Konstruktéři společnosti CASIC věří, že jejich vlak může jet rychlostí 1000 km/h, tedy víc, než obvykle létají běžná dopravní letadla|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Aby vlak mohl dosáhnout velmi vysokých rychlostí, má se pohybovat na magnetickém poli tunelem, z něhož je částečně vyčerpán vzduch|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
V roce 2019 představila Čína prototyp vysokorychlostního magneticko-levitačního vlaku (maglev) s rychlostí 600 km/h|
Zdroj: ČTK, Profimedia.cz