"Nepouštějme do Česka islámské uprchlíky," radí Alexander Tomský v chatu se čtenáři Reflexu | Reflex.cz
reklama
nahoru

"Nepouštějme do Česka islámské uprchlíky," radí Alexander Tomský v chatu se čtenáři Reflexu

Reflex.cz10. srpna 2011 • 08:00
"Nepouštějme do Česka islámské uprchlíky," radí Alexander Tomský v chatu se čtenáři Reflexu
Alexander Tomský
• foto: 
Archív

Pouliční nepokoje zuří už několik dní a z Londýna se rozšířily do dalších měst. Podle pravicových komentátorů za nimi stojí lůza, podle levicových jde o oběti současného systému. Jaký názor má na nepokoje politolog a nakladatel Alexander Tomský, který v Londýně žil více než dvacet let? A jak se dívá na současnou finanční krizi?

reklama

 

Alexander Tomský online rozhovor

Marek, 10. srpna 2011 • 16:47
Je tento děj způsoben pouze Arabskou menšinou nebo mě zdání klame? Bude mít tento vliv i na nás když si sem pustíme arabáše? Nedělo se náhodou to samé nedávno ve Francii? Neměl by být extremní fanatismus islámu zakázan ? Ikdyž je to irelevantní, zakazovat náboženství, ale všichni vidíme co se děje.
Stačilo by už další přistěhovalce nepřijímat. Evropa nepotřebuje negramotné dělníky a přijímá jich z celkového počtu přistěhovalců 85 %
karel, 10. srpna 2011 • 16:46
Dobrý den. Jak se díváte na současnou dluhovou krizi v EU? Nemyslíte,že to nejhorší nás díky pokryteckým politikům ještě čeká?
Zcela jistě.
Fišerová, 10. srpna 2011 • 16:45
Dobrý den, nepřipadá vám že je to již celosvětový problém? Viz projev předsedy vlády z Austrálie - Kevin Rudd. Děkuji za odpověď.
Určitě.
martina, 10. srpna 2011 • 16:43
dobry den chtela jsem se zeptat jestli jste nekdy po dobu vaseho pobytu v londyne do brixtonu zabrousil? pracovala jsem tam a i pres povest kterou brixton ma jsem se tam vzdycky citila normalne ..nechapu kde se ty gangy pres den schovavaji a jak je mozne ze sou tihle lide tak organizovani a proc se proti takovemu nehoraznemu chovani nezasahne tvrdeji ..pokud jak vsichni tvrdi jsou to kriminalnici
V Brixtonu jsem zažil děsivé povstání (1981) ano organizují se mobilem, policie zaspala - léto, dovolené.
MM, 10. srpna 2011 • 16:41
Neni tohle všechno jen důsledkem konzumní společnosti? Všude jedna reklama za druhou, mobily,televize,iPad atd... Jedni na to mají, peníze,dobrá práce...další nemají ani práci ani šance na lepší život. Když na to nemam, tak si to půjdu vzít... Jaká nás asi čeká budoucnost ?
Je to tak. Budoucnost nikdo nezná - naštěstí těch špatných přistěhovalců je v Anglii poměrně málo" Commonwealth immigrants 2, 5 mil. a v tom jsou zahrnuti neproblematičtí Indové, Australané a td.
Skupa, 10. srpna 2011 • 16:39
Rád slyším co říkáte. Děkuji moc za vaše názory a připomínky, protože jsem si potvrdil většinu svých názorů. Zejména to, že je nutné především náboženská, rasová tolerance a menšinová tolerance. Odbočím s otázkou. Jak nejlépe dosáhnout této tolerance? Věříte, že je to vůbec možné? Děkuji Vám za odpověď.
Tolerance, sousedská snášenlivost jsou nepochybné ctnosti. Je ovšem otázka, kde jsou její hranice, co tolerováno být nemá - pornografie, drogy, mučení, šikana atd.
kepuc, 10. srpna 2011 • 16:36
Dobrý den, rád bych se zeptal, nakolik obyčejní liberální Angličané rozlišují, že násilí a rabování je pácháno především přistěhovalci? Může to vést ke změně ve společnosti? Mají z přistěhovalců popř. Islámu strach? Nebo jákekoliv "škatulkující" myšlenky v sobě potlačují a hledají jiné důvody? Děkuji.
