nabídkou. Ale to je jiná otázka.
David Blek, 29. srpna 2011 • 14:14
Dobrý den. Jak odhadujete vývoj cen "zlata chudých" (Ag) do konce roku? Domníváte se, že cena zlata se po určité korekci vrátí opět k růstu? Odhadněte cenu zlata v USD za trojskou unci v 11/2011. Děkuji Vám.
Dobrý den Davide. Odpovědi na Vaše otázky jsou velmi těžké, protože se ptáte na cenu komodity za velmi krátký okamžik. A trhy jsou velmi neklidné. Cena zlata může být výrazně výše, nebo může tou dobou probíhat například korekce. A listopad máme za chvíli. Nenapíši Vám proto konkrétní ceny kovů. Nicméně k další části otázky. Stříbro je jedinečná komodita. Je extrémně podhodnocená. Jeho cenu však ovlivňuje nejen poptávka od investorů, ale zejména spotřeba v průmyslu. Dlouhodobě je stříbra extrémní nedostatek. Je jej velmi málo a průmysl jej spotřebovává více než se jej stačí vytěžit. Proto musí dlouhodobě růst. Na druhou stranu, pokud se dostaví "druhé dno" finanční krize, a já očekávám že ano, může krátkodobě stříbro zlevnit. Nicméně půjde o krátkodobou záležitost. Z dlouhodobého hlediska musí stříbro zhodnocovat. Dnes je jej ve fyzické formě dostupného podstatně menší množství, než zlata, ale je asi 44 krát levnější než zlato. Stříbro si troufám označit za investici této dekády a rozhodně doporučuji nakupovat jej. Cena okolo 40 USD je cena velmi zajímavá.Jinak po korekci se zlato určitě vrátí k dalšímu růstu.
LL, 29. srpna 2011 • 14:06
Chtel bych unci za 1400. Je to ještě reálné?
Dobrý den. Já bych si jí přál za 1400 také. Takových by bylo hodně. Toto reálné není. Dnešní cena se pohybuje okolo 1820 USD/Oz. Za tuto cenu nakupuji i já. Tato cena není tak lákavá jako 1400, nicméně je velmi nízká vzhledem k tomu, jak bude v následujících letech zlato zhodnocovat. Nepředpokládám, že by přišla tak výrazná korekce, aby srazila cenu zlata do blízkosti 1400 USD.
ALEX, 29. srpna 2011 • 14:02
PEKNY DEN PREJU.JAKE JSOU POPLATKY VE VASI SPOLECNOSTI PRI NAKUPU ZLATA A JAKE PRO ODPRODEJI ZLATA..DEKUJU
Zdravím Alexi. Poplatky v naší společnosti jsou pouze u nákupu investičních kovů na splátky, při jakési formě "spoření" do zlata či stříbra. Tam činí poplatek 5% z celkové cílové částky, toho kolik si chce klient uložit peněz do drahých kovů. Při jednorázovém nákupu žádné poplatky nemáme. Při odprodeji je vše opět bez poplatků, nicméně za aktuální výkupní ceny. Ty se každou hodinu aktualizují a vycházejí z ceny komodity na londýnské burze. U každého slitku je rozdíl mezi nákupní/výkupní cenou jiný. Například u nejprodávanějšího slitku 1 unce zlata je to přibližně 8%. Pokud Vám zlato dlouhodobě zhodnocuje 25-30% ročně, jde o zanedbatelný rozdíl mezi nákupní a výkupní cenou.
MartinZpO, 29. srpna 2011 • 13:58
Dobry den pan Ryba ak by ste bol taky laskavy a vyjadril sa aj k investiciam do drahych kamenov a ich perspektivnosti. Ake vydite najvacsie rizika s ohladom na sucasny tazko predpokladatelny vyvoj na svetovych trhoch pre spolocnosti ako je napriklad DIC?(diamonds international corporation) Dakujem zza odpoved
Na podobný dotaz jsem již odpovídal. Děkuji
Jarda, 29. srpna 2011 • 13:57
Dobry den pane Ryba,vubec nerozumim humbuku kolem zlata a tak si rikam,nakoupim zlato za milion,cena spadne budu chtit prodat tak prodelam.Necham si milion v hotovosti a ty mi zustanou at se deje se zlatem cokoli.Myslim tim kratkodobe.Nebo se mylim?Dekuji za odpoved.Jarda.
