Loïe Fullerová: Nevzhledná lesba, jejíž tanec-netanec pobláznil secesní Paříž

5/19
Přehled fotografií
Zavřít
  • Loïe Fullerová očima všestranného rakouského umělce Kolomana Mosera. Obraz je z roku 1901.
    Loïe Fullerová očima všestranného rakouského umělce Kolomana Mosera. Obraz je z roku 1901.| Zdroj: Archív
  • Loïe Fullerová (na snímku z roku 1895) byla stejně jako Isadora Duncanová lesbické orientace a nijak se s tím netajila. Téměř celý svůj „dospělý“ život strávila po boku Gabrielle Blochové, která, tehdy jako čtrnáctiletá, seděla ve věhlasném pařížském kabaretu Folies Bergère na jednom z Loïných vůbec prvních vystoupení. Od roku 1905 Gab a Loïe sdílely domácnost a žily v otevřeně lesbickém vztahu; o šestnáct let mladší Gab chodila výhradně v mužském ošacení a dělala své lásce manažerku. Možná i díky jejímu obchodnímu talentu dostávala Loïe o rok později na zájezdu do New Yorku neuvěřitelných tisíc dolarů za noc, přesněji za půlhodinové vystoupení. Po dobu celého měsíce, šestkrát do týdne, před natřískanými sály.
    Loïe Fullerová (na snímku z roku 1895) byla stejně jako Isadora Duncanová lesbické orientace a nijak se s tím netajila. Téměř celý svůj „dospělý“ život strávila po boku Gabrielle Blochové, která, tehdy jako čtrnáctiletá, seděla ve věhlasném pařížském kabaretu Folies Bergère na jednom z Loïných vůbec prvních vystoupení. Od roku 1905 Gab a Loïe sdílely domácnost a žily v otevřeně lesbickém vztahu; o šestnáct let mladší Gab chodila výhradně v mužském ošacení a dělala své lásce manažerku. Možná i díky jejímu obchodnímu talentu dostávala Loïe o rok později na zájezdu do New Yorku neuvěřitelných tisíc dolarů za noc, přesněji za půlhodinové vystoupení. Po dobu celého měsíce, šestkrát do týdne, před natřískanými sály.| Zdroj: Archív
  • Jako herečka v Salomé, ve svých 33 letech už víc než plnoštíhlá. Dvě různá nastudování dokonce produkovala (v roce 1895 a pak 1907), obě sklidila velmi negativní kritické ohlasy.
    Jako herečka v Salomé, ve svých 33 letech už víc než plnoštíhlá. Dvě různá nastudování dokonce produkovala (v roce 1895 a pak 1907), obě sklidila velmi negativní kritické ohlasy.| Zdroj: Archív
  • Záběr z nového snímku o Loïe Fullerové. Režisérka Stéphanie de Giustová svou Tanečnici osobně uvedla v Lucerně koncem listopadu jako otevírací film Festivalu francouzského filmu. Fullerovou ve značně zromantizovaném příběhu hraje jedenatřicetiletá zpěvačka a herečka Soko, jejíž robustnost a neatraktivnost zvláště vynikne, když se k ní zhruba v polovině snímku přidá půvabná, jemná, éterická dcera Johnnyho Deppa a Vanessy Paradisové, Lily-Rose Deppová, která ztvárňuje vyzývavou a ambiciózní Isadoru Duncanovou. Snímek Tanečnice vstoupí do českých kin 19. ledna 2017.
    Záběr z nového snímku o Loïe Fullerové. Režisérka Stéphanie de Giustová svou Tanečnici osobně uvedla v Lucerně koncem listopadu jako otevírací film Festivalu francouzského filmu. Fullerovou ve značně zromantizovaném příběhu hraje jedenatřicetiletá zpěvačka a herečka Soko, jejíž robustnost a neatraktivnost zvláště vynikne, když se k ní zhruba v polovině snímku přidá půvabná, jemná, éterická dcera Johnnyho Deppa a Vanessy Paradisové, Lily-Rose Deppová, která ztvárňuje vyzývavou a ambiciózní Isadoru Duncanovou. Snímek Tanečnice vstoupí do českých kin 19. ledna 2017.| Zdroj: Archív
  • "La Loïe" očima Henriho de Toulouse-Lautreka. Ztvárnil ji ještě mnohokrát.