Nakonec asi ano - ale je to problém. Nikdo nechce vyvolávat zášť a nenávist. Stačilo by přistěhovalectví zarazit, ale politická " elita" nechce.
ivan manolov, 10. srpna 2011 • 16:33
Jak vidíte, vzhledem k vysokému počtu imigrantů budoucnost Londýna?
Počet není vysoký- 2,5 milionů z 62 a v tom se ještě skrývá vysoký počet neproblematických Indů a Číňanů. Ostatní emigranti jsou z Evropy.
karel, 10. srpna 2011 • 16:27
Pane Tomský nemyslíte si,že tahle mládež je zblblá hlavně konzumní společností která je zpracovává,ale nenabídne jim práci tudíž si to vezmou sami,podle mě morální hodnoty jsou na ústupu.
Je to tak, jak říkáte. Měli by jím nabídnout práci. Podívejte se na můj dnešní článek v E15 - snadno vygooglujete.
Jiří Tesner, 10. srpna 2011 • 16:25
Nepřipadá vám už opravdu trapné jak se všechna media namáhavě snaží najít i nějaké bělochy v davu rabujících a navíc jak se je neustále snaží omlouvat jejich sociálním původem. Tohle je přece jedna velká loupeživá akce to není politický protest.
Máte naprostou pravdu, ty sociální dávky na nicnedělání stačí na lepší konzum nestačí
Libor Kopecky, 10. srpna 2011 • 16:20
Nelze vnimat tyto nepokoje jako dusledek pusobeni Zidu v klicovych oblastech verejneho zivota (media, bankovnictvi, politika)? Jak vnimate vliv Zidu na deni v soucasne EU pripadne CR? Mnoho Zidu je v soucasne politice, kulture a mediich. Fischer, Vondra, Zelezny, Bok, Hybaskova, atd. atd. A samozrejme bankovnictvi. MMF, Straus-Kahn ap. Dekuji za nazor.
Zdá se mi, že po holokaustu je Evropa téměř bez židů. To před válkou byli nápadně úspěšní ve všech sférách lidské činnosti. Dnes je počet v Evropě minimální pár spisovatelů, téměř žádní bankéři. Židé ovšem nejsou kolektiv, jejich vliv tedy je pouze individuální stejně jako vliv kohokoli jiného.
liba, 10. srpna 2011 • 16:12
Je pravda, že nepokoje způsobují islámští radikálové?
Tentokrát nikoli. Černoši z Karibiku jsou většinou bez náboženství.
jitka, 10. srpna 2011 • 16:12
vážený pane politologu, jaký je váš názor na rostoucí xenofobii a nesnášentlivost v české společnosti, kterou podporují organizace jako DOST - či český prezident?
Snášenlivost a tolerance jsou nepochybné ctnosti. Je ale mnoho věcí nepřijatelných, které snášet nemáme, např. pornografii, veřejné hulvátství, urážky náboženství, ale i pochody alternativní sexuality. I tolerance má své hranice, ostatně jako každá dobrá věc.
FRAJER LUKE, 10. srpna 2011 • 16:08
Příliv emigrantů neovlivníme. Stěhování národů probíhalo vždycky a děje se i nyní. Bílá rasa končí, to je nezpochybnitelné. Jak ale zařídit, aby tato probíhající světová změna proběhla tak, aby se odcházející bílý muž, mizící za oponou divadla historie, nemusel v závěru představení bát o holé žití?
To nevím. Myslím, že se přistěhovaelectví problematický menšin zastavit dá. Nejsem takový pesimista. Navíc západní Evropa přijímá mnohem větší procento emigrantů ze střední a východní Evropy - hlavně Poláků, Ukrajinců a Rusů. V Anglii dnes žije 170 000 Čechchů a 140 00 Slováků.Ti co se vrací jsou nahrazení novými, takže se úroveň prakticky nemění.
