Svět se potkal na Bienále: Sex, gender, válka a… umění

3/12
Přehled fotografií
Zavřít
  • Milk of Dreams, Barbara Kruger: Untitled (Beginning/ Middle/ End): Jednou z nejvýraznějších instalací se v hlavní mezinárodní výstavě Bienále prezentuje Američanka Barbara Kruger. Odkazuje v ní k době 60. a 70. let, kdy byla grafičkou a obrazovou redaktorkou časopisů Vogue, Mademoiselle nebo Aperture.
    Milk of Dreams, Barbara Kruger: Untitled (Beginning/ Middle/ End): Jednou z nejvýraznějších instalací se v hlavní mezinárodní výstavě Bienále prezentuje Američanka Barbara Kruger. Odkazuje v ní k době 60. a 70. let, kdy byla grafičkou a obrazovou redaktorkou časopisů Vogue, Mademoiselle nebo Aperture.| Zdroj: Marek Gregor
  • PinchukArtCenter, Volodymyr Zelenskyj na 59. Biennale Arte 2022: Za nejvýznamnější performanci letošního roku lze prohlásit projev adresovaný účastníkům Bienále. Kdo se ten čtvrteční večer nedostal do Scuola Grande Della Misericordia na recepci pořádanou ukrajinskou PinchukArtCenter, jako by nebyl..
    PinchukArtCenter, Volodymyr Zelenskyj na 59. Biennale Arte 2022: Za nejvýznamnější performanci letošního roku lze prohlásit projev adresovaný účastníkům Bienále. Kdo se ten čtvrteční večer nedostal do Scuola Grande Della Misericordia na recepci pořádanou ukrajinskou PinchukArtCenter, jako by nebyl..| Zdroj: Valentyna Rostovikova
  • Čech v Benátkách Rony Plesl: Stromy rostou z nebe V Benátkách obstál profesor designu na pražské VŠUP Rony Plesl, který v renesančním kostele Santa Maria della Visitazione představil unikátní objekty vzniklé revoluční technologií tavení skla Vitrum Vivum
    Čech v Benátkách Rony Plesl: Stromy rostou z nebe V Benátkách obstál profesor designu na pražské VŠUP Rony Plesl, který v renesančním kostele Santa Maria della Visitazione představil unikátní objekty vzniklé revoluční technologií tavení skla Vitrum Vivum| Zdroj: Rony Plesl
  • Velká Británie, Sonia Boyce: Feeling Her Way Pavilón Velké Británie Feeling Her Way (Cítit její cestu) byl oceněn Zlatým lvem za nejlepší národní účast. Sonia Boyce (na snímku) v něm vytvořila zvukově-vizuální instalaci, která vzdává hold umění několika zpěvaček – Poppy Ajudha, Jacqui Dankworth, Sofii Jernberg, Tanitě Tikaram a Errollyn Wallen.
    Velká Británie, Sonia Boyce: Feeling Her Way Pavilón Velké Británie Feeling Her Way (Cítit její cestu) byl oceněn Zlatým lvem za nejlepší národní účast. Sonia Boyce (na snímku) v něm vytvořila zvukově-vizuální instalaci, která vzdává hold umění několika zpěvaček – Poppy Ajudha, Jacqui Dankworth, Sofii Jernberg, Tanitě Tikaram a Errollyn Wallen.| Zdroj: Cristiano Corte © British Council
  • Nizozemsko, Melanie Bonajo: When the Body Says Yes: Instalaci When the Body Says Yes (Když tělo řekne ano) připomínající chill out prostor pro after party v kostele Chiesetta della Misericordia doprovodila vizuální umělkyně, filmařka a také certifikovaná koučka sexu stejnojmenným filmem, který publikum zbavuje sexuálních předsudků
    Nizozemsko, Melanie Bonajo: When the Body Says Yes: Instalaci When the Body Says Yes (Když tělo řekne ano) připomínající chill out prostor pro after party v kostele Chiesetta della Misericordia doprovodila vizuální umělkyně, filmařka a také certifikovaná koučka sexu stejnojmenným filmem, který publikum zbavuje sexuálních předsudků| Zdroj: Peter Tijhuis
  • Francie, Zineb Sedira: Les rêves n’ont pas de titre: Oceněný Francouzský pavilón je vyskládán ze vzpomínek Zineb Sediry a jejích rodičů z 60.–80. let ve Francii a v Alžírsku. Zážitková instalace Les rêves n’ont pas de titre (Sny nemají jména) připomíná život kulturní avantgardy té doby.
    Francie, Zineb Sedira: Les rêves n’ont pas de titre: Oceněný Francouzský pavilón je vyskládán ze vzpomínek Zineb Sediry a jejích rodičů z 60.–80. let ve Francii a v Alžírsku. Zážitková instalace Les rêves n’ont pas de titre (Sny nemají jména) připomíná život kulturní avantgardy té doby.| Zdroj: © Thierry Bal a © Zineb Sedira
  • Peru, Herbert Rodríguez: Violencia Estructural Perú: Plakáty, koláže, kresby a autentickou punkovou hudbu kombinuje Herbert Rodríguez v instalaci Violencia Estructural Perú (Strukturální násilí Peru). Ilustruje šílenou dobu, kdy si peruánská společnost procházela vládami extrémní levice i pravice.
