Báječní muži na létajících strojích. Co se dělo na švýcarském předválečném nebi?

6/8
Přehled fotografií
Zavřít
  • Obálka knihy
    Obálka knihy| Zdroj: Archiv nakladatelství Mladá fronta
  • Série dvanácti nových sportovních letadel Beneš-Mráz Be-50 Beta-Minor – OK-EAA, OK-EAB, OK-EAC, OK-EAD, OK-EAE, OK-EAF, OK-EAG, OK-EAH, OK-EAI, OK-EAK, OK-EAL a OK-EAM. Dva z těchto strojů, Be-50.4 (OK-EAB) a Be-50.5 (OK-EAC), se zúčastnily v roce 1937 curyšského leteckého mítinku.
    Série dvanácti nových sportovních letadel Beneš-Mráz Be-50 Beta-Minor – OK-EAA, OK-EAB, OK-EAC, OK-EAD, OK-EAE, OK-EAF, OK-EAG, OK-EAH, OK-EAI, OK-EAK, OK-EAL a OK-EAM. Dva z těchto strojů, Be-50.4 (OK-EAB) a Be-50.5 (OK-EAC), se zúčastnily v roce 1937 curyšského leteckého mítinku.| Zdroj: Foto z knihy Curych 1937 (sbírka – Jiří Rajlich)
  • Přílet Avií Ba-122 z Curychu na pražské kbelské letiště.
    Přílet Avií Ba-122 z Curychu na pražské kbelské letiště.| Zdroj: Archiv nakladatelství Mladá fronta (sbírka – Vojenský historický archiv Praha)
  • Československá curyšská vojenská výprava v doprovodu arm. gen. Jana Syrového (* 24. ledna 1888, Třebíč – † 17. října 1970, Praha) a brig. gen. ing. Aloise Vicherka během zvláštního slyšení u prezidenta československé republiky Dr. Edvarda Beneše (* 28. května 1884, Kožlany – † 3. září 1948, Sezimovo Ústí), jež se uskutečnilo ve čtvrtek 5. srpna 1937 dopoledne.
    Československá curyšská vojenská výprava v doprovodu arm. gen. Jana Syrového (* 24. ledna 1888, Třebíč – † 17. října 1970, Praha) a brig. gen. ing. Aloise Vicherka během zvláštního slyšení u prezidenta československé republiky Dr. Edvarda Beneše (* 28. května 1884, Kožlany – † 3. září 1948, Sezimovo Ústí), jež se uskutečnilo ve čtvrtek 5. srpna 1937 dopoledne.| Zdroj: Archiv nakladatelství Mladá fronta
  • Shodou dějinných událostí se minimálně dvě z curyšských Avií B-534, výr. č. 202 a 203, dostaly po 15. březnu 1939 do výzbroje svého ještě v Curychu mírového soupeře, německé Luftwaffe. Samotná Luftwaffe používala poměrně velký počet ukořistěných strojů tohoto typu především k cvičným a dalším pomocným účelům až do září roku 1944.
    Shodou dějinných událostí se minimálně dvě z curyšských Avií B-534, výr. č. 202 a 203, dostaly po 15. březnu 1939 do výzbroje svého ještě v Curychu mírového soupeře, německé Luftwaffe. Samotná Luftwaffe používala poměrně velký počet ukořistěných strojů tohoto typu především k cvičným a dalším pomocným účelům až do září roku 1944.| Zdroj: Archiv nakladatelství Mladá fronta
  • Přímo umělecký záběr osmičlenné skupiny Avií Ba-122. (sbírka – Vojenský historický ústav Praha)
    Přímo umělecký záběr osmičlenné skupiny Avií Ba-122. (sbírka – Vojenský historický ústav Praha)| Zdroj: Archiv nakladatelství Mladá fronta
  • Bezesporu nejvytíženější, ale také nejúspěšnější člen naší curyšské výpravy por. F. Novák opřený o trup Avie Ba-122.17 (OK-AMI). Por. F. Novák absolvoval v Curychu dva závody v letecké akrobacii jednotlivců (kategorie B a C), závod leteckých skupin a k tomu vystupoval ve tříčlenné akrobatické skupině při exhibicích. (sbírka – Miroslav Fiala †)
    Bezesporu nejvytíženější, ale také nejúspěšnější člen naší curyšské výpravy por. F. Novák opřený o trup Avie Ba-122.17 (OK-AMI). Por. F. Novák absolvoval v Curychu dva závody v letecké akrobacii jednotlivců (kategorie B a C), závod leteckých skupin a k tomu vystupoval ve tříčlenné akrobatické skupině při exhibicích. (sbírka – Miroslav Fiala †)| Zdroj: Archiv nakladatelství Mladá fronta
  • Unikátní fotografie zachycující všechny čtyři Avie B-534 před Mezinárodním alpským okružním letem vojenských letadel kategorie A. (zdroj – ebay.de)
    Unikátní fotografie zachycující všechny čtyři Avie B-534 před Mezinárodním alpským okružním letem vojenských letadel kategorie A. (zdroj – ebay.de)| Zdroj: Archiv nakladatelství Mladá fronta
Obálka knihy
Série dvanácti nových sportovních letadel Beneš-Mráz Be-50 Beta-Minor – OK-EAA, OK-EAB, OK-EAC, OK-EAD, OK-EAE, OK-EAF, OK-EAG, OK-EAH, OK-EAI, OK-EAK, OK-EAL a OK-EAM. Dva z těchto strojů, Be-50.4 (OK-EAB) a Be-50.5 (OK-EAC), se zúčastnily v roce 1937 curyšského leteckého mítinku.
Přílet Avií Ba-122 z Curychu na pražské kbelské letiště.
Československá curyšská vojenská výprava v doprovodu arm. gen. Jana Syrového (* 24. ledna 1888, Třebíč – † 17. října 1970, Praha) a brig. gen. ing. Aloise Vicherka během zvláštního slyšení u prezidenta československé republiky Dr. Edvarda Beneše (* 28. května 1884, Kožlany – † 3. září 1948, Sezimovo Ústí), jež se uskutečnilo ve čtvrtek 5. srpna 1937 dopoledne.
Shodou dějinných událostí se minimálně dvě z curyšských Avií B-534, výr. č. 202 a 203, dostaly po 15. březnu 1939 do výzbroje svého ještě v Curychu mírového soupeře, německé Luftwaffe. Samotná Luftwaffe používala poměrně velký počet ukořistěných strojů tohoto typu především k cvičným a dalším pomocným účelům až do září roku 1944.
Přímo umělecký záběr osmičlenné skupiny Avií Ba-122. (sbírka – Vojenský historický ústav Praha)
Bezesporu nejvytíženější, ale také nejúspěšnější člen naší curyšské výpravy por. F. Novák opřený o trup Avie Ba-122.17 (OK-AMI). Por. F. Novák absolvoval v Curychu dva závody v letecké akrobacii jednotlivců (kategorie B a C), závod leteckých skupin a k tomu vystupoval ve tříčlenné akrobatické skupině při exhibicích. (sbírka – Miroslav Fiala †)
Unikátní fotografie zachycující všechny čtyři Avie B-534 před Mezinárodním alpským okružním letem vojenských letadel kategorie A. (zdroj – ebay.de)