Lukas, 10. srpna 2011 • 16:03
V uputavke Reflexu je dane do protikladu vysvetlenie nepokojov ako "luza" (pravicove) versus "obete systemu" (lavicove). Nemoze byt spravnou odpovedou kombinacia tychto dvoch, teda ze system socialneho statu vytvoril luzu - nezamestnanych mladych ludi spokojne zijucich iba na bohatych socialnych davkach, poulicnych radovankach a bez vacsieho zmyslu o osobnu aj spolocensku zodpovednost?
Máte naprosto pravdu - je to kombinace, vládnou gangy, ale dávky, které jim umožňují žít nestačí na bohatý konzum, který vidí okolo sebe.
Mgr. Jaroslav Suttner, 10. srpna 2011 • 15:55
Dobrý den pane Tomský, před několika lety jste v pořadu "Jak to vidí " řekl, že je nemyslitelné, aby v Británii osoba se sebemenším přízvukem zastávala ministerský post. 1.Jaký je Váš názor na Džamilu Stehlíkovou a Slamečku, který se ani nepokoušel mluvit česky ? 2.Myslíte si stále, že v budoucnosti nebude možné, aby do Británie přijel Kazach a za pár let se stal ministrem? Já jsem přesvědčen, že v Evropě připravujeme naši dětem strašnou budoucnost. Mgr. Jaroslav Suttner
Ano, normativní společnost stále zaniká, ale obrat je vždycky možný.
Lukas, 10. srpna 2011 • 15:54
Dobry den, ako je podla vas mozne, ze tolko mladych ludi sa do tychto rabovaciek a nasilnosti zapojilo? Je to frustracia zo zivota, z politickeho systemu alebo je to nieco ine? Dakujem, prajem vsetko dobre.
Je to frustrace a nenávist plynoucí ze života na podpoře, kriminálním prostředí a touze po konzumu, na který nemají.
Sendyman, 10. srpna 2011 • 15:52
Dobrý den. Nemáte pocit, že už je nejvyšší čas nekompromisně připomenout některým menšinám, že žijí v Evropě a pokud zde chtějí žít nadále, nezbývá, než se přizpůsobit a respektovat evropské zvyklosti a zákony? Kupříkladu šarí'a do Evropy nepatří - nebo snad ano?
Připomínat moc nepomůže. Je zapotřebí abychom měli sami silnou kulturu a patritismus, ke kterému by se chtěl svět přidat jako tomu bylo kdysi v Americe.
Samael, 10. srpna 2011 • 15:51
Dobrý den,jak dlouho podle Vás ještě bude trvat doba,kdy budou v médiích a politice kralovat zrádci západní civilizace,tzv. multikulturalisté?
OPravdu nevím.
P.K., 10. srpna 2011 • 15:51
dobrý den, současná krize na finančních trzích je podle mého názoru jen fígl pro byznysmeny a zkorumpované politiky, aby nahrabali ještě víc peněz na střední, pardon, nižší třídě. souhlasíte?
Nesouhlasím.
Marek, 10. srpna 2011 • 15:50
Dobrý den, mám pocit, že za současnou krizi nemůžou, ani tak občané, ale spíš celý koncept vládnutí, který byl tak od prvopočátku nastaven. Další otázkou však zůstává, jestli má vliv na současnou krizi zaplavení trhu nekvalitními levnými výrobky, které tak svojí podcenou zabraňují menším firmám uspět na trhu a díky tomu krachují, čímž vzniká oligopol, který začíná přerůstat v monopol státních a národních společností. Domníváte se, že tento problém může za současnou situaci ve světě? Aneb krize, strašák na lidi, který se neustále zvětšuje a nabývá obřích rozměrů, pokud se podíváte zpět do historie, zjistíte, že krize se každých 5 let řádově opakuje. Jenže dnes, již vyvstává problém, který nemůžeme přehlížet. Tento problém vede k násilí, vraždění, fanatismu a tíhnutí k určitým nacionálním hnutím, nemáte obavu ze současného negativního vývoje, že přeroste v totální kolaps společnosti? Současné dění mi připomíná knihu od mccarthyho - the road. děkuji za odpověď.
