Život a styl

Zpět na článek

Možná by se církev měla o Vánocích trochu víc snažit

10 komentářů

joell
4. ledna 2011 • 20:13
Katolická církev je lidská mocenská organizace, nikoli církev ve smyslu církev Kristova, vánoce nejsou svátky církevní ale okultní a kdyby si autor článku zjistil víc faktů o tom všem, pak by byl jeho článek zajímavější a pravdivější. Ale koho dnes zajímá pravda že....
tritecky
26. prosince 2010 • 19:47
která odvysílá film Ježíš s velikonočním vyvrcholením, film tak děsivý, že u něj já, věřící křesťan, nahlas vyju, střídavě smíchy, střídavě studem.
kovarik
26. prosince 2010 • 10:49
docela rád Vás čtu, ale tohle jste psal asi bez bližšího studia. Není totiž hodno vysokoškolsky vzdělaného novináře, aby náboženství, resp. nábožnost českého národa tak strašlivě zúžil jen nadobu Karla IV a na dobu dnešní. A s těmi třetinami se mýlíte totálně. Po dlouhá staletí to bylo mnohem více než třetina a dnes to není ani zdaleka jedna třetina.
ladik_p
25. prosince 2010 • 15:49
Coca-cocain si vychutneeeeej ... Včera jsem v půl jedný dorazil na půlnoční a teda pan farář - to je borec... třeba když mluvil o prostituci: "Nechápu, kam ty naše mravy spejí - považte: jdu si takhle po náměstí a už i tu starou dámu (míněna kašna kterou nazdobili blikajícíma světýlkama) navlékly do lehkého šatu"... Sbor zpíval výborně... Pro mě to bylo úžasný zakončení večera...

A proto až nastane svatá válka s Muslimy (... muslimama.. nevim), pozvednu meč a se zvoláním "beaucase our God has bigger penis!!!" se vrhnu na Jeruzalém
danos
25. prosince 2010 • 14:14
Jistě, církev by se vždycky mohla více snažit. Možná byste se ale táke mohl občas snažit i Vy a zjístit si alespoň základní fakta k tématu o kterém píšete. V tomto případě snad alespoň to, že svátky v křesťanské tradice slaví začínají jíž v předvečer a velké svátky začínají vigílií.Proto rozhodně není půlnoční nic nedůležitého ani pro "skalní fandy". Dále pak fakt že pojem církev nezahrnuje jen kněží a biskupy, ale i všechny pokřtěné -a v širokém slova smyslu i takzvané anonymní křesťany, lidi nepokřtěné, ale dobré vůle. Mše, všechny mše, slaví církev pro spásu těchto lidí - jenomže ne pro násilnou spásu. Proto se církev nemůže podbízet a nemůže, ani na Vánoce zaměňovat své poselství za laciný konzumní balast, který by možná oslovil více lidí, ale v podstatě by byl lží, tedy formou náslilí. V evangéliu se nikde neslibuje že následování Krista bude jednoduché, nebo snadno přístupné. Jediný slib který zde zazní je, že budeme- li prosit celým svým srdcem, tlouci na dveře celou svou bytostí, ty dveře se nakonec otevřou.
Krásné sváteční odpoledne, Dan
sirien
25. prosince 2010 • 23:06
ad1 není řečeno nic o podbízení, řeč je o srozumitelné a jedinci blízké formě, což je důvod, proč církev kdysi přestala kázat v latině a začala kázat v domácích jazycích atp. (pravda, církev je vždycky kapku pozadu, takže tak za dvě stě let jí asi dojde že by vzhledem k rychlejší době mohla přizpůsobit i mše... ale tak co). Např. by církev mohla zmíňkou nebo nástěnkami prezentovat své dobročinné aktivity, o kterých ve skutečnosti málokdo ví, volnočasové kroužky pro děti (pokud je dělá, nevím, v Německu to je docela standard) a podobně.

teď si připadám kapku jak ďáblův advokát.

ad2 - to, že si církev nárokuje pokřtěné, leč nepraktikující jedince jako "své ovečky" je stejný společenský podvod, jako když feministky tvrdí, že bojují za práva "všech žen". Znám ženy co feministkám nepřijdou na jméno a nejradši by je zfackovaly. Znám i lidi pokřtěné, kteří nadávají na to, že se nelze "odekřtít" a církev nemají vůbec v lásce, v Boha nevěří a náboženství by nejraději viděli pouze na stránkách historie.

K článku bych měl jinou výtku, a to k poznámce o optimálním počtu věřících - nevidím důvod, proč by mělo být dobře, že je věřící dostatečně slyšet. Potřeba to není, benefit pro společnost je minimální, stejně tak bych mohl tvrdit, že by bylo dobře, kdyby bylo dostatek uživatelů Apple, dostatek lidí zajímajících se o cizí kultury nebo ostatně dostatek muslimů a afrických animistů - také víra, tak proč by je nemělo být slyšet spolu s katolíky, ne?

Osobně se tedy domnívám, že nejlepší by bylo, kdyby na společenské úrovni věřící libovolné víry slyšet nebylo, zato by bylo hezké, kdyby bylo slyšet o to víc lidí co skutečně přemýšlí.
kovarik
26. prosince 2010 • 10:54
Ti, kteří nadávají na církev nemají z 99 % žádný osobní důvod, žádnou osobní zkušenost - přejímají jen nejedlovsko-bolševická klišé. Víte Vy vůbec, že TGM, který byl sice s katolickou církví ve sporu, byl věřící ?
kovarik
26. prosince 2010 • 10:59
"Benefit pro společnost je minimální" ? - chlapče, chlapče ....zkus si přeříkat desatero a představ si tu společnost bez víry ! Podívej se na umění - architekturu a hudbu - všechno inciovala a podporovala církev. Dokonce i přírodní vědy, které svými objevy silně atakovaly církevní dogmata. Vy jste zřejmě slyšel jen o Koniášovi, že ? Ale kdo byl například Bohuslav Balbín, kolika lidem osobně pomohla matka Tereza, že například takový vědec jakým je Jiří Grygar, je věřící ... to Vám zřejmě uniká.
limak007
26. prosince 2010 • 11:00
Možná by mělo být více než "slyšet" katolíky, vidět jejich příkladné jednání a dobré skutky, které konají. "Slyšet" je dnes mnohou pakáž. Ti řvouni, které je "slyšet", těch je dost. Nechť celá katolická církev jde lidem příkladem ve skutcích, nikoli jen ve slovech!
lezerne
25. prosince 2010 • 11:30
Zdravím všechny,
domnívám se,že pokud by se církev začala zase snažit,byl by Váš časopis a možná právě Vy jeden z odpůrců,jelikož by snažení neskončilo jen u Vašich představ...
Jiří Nedavaška z Valach