    Peru, Herbert Rodríguez: Violencia Estructural Perú: Plakáty, koláže, kresby a autentickou punkovou hudbu kombinuje Herbert Rodríguez v instalaci Violencia Estructural Perú (Strukturální násilí Peru). Ilustruje šílenou dobu, kdy si peruánská společnost procházela vládami extrémní levice i pravice.| Zdroj: Marek Gregor
  • Uganda: Radiance: They Dream In Time: Pohled do premiérové účasti Ugandy na Bienále, oceněné zvláštním uznáním poroty. Radiance: They Dream In Time (Záře: Sní v čase) je společnou prací malíře Collina Sekajuga a multimediální umělkyně Acaye Kerunen.
    Uganda: Radiance: They Dream In Time: Pohled do premiérové účasti Ugandy na Bienále, oceněné zvláštním uznáním poroty. Radiance: They Dream In Time (Záře: Sní v čase) je společnou prací malíře Collina Sekajuga a multimediální umělkyně Acaye Kerunen.| Zdroj: Marek Gregor
  • Rakousko, Jakob Lena Knebl a Ashley Hans Scheirl: Invitation of the Soft Machine and Her Angry Body Parts: Umělci odvozují název své instalace od novely Williama Burroughse Soft Machine. Dílo Pozvánka do měkkého stroje a jejích rozčilených částí těla svou estetikou připomíná divoké večírky na LSD.
    Rakousko, Jakob Lena Knebl a Ashley Hans Scheirl: Invitation of the Soft Machine and Her Angry Body Parts: Umělci odvozují název své instalace od novely Williama Burroughse Soft Machine. Dílo Pozvánka do měkkého stroje a jejích rozčilených částí těla svou estetikou připomíná divoké večírky na LSD.| Zdroj: Archív
  • Palácové výstavy: Anselm Kiefe. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
    Palácové výstavy: Anselm Kiefe. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.| Zdroj: Georges Poncet
  • Palácové výstavy: Marlene Dumas. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
    Palácové výstavy: Marlene Dumas. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.| Zdroj: Marek Gregor
  • Palácové výstavy: Anish Kapoor. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
    Palácové výstavy: Anish Kapoor. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.| Zdroj: David Levene
Milk of Dreams, Barbara Kruger: Untitled (Beginning/ Middle/ End): Jednou z nejvýraznějších instalací se v hlavní mezinárodní výstavě Bienále prezentuje Američanka Barbara Kruger. Odkazuje v ní k době 60. a 70. let, kdy byla grafičkou a obrazovou redaktorkou časopisů Vogue, Mademoiselle nebo Aperture.
PinchukArtCenter, Volodymyr Zelenskyj na 59. Biennale Arte 2022: Za nejvýznamnější performanci letošního roku lze prohlásit projev adresovaný účastníkům Bienále. Kdo se ten čtvrteční večer nedostal do Scuola Grande Della Misericordia na recepci pořádanou ukrajinskou PinchukArtCenter, jako by nebyl..
Čech v Benátkách Rony Plesl: Stromy rostou z nebe V Benátkách obstál profesor designu na pražské VŠUP Rony Plesl, který v renesančním kostele Santa Maria della Visitazione představil unikátní objekty vzniklé revoluční technologií tavení skla Vitrum Vivum
Velká Británie, Sonia Boyce: Feeling Her Way Pavilón Velké Británie Feeling Her Way (Cítit její cestu) byl oceněn Zlatým lvem za nejlepší národní účast. Sonia Boyce (na snímku) v něm vytvořila zvukově-vizuální instalaci, která vzdává hold umění několika zpěvaček – Poppy Ajudha, Jacqui Dankworth, Sofii Jernberg, Tanitě Tikaram a Errollyn Wallen.
Nizozemsko, Melanie Bonajo: When the Body Says Yes: Instalaci When the Body Says Yes (Když tělo řekne ano) připomínající chill out prostor pro after party v kostele Chiesetta della Misericordia doprovodila vizuální umělkyně, filmařka a také certifikovaná koučka sexu stejnojmenným filmem, který publikum zbavuje sexuálních předsudků
Francie, Zineb Sedira: Les rêves n’ont pas de titre: Oceněný Francouzský pavilón je vyskládán ze vzpomínek Zineb Sediry a jejích rodičů z 60.–80. let ve Francii a v Alžírsku. Zážitková instalace Les rêves n’ont pas de titre (Sny nemají jména) připomíná život kulturní avantgardy té doby.
Peru, Herbert Rodríguez: Violencia Estructural Perú: Plakáty, koláže, kresby a autentickou punkovou hudbu kombinuje Herbert Rodríguez v instalaci Violencia Estructural Perú (Strukturální násilí Peru). Ilustruje šílenou dobu, kdy si peruánská společnost procházela vládami extrémní levice i pravice.
Uganda: Radiance: They Dream In Time: Pohled do premiérové účasti Ugandy na Bienále, oceněné zvláštním uznáním poroty. Radiance: They Dream In Time (Záře: Sní v čase) je společnou prací malíře Collina Sekajuga a multimediální umělkyně Acaye Kerunen.
Rakousko, Jakob Lena Knebl a Ashley Hans Scheirl: Invitation of the Soft Machine and Her Angry Body Parts: Umělci odvozují název své instalace od novely Williama Burroughse Soft Machine. Dílo Pozvánka do měkkého stroje a jejích rozčilených částí těla svou estetikou připomíná divoké večírky na LSD.
Palácové výstavy: Anselm Kiefe. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
Palácové výstavy: Marlene Dumas. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.
Palácové výstavy: Anish Kapoor. Výstavy těchto umělců jsou největšími taháky letošní výstavní sezóny v Benátkách. Zatím co rozsáhlé projekty Dumas a Kapoora jsou retrospektivně pojaty, Kiefer exceluje se svými přímo pro prostředí Dóžecího paláce vzniklými velkoformátovými obrazy.