Méně kvalitní výrobky vždy vítězí (Baťa) a kvalitní pro bohaté existují také. Můj bratr v Německu si nechává šít boty i hedvábné košile. Zřejmě jstemyslel dominanci trhu nadnárodnáími společnostmi. Krize vpodstatě ještě nenastala - nejsme v recesi - a dnešní útlum předcházela 20 letá konjunktura. Fanatismus má mnoho kořenů nejen bídu.
Kateerina, 10. srpna 2011 • 15:45
Znam Londyn celkem, mam tam nekolik kamaradu, tri mesice jsem studovala na LSE. Vim, ze urcite ctvrti byly velmi problematicke, ale v drtive vetsine jsem Londyn povazovala za pozitivni, mile mesto, kde se nejake vetsi nepokoje proste nemuzou stat. Videla jsem Londyn ruzovymi brylemi, nebo mate podobny pocit?
Pokud je v chudinských čtvrtích klid, tak je Londýn až na to počasí docela fajn. Já jsem bohužel zažil povstání v Brixtonu - mnohem horší než to, co je teď, ale týkalo se jen jedné čtvrti.
Karel Kramar, 10. srpna 2011 • 15:43
Jsem mnohalety pravicak a sohlasim s vasimi clanky. V tomto pripade si vsak myslim, ze protestujici jsou spise obetmi systemu nez viniky. Kapitalismus se dostal do faze obscenosti. Co si myslite o tom, ze napriklad jedno procento nejbohatsich v Americe kontroluje 40 procent majetku? Copak je to v poradku?
Ano. Bohatých a nejbohatších neuvěřitelně přibývá a - je to důsledek globálního trhu (obrat, technologie). Je také velmi obtížné globální firmy zdanit. V Anglii stouply příjmy nejbohatších za 5 let o 33% zatímco reálné příjmy po odečtení inflace stagnují. Co s tím. Nevím. V "karibických" čtvrtích vládnou gangsterské tlupy a populace žije z podpor a z ghetta nelze uniknout - dávky jhsou vázány na sociální byty.
mirek, 10. srpna 2011 • 15:34
Jak bude dle Vašeho názoru vypadat Evropa za 10 -15 roků z etnického hlediska. Současná politika z přemíry humánnosti nechrání daňového poplatníka, slušného obyvatele, naše práva nikoho nezajímají, důležitá jsou práva hlavně lidí z druhé strany. Zcela se popírá princip investice do vzdělání (ne jen ve smyslu finančním, ale čas, odříkání...)Ten kdo vzdělání nemá, je na dně společnosti nechť je arab, rom, modry nebo fialový. Nebo to tak nemá být???
Nemůžou být všichni vzdělaní a manuální práce ubývá. Vzdělanost ovšem neustále klesá.
drtinová, 10. srpna 2011 • 15:24
Pan Hvížďala napsal: "Výroky, které zaznívají z Hradu, vykazují zřejmou a nepřehlédnutelnou tendenci podpory pravicového extrémismu pod záštitou svobody slova." Souhlasíte?
Myslím, že nevykazují. Zaznívají někdy úlety Bin Ládin,konspirativní teorie a pod. Ale pravicový extremismus nevidím a sám odmítám diktát politické korektnosti.
Robert Myška, 10. srpna 2011 • 15:21
Podle fotografií tvoří většinu rabující "mládeže" imigranti či děti imigrantů. A těch je v Británii víc a víc. Myslíte si, že původní Britové ještě mají vůli k tomu, aby situaci změnili? Rozhodli o zastavení imigrace a vyhoštění všech imigrantů, kteří nejsou ochotni se přizpůsobit tradičním normám chování?