Zdravím Vás Jardo. Humbuk kolen zlata v podstatě ještě žádný není. Nicméně jsem přesvědčen, že nás čeká. Investice do zlata je s minimálním rizikem. A pokud vnímáte investici v horizontu několika let, tak si troufám tvrdit, že je téměř bez rizika. U peněz v hotovosti tomu tak bohužel není. Papírové peníze jsou znehodnocovány inflací, tzn. tištěním dalších peněz. Nepřímo se nás to týká v podobě růstu cen. Pokud si dáte 1 mil. Kč do banky, tak o ně pravděpodobně fyzicky nepřijdete. Otázka však je, co si za tyto peníze za 5 či 10 let koupíte. Pokud si odložíte tyto peníze do zlata, tak je historií prověřeno, že si za tyto peníze při prodeji zlata opět nakoupíte minimálně to, co dnes za 1 mil Kč. Ať se mezitím se penězi či státem stane cokoli. Připadá mi mnohem bezpečnější peníze investovat do zlata, než je nechat ležet v bance. Slyšel jste, co se stalo s penězi v roce 1953, když měl někdo 100 tisíc Kč na nový dům? Myslíte si, že se nebude historie opakovat?
jan, 29. srpna 2011 • 13:50
Existuje nějaká tabulka vývoje ceny zlata v čase, která je očištěná o inflaci? Vždycky mě fascinuje srovnávání dnešních cen ropy např. s 50. léty, která úplně ignoruje změny cen dolaru. Dejte link, díky
Dobrý den. Tuto tabulku k dispozici nemáme. Nicméně zcela určitě se ji pokusíme vytvořit. Na internetu jsme ji nenašli. Máme však k dispozici graf zlata očištěn o kurzová rizika Kč/USD. To napoví docela hodně o reálném zhodnocení zlata v Kč. Pokud byste měl o tento graf zájem, pište prosím na info@goldengate.cz.
Vladislav, 29. srpna 2011 • 13:47
Velmi jednoduše:Vyplatí se dneska investice volných prostředků do zlata ? Děkuji za odpověď a přeji hezký podvečer.
Dobrý den, bezesporu se investice do zlata a stříbra vyplatí. I když nám za posledních 10 let zlato krásně zhodnotilo, skutečný růst ceny tohoto kovu máme ještě před sebou. Lidé teprve ztratí důvěru v peníze a finanční investice. Teprve potom zažijeme skutečný růst ceny zlata. Investici do zlata či stříbra Vám rozhodně doporučuji.
Dan, 29. srpna 2011 • 13:44
Dobrý den, jaký je Váš názor na investice do diamantů z hlediska dlouhodobé výnosnosti? Díky, Dan
Dobrý den, investice do diamantů má svá specifika. Je třeba investovat do doopravdy zajímavých kamenů, které mají svoji hodnotu. Zde se však bavíme o značných finančních částkách. Diamanty nezhodnocují tak dynamicky jako zlato či stříbro. Dále jsou na rozdíl od zlata zatíženy DPH. Mají také podstatně vyšší rozdíl mezi nákupem a výkupem než zlato. Vyjádřeno číselně cca 20-30 % plus DPH, tzn. celkem cca 50% rozdílu mezi nákupem a výkupem. Dále se vyznačují významně horší likviditou. Dále je třeba uvědomit si, že trh s diamanty je podstatně menší než trh se zlatem, je podstatně lépe ovlivnitelný, v extrémním případě "zmanipulovatelný". Celá problematika investic do kamenů je podstatně složitější než do zlata či stříbra. Je to bezesporu velmi dlouhodobá investice v horizontu minimálně 10 let. Roční zhodnocení investičních diamantů jako celku je cca 10%. Nicméně toto je velmi všeobecné. Závisí na parametrech, kvalitě, velikosti apod. Jsem přesvědčen, že investice do zlata či stříbra je mnohem jednodušší, likvidnější a výnosnější. A potýkáte s menšími riziky. Za mě vítězí drahé kovy.

 

Reflex.cz


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama