Slavný fotograf Helmut Newton a jeho pražská stopa

2/12
Přehled fotografií
Zavřít
  • Tono Stano z Work vybírá další z Newtonových fotografií: „Tenhle snímek mě velmi oslovil. Čím jsem starší, tím jsem raději, když je toho na fotce co nejmíň. Ideálně když je to téměř abstrakce.“
    Tono Stano z Work vybírá další z Newtonových fotografií: „Tenhle snímek mě velmi oslovil. Čím jsem starší, tím jsem raději, když je toho na fotce co nejmíň. Ideálně když je to téměř abstrakce.“ | Zdroj: Jan Mudra
  • Největší existující polaroid světa na filmy velikosti 20x24 palců, tedy 51x61 cm. Před ním jeho majitel Jan Hnízdo, sedící Manfred Heiting a zcela vpravo Tono Stano.
    Největší existující polaroid světa na filmy velikosti 20x24 palců, tedy 51x61 cm. Před ním jeho majitel Jan Hnízdo, sedící Manfred Heiting a zcela vpravo Tono Stano.| Zdroj: Jan Mudra
  • Vybíráme snímky z Work pro Reflex. Manfred Heiting zrovna nalistoval svůj oblíbený: „Tohle je podle mého názoru naprosto nezapomenutelný portrét. Nejlepší, co kdy Helmut pořídil – bratři Wildensteinové, jedni z nejznámějších a nejbohatších obchodníků s uměním na světě. Jen se na ně podívejte! Zleva: Hrabivost, arogance a lhostejnost. Jejich dědeček už koncem devatenáctého století sbíral obrazy a sochy; měl takový sklep, kde je skladoval, a když jste tam přišli, měli jste jako na dlani, jak bude umění vypadat po následujících dvacet let. Takový měl na to čuch, a bylo to zjevně dědičné. Podle mě jsou Wildensteinové strašní záporáci a Helmut to na tomhle snímku výjimečně vystihl.“
    Vybíráme snímky z Work pro Reflex. Manfred Heiting zrovna nalistoval svůj oblíbený: „Tohle je podle mého názoru naprosto nezapomenutelný portrét. Nejlepší, co kdy Helmut pořídil – bratři Wildensteinové, jedni z nejznámějších a nejbohatších obchodníků s uměním na světě. Jen se na ně podívejte! Zleva: Hrabivost, arogance a lhostejnost. Jejich dědeček už koncem devatenáctého století sbíral obrazy a sochy; měl takový sklep, kde je skladoval, a když jste tam přišli, měli jste jako na dlani, jak bude umění vypadat po následujících dvacet let. Takový měl na to čuch, a bylo to zjevně dědičné. Podle mě jsou Wildensteinové strašní záporáci a Helmut to na tomhle snímku výjimečně vystihl.“ | Zdroj: Jan Mudra
  • Tono Stano a jeho rolleiflex.
    Tono Stano a jeho rolleiflex.| Zdroj: Jan Mudra
  • Zády sedící Manfred Heiting se dívá na fotokopii Newtonova novosvětského snímku, který Reflex bohužel nemohl u článku přetisknout – autorská práva jsou autorská práva a tahle byla obzvlášť drahá.
    Zády sedící Manfred Heiting se dívá na fotokopii Newtonova novosvětského snímku, který Reflex bohužel nemohl u článku přetisknout – autorská práva jsou autorská práva a tahle byla obzvlášť drahá.| Zdroj: Jan Mudra
  • Tono Stano tančící, snící.
    Tono Stano tančící, snící.| Zdroj: Jan Mudra
  • Manfred Heiting, světově uznávaný teoretik, kurátor více než padesáti velkolepých výstav a autor čtyř desítek katalogů a monografií fotografů (včetně té Drtikolovy z roku 1984).
    Manfred Heiting, světově uznávaný teoretik, kurátor více než padesáti velkolepých výstav a autor čtyř desítek katalogů a monografií fotografů (včetně té Drtikolovy z roku 1984).| Zdroj: Jan Mudra
  • Tono Stano bude dnes Manfredovi Heitingovi ukazovat svou poslední práci. Od Jana Hnízda (na snímku vpravo) totiž získal čtrnáct let prošlý filmový materiál a fotí na něj zajímavé figurativní kreace…
    Tono Stano bude dnes Manfredovi Heitingovi ukazovat svou poslední práci. Od Jana Hnízda (na snímku vpravo) totiž získal čtrnáct let prošlý filmový materiál a fotí na něj zajímavé figurativní kreace…| Zdroj: Jan Mudra
  • Manfred Heiting (sedící) a Jan Hnízdo. První jmenovaný je majitelem nesmírně cenné sbírky fotografií i ohromné kolekce fotografických publikací a byl tím, kdo to v předrevolučním roce 1988 celé spunktoval a Newtona s jeho dvěma pražskými průvodci-asistenty-modely propojil. Stojící Jan Hnízdo je pak majitelem olbřímího polaroidu a dnes bude přihlížet tomu, jak s pomocí jeho „mašiny“ bude Manfreda fotografovat Tono Stano.
