1000 km za hodinu: Čína testuje projekt unikátního rychlovlaku na magnetickém polštáři

3/9
Přehled fotografií
Zavřít
  • Konstruktéři společnosti CASIC věří, že jejich vlak může jet rychlostí 1000 km/h, tedy víc, než obvykle létají běžná dopravní letadla
    Konstruktéři společnosti CASIC věří, že jejich vlak může jet rychlostí 1000 km/h, tedy víc, než obvykle létají běžná dopravní letadla| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.
    Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.
    Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.
    Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • Aby vlak mohl dosáhnout  velmi vysokých rychlostí, má se pohybovat na magnetickém poli tunelem, z něhož je částečně vyčerpán vzduch
    Aby vlak mohl dosáhnout velmi vysokých rychlostí, má se pohybovat na magnetickém poli tunelem, z něhož je částečně vyčerpán vzduch| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.
    Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.
    Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.
    Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
  • V roce 2019 představila Čína prototyp vysokorychlostního magneticko-levitačního vlaku (maglev) s rychlostí 600 km/h
    V roce 2019 představila Čína prototyp vysokorychlostního magneticko-levitačního vlaku (maglev) s rychlostí 600 km/h| Zdroj: ČTK, Profimedia.cz
Konstruktéři společnosti CASIC věří, že jejich vlak může jet rychlostí 1000 km/h, tedy víc, než obvykle létají běžná dopravní letadla
Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.
Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.
Ve Francii konstruktér Jean Bertin experimentoval od 60. let minulého století s vlakem na vzduchovém polštáři. V roce 1974 s ním dosáhl maximální rychlosti 417 km/h.
Aby vlak mohl dosáhnout  velmi vysokých rychlostí, má se pohybovat na magnetickém poli tunelem, z něhož je částečně vyčerpán vzduch
Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.
Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.
Šanghajský transrapid vozí cestující na mezinárodní letiště od roku 2003. Trať na pilotech je dlouhá 30 kilometrů a vlak ji urazí za osm minut.
V roce 2019 představila Čína prototyp vysokorychlostního magneticko-levitačního vlaku (maglev) s rychlostí 600 km/h