Samozřejmě, že časem po takových událostech a zvlášrě v recesi nekontrolované přistěhovalectví zarazí. Ona je na tom Anglie statisticky stále dobře. Angličané mají v průměru dvě děti - Evropané 1,4 a hinduistické i karibické komunity mají dětí málo, 1,2 takže časem vymřou. Celkový počet přistěhovalců z býv. impéria je 2,5 milionů z 62 milionové populace.
petgr kodet, 10. srpna 2011 • 15:05
vážení pane, jak zabránit tomu aby se v naší české republice nestalo to co ve velké británii??
Jednoduché. Nepouštět sem islámské a karibické uprchlíky. Hosty si můžeme vybírat.
Otaku, 10. srpna 2011 • 15:03
Dobrý den, rád bych se jen zeptal, jestli jako signatář D.O.S.T. odpovídáte jako politolog, nebo spíše jako zastánce extremisty Ladislava Bátory? Co vás vede k podpoře tak obskurní party lidí?
To máte těžký. Já jsem konzervativní, stejně jako Joch, Bátora a další,pochody gayů bych nepovolil ale toleranci uznávám. S mnoha úletami českých konzervativců nesouhlasím... Bátora si popletl patritismus a nacionalismus.
Michaela , 10. srpna 2011 • 15:00
Myslíte si, že je možné, že tyhle nepokoje skončí "úplným s-mírem"? Podle mého názoru to už není možné.. v UK (Birmingham) jsem žila 4 roky a musím říct, že jsem se tam téměř stala rasistou.. Pohodové soužití tolika etnik a kultur považuji za nemožné - při stávající vnitřní etice etnik a národů, kterých se to přímo týká (snad i lidské rasy všeobecně). Děkuji, Michaela
Soužití mezi evropskými přistěhovalci je malý problém a v druhé generaci mizí. Problém je Islám a Karibik, řečeno zjednodušeně.
vlado, 10. srpna 2011 • 14:34
Dobry den, myslite ze by se protesty mohly dostat i za hranice britanie, resp. do stredni evropy nebo je to mistni specifikum?diky
Je to anglické, holandské a francouzské specifikum. Přistěhovalci z Karibiku jsou ovšem jenom V Anglii.
Petr Tax, 10. srpna 2011 • 14:33
Londynane uz pred deseti lety uvadeli na chatu, jak se meni jejich ulice s prilivem imigrantu. Mizi kostely. puby a minarety rostou jako houby po desti. Neni prave toto pricinou soucasnych nepokoju
Ani ne. Ale nespokojenost s pocitem, řže žiju ve vlastní zemi jako cizinec nepochybně roste.
Pokorný, 10. srpna 2011 • 14:32
Domnívám se, že je to lúza. Kdyby byla u moci Margaret Thatcherová, a ne současní změklí multi-kulti pravicoví politici typu Camerona, tak by s lúzou zametla raz dva. Ostatně jsme viděli, jak si poradila s odboráři. Co si myslíte? Jinak moc držím palce, čtu vaše články!!
To ovšem nezáleží jen premiérovi, ale na náladě společnosti. Thatcherová přišla v době, kdy se Anglie hroutila. Cameron tohle ví a jeho první projev po návratu byl jenom o represi, zločincích a posílení policie. Politici jsou tak trochu korouhvičky, nemyslíte?
generál Pinochet, 10. srpna 2011 • 14:28
Přeji krásný den. Není v tomto případě policie až moc korektní, když věřejně přizná, že zastřelila člena černošského gangu skoro "bezdůvodně"? Přece jenom člen gangu není žádný mírumilovný a zbožný protestant. Co na to říkají ostatní londýňané pocházející ze stejných sociálních vrstev jako rabující lůza? Díky a hezký den
Ano, jistě. Myslím, že se to ještě vyšetřuje. Gangsteři ovšem jsou také nevinní, dokud se jim to nedokáže, i kdyby to stokrát každý věděl.
Jarda, 10. srpna 2011 • 14:26
Dobrý den, nemělo by právo na jakýkoliv protest v současné demokracii stíhat povinnost nemaskovat se. Ať vidím protesty z Řecka, nebo současně z Anglie, bývají maskovaní účastníci nejagresivnější, nebo máme považovat masku za součást demokracie?