    "La Loïe" očima Henriho de Toulouse-Lautreka. Ztvárnil ji ještě mnohokrát.| Zdroj: Archív
  • Svůj hedvábný kostým a technologicky na tu dobu převratný systém osvětlení si Loïe nechala patentovat poté, co v jejích začátcích ještě v Americe začaly jiné tanečnice jedinečný Danse Serpentine napodobovat.
    Svůj hedvábný kostým a technologicky na tu dobu převratný systém osvětlení si Loïe nechala patentovat poté, co v jejích začátcích ještě v Americe začaly jiné tanečnice jedinečný Danse Serpentine napodobovat.| Zdroj: Archív
  • „Viděl jsem americkou dámu nenápadného vzezření, s modrýma očima jak voda, v níž se odráží bledá obloha, docela buclatou, tichou, usměvavou, uhlazenou,“ vzpomíná ve své předmluvě k autobiografii Fullerové Patnáct let života tanečnice filozof a spisovatel, nositel Nobelovy ceny za literaturu Anatole France.
    „Viděl jsem americkou dámu nenápadného vzezření, s modrýma očima jak voda, v níž se odráží bledá obloha, docela buclatou, tichou, usměvavou, uhlazenou,“ vzpomíná ve své předmluvě k autobiografii Fullerové Patnáct let života tanečnice filozof a spisovatel, nositel Nobelovy ceny za literaturu Anatole France.| Zdroj: Archív
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
  • Loïe Fullerová
    Loïe Fullerová| Zdroj: Vintag.es
Loïe Fullerová očima všestranného rakouského umělce Kolomana Mosera. Obraz je z roku 1901.
Loïe Fullerová (na snímku z roku 1895) byla stejně jako Isadora Duncanová lesbické orientace a nijak se s tím netajila. Téměř celý svůj „dospělý“ život strávila po boku Gabrielle Blochové, která, tehdy jako čtrnáctiletá, seděla ve věhlasném pařížském kabaretu Folies Bergère na jednom z Loïných vůbec prvních vystoupení. Od roku 1905 Gab a Loïe sdílely domácnost a žily v otevřeně lesbickém vztahu; o šestnáct let mladší Gab chodila výhradně v mužském ošacení a dělala své lásce manažerku. Možná i díky jejímu obchodnímu talentu dostávala Loïe o rok později na zájezdu do New Yorku neuvěřitelných tisíc dolarů za noc, přesněji za půlhodinové vystoupení. Po dobu celého měsíce, šestkrát do týdne, před natřískanými sály.
Jako herečka v Salomé, ve svých 33 letech už víc než plnoštíhlá. Dvě různá nastudování dokonce produkovala (v roce 1895 a pak 1907), obě sklidila velmi negativní kritické ohlasy.
Záběr z nového snímku o Loïe Fullerové. Režisérka Stéphanie de Giustová svou Tanečnici osobně uvedla v Lucerně koncem listopadu jako otevírací film Festivalu francouzského filmu. Fullerovou ve značně zromantizovaném příběhu hraje jedenatřicetiletá zpěvačka a herečka Soko, jejíž robustnost a neatraktivnost zvláště vynikne, když se k ní zhruba v polovině snímku přidá půvabná, jemná, éterická dcera Johnnyho Deppa a Vanessy Paradisové, Lily-Rose Deppová, která ztvárňuje vyzývavou a ambiciózní Isadoru Duncanovou. Snímek Tanečnice vstoupí do českých kin 19. ledna 2017.
"La Loïe" očima Henriho de Toulouse-Lautreka. Ztvárnil ji ještě mnohokrát.
Svůj hedvábný kostým a technologicky na tu dobu převratný systém osvětlení si Loïe nechala patentovat poté, co v jejích začátcích ještě v Americe začaly jiné tanečnice jedinečný Danse Serpentine napodobovat.
„Viděl jsem americkou dámu nenápadného vzezření, s modrýma očima jak voda, v níž se odráží bledá obloha, docela buclatou, tichou, usměvavou, uhlazenou,“ vzpomíná ve své předmluvě k autobiografii Fullerové Patnáct let života tanečnice filozof a spisovatel, nositel Nobelovy ceny za literaturu Anatole France.
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová
Loïe Fullerová