Vědci objevili největšího tvora, který kdy chodil po Zemi, dinosaura, který měl délku 40 metrů Zdroj: BBC

Paleontologové objevili v Argentině největšího tvora, který kdy v historii chodil po planetě Zemi. Je to nový druh dinosaura, který byl prý dlouhý 40 metrů a vysoký 20 metrů. Informovala o tom britská BBC.

Obrovský býložravec měl vážit 77 tun, což odpovídá průměrné váze 14 afrických slonů. Kosti byly objeveny v poušti poblíž La Flecha v argentinské části Paragonie. Vědci mají zatím kolem 150 kostí, které jsou v pozoruhodně zachovalém stavu.

Jen pro představu – pokud bylo zvíře skutečně 40 metrů dlouhé a 20 metrů vysoké, bylo to něco, co připomíná náš panelák. Na základě vzorků hornin, ve kterých byly kosti nalezeny, žil tento dinosaurus v lesích Patagonie  95 až 100 miliony lety.

Vědci objevili největšího tvora, který kdy chodil po Zemi, dinosaura, který měl délku 40 metrůVědci objevili největšího tvora, který kdy chodil po Zemi, dinosaura, který měl délku 40 metrů | BBC

Podle doktora Paula Barreta, experta na dinosaury z Natural History Museum v Londýně, je nový druh „opravdu velký“. Existuje však podle něj celá řada podobně velkých nalezených kostí, ale vědcům se nepodařilo dát dohromady celou kostru, takže se přesně nedá odhadnou, jak byl tvor velký a kolik vážil. Proto trochu slova kolegů z Argentiny mírní, i když uznává, že se jedná o pozoruhodný objev.