Máte naprosto pravdu. Je to maskovací gangsterský oděv.
Batman, 10. srpna 2011 • 14:24
Dobrý den, zajímalo by mne, jakým ideálním způsobem by podle Vás měla probíhat integrace, aby imigranti nakonec nezapalovali v ulicích auta. Jinými slovy - kde udělali soudruzi z Velké Británie chybu?
Úspěšná integracie je, tak jako ta donedávna nejúspěšnější v Americe, závislá na síle kultury a patriotismu hostitelské země. Galové i někteří barbaři se chtěli stát Římany, proto jsme i my zdědili římskou kulturu
Králová, 10. srpna 2011 • 14:18
Někde jsem četla, že máte deset dětí. Žijí některé v Londýně? Myslíte si, že mely některé podobné problémy jako dnešní přistěhovalci?
Evropští přistěhovalci ve velmi liberální Anglii problémy nemají. Někdy dokonce naopak, tím, že nepatří do nejnižší třídy mohou stoupat po žebříčku kariéry daleko lépe než ledasjaký domorodec. Ve svých 36 letech jsem byl snad nejmladším ředitelem v Anglii. Děti evropských přistěhovalců jsou naprosto poangličtěné - ale tři z nich jsem naučil česky a dvě žijí v Praze.
Miloslav Mlčoch, 10. srpna 2011 • 14:13
Pane Tomský, rád bych se Vás zeptal, jestli vidíte nějaké spojitosti mezi současnými násilnostmi v Británii a nedávnými podobnými projevy násilí ve Francii, zejména imigrantskými oblastmi v okolí Paříže, tuším před dvěma lety. Děkuji, Mlčoch,Hranice.
Spojitost tu je - samozřejmě mediální na obrazovkách - může být inspirativní. Jinak nenávist islámu a karibských černochů vůči bohaté většinové společnosti má jiné kořeny, ale je to nenávist. Londýnské "karibské čtvrti jsou bez náboženství a v podstatě tam vládnou kriminální gangy.
Kateřina Lužná, 10. srpna 2011 • 14:08
Dobrý den, ráda bych se zeptala, proč podle Vašeho názoru začaly nepokoje takového rozsahu právě v Británii a ne v jiné západní zemi? Myslíte si, že se jedná o vyvrcholení nějaké krize, jejímž příznakům se dříve nevěnovala náležitá pozornost? Děkuji.
Tak tyhle bouře jsem zažil už na začátku 80. let. Určitá krize tu je - na obrazovkách všichni viděli divoké pouliční šarvátky z Tuniska, Řecka, Španělska a letos na jaře byly násilné demonstrace studentů i v Londýně. Žijeme v mediálním světě. Frustrovaná černošská mládež na podpoře je vystavena denně lákavému konzumnímu zboží.
sikka, 10. srpna 2011 • 14:02
Doufejme jenom, že tohle, čemu se kulantně říká výtržnosti, nebude inspirací pro naše hnědočechy. Myslíte si, že je možné bezkonfliktní soužití mezi lidmi různého náboženského vyznání a naprosto odlišného způsobu života? Děkuji
Zdravím. Máte pravdu nejde o výtržnosti, ale o útok na bohatou společnost, která chudinské čtvrti financuje. Vládnou zde gangy, permanentní válka,drogy, zločin a většinou ti mladíci pocházejí z rozpadlých rodin. Chybí otec i jako model a nahrazuje jej vůdce gangu Soužití možné je - v Londýně jsou čínské a indické, polské a ruské čtvrti. Problémové jsou jen některé kultury - jako tenhle Karibik
Aleš Sabo, 10. srpna 2011 • 13:56
Co říkáte na to,že světu vládnou jenom zisky firem a pravicový komsomolci to jenom podporuji a na tzv.lůzu se dívaj s patra.
Milý p Sabo, světu nevládnou jen peníze, jinak by v muslimském půlměsíci okolo středozemního moře pěstovali víno. Vliv ideologií a naboženství nelze popřít. Pravicové komsomolce bohužel neznám

 

Reflex.cz


Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama