Vědci zkoumají zázračnou bakterii Bacillus F.

Vědci zkoumají zázračnou bakterii Bacillus F. Zdroj: The Siberian Times

Vědci zkoumají zázračnou bakterii Bacillus F.
3
Fotogalerie

Elixír věčného života: Rusové trvají na tom, že mají bakterii, která omlazuje

První zprávu o objevení bakterie s názvem Bacillus F vydali Rusové již v roce 2009. Následně začali testovat její účinky a označili ji zcela vážně za zázračnou. Od té doby se vědci snaží již sedmým rokem přijít na to, jak přesně bakterie funguje. Podle deníku The Siberian Times, který výzkum dlouhodobě sleduje, v sobě skrývá Bacillus F pro lidstvo obrovský potenciál.

Na Mamutí hoře v Jakutsku objevili mikrobiologové tři a půl miliónu let starou bakterii, jež se zachovala ve věčně zmrzlé půdě na Sibiři. Pojmenovali ji Bacillus F a začali ji testovat. Nejprve na obilí a následně na živých organismech, konkrétně na myších a octomilkách.

„Ve všech těchto experimentech bakterie F stimulovala růst a rovněž posilovala imunitní systém. Také experimenty s lidskými červenými a bílými krvinkami se ukázaly jako velmi optimistické,“ prohlásil vedoucí výzkumník z Vědeckého centra v Ťumeni Sergej Petrov.

Další elitní ruský mikrobiolog, Viktor Čerňavskij, je po testech prováděných na myších a octomilkách přesvědčen, že se dá o Bacillu F mluvit jako o léku na dlouhověkost. „Staré myši, na nichž se prováděly testy, výrazně omládly, a dokonce začaly rodit nové potomstvo.

Ve skutečnosti nevíme přesně, ani jak působí aspirin, ale zkrátka účinkuje. To platí i tady: nerozumíme mechanismu, ale vidíme jeho účinek. Kdyby se stejná látka podala lidem, mohlo by to významně zlepšit jejich zdraví a vést k objevu elixíru života,“ naznačuje velký potenciál objevu Čerňavskij.

Zatím se vědcům podařilo dekódovat DNA této bakterie a kompletně zrestaurovat sekvenci jejích genů. „Nyní stojíme před složitějším problémem – snažíme se zjistit, které geny propůjčují bakterii dlouhověkost a které proteiny chrání strukturu její DNA před poškozením,“ vysvětlil před časem vědec Bruchkov deníku The Siberian Times

Dočkáme se už brzy zázračného elixíru života?