    Manfred Heiting (sedící) a Jan Hnízdo. První jmenovaný je majitelem nesmírně cenné sbírky fotografií i ohromné kolekce fotografických publikací a byl tím, kdo to v předrevolučním roce 1988 celé spunktoval a Newtona s jeho dvěma pražskými průvodci-asistenty-modely propojil. Stojící Jan Hnízdo je pak majitelem olbřímího polaroidu a dnes bude přihlížet tomu, jak s pomocí jeho „mašiny“ bude Manfreda fotografovat Tono Stano.| Zdroj: Jan Mudra
  • Tono Stano ve svém ateliéru.
    Tono Stano ve svém ateliéru.| Zdroj: Jan Mudra
  • Manfred Heiting, majitel nesmírně cenné sbírky fotografií i ohromné kolekce fotografických publikací.
    Manfred Heiting, majitel nesmírně cenné sbírky fotografií i ohromné kolekce fotografických publikací. | Zdroj: Jan Mudra
  • Video placeholder
    Helmut Newton.| Zdroj: YouTube
Tono Stano z Work vybírá další z Newtonových fotografií: „Tenhle snímek mě velmi oslovil. Čím jsem starší, tím jsem raději, když je toho na fotce co nejmíň. Ideálně když je to téměř abstrakce.“
Největší existující polaroid světa na filmy velikosti 20x24 palců, tedy 51x61 cm. Před ním jeho majitel Jan Hnízdo, sedící Manfred Heiting a zcela vpravo Tono Stano.
Vybíráme snímky z Work pro Reflex. Manfred Heiting zrovna nalistoval svůj oblíbený: „Tohle je podle mého názoru naprosto nezapomenutelný portrét. Nejlepší, co kdy Helmut pořídil – bratři Wildensteinové, jedni z nejznámějších a nejbohatších obchodníků s uměním na světě. Jen se na ně podívejte! Zleva: Hrabivost, arogance a lhostejnost. Jejich dědeček už koncem devatenáctého století sbíral obrazy a sochy; měl takový sklep, kde je skladoval, a když jste tam přišli, měli jste jako na dlani, jak bude umění vypadat po následujících dvacet let. Takový měl na to čuch, a bylo to zjevně dědičné. Podle mě jsou Wildensteinové strašní záporáci a Helmut to na tomhle snímku výjimečně vystihl.“
Tono Stano a jeho rolleiflex.
Zády sedící Manfred Heiting se dívá na fotokopii Newtonova novosvětského snímku, který Reflex bohužel nemohl u článku přetisknout – autorská práva jsou autorská práva a tahle byla obzvlášť drahá.
Tono Stano tančící, snící.
Manfred Heiting, světově uznávaný teoretik, kurátor více než padesáti velkolepých výstav a autor čtyř desítek katalogů a monografií fotografů (včetně té Drtikolovy z roku 1984).
Tono Stano bude dnes Manfredovi Heitingovi ukazovat svou poslední práci. Od Jana Hnízda (na snímku vpravo) totiž získal čtrnáct let prošlý filmový materiál a fotí na něj zajímavé figurativní kreace…
Manfred Heiting (sedící) a Jan Hnízdo. První jmenovaný je majitelem nesmírně cenné sbírky fotografií i ohromné kolekce fotografických publikací a byl tím, kdo to v předrevolučním roce 1988 celé spunktoval a Newtona s jeho dvěma pražskými průvodci-asistenty-modely propojil. Stojící Jan Hnízdo je pak majitelem olbřímího polaroidu a dnes bude přihlížet tomu, jak s pomocí jeho „mašiny“ bude Manfreda fotografovat Tono Stano.
Tono Stano ve svém ateliéru.
Manfred Heiting, majitel nesmírně cenné sbírky fotografií i ohromné kolekce fotografických publikací.
Helmut Newton.