Peklo v oblacích: Neznámý letecký důstojník Ludvík Purm a dramata na frontě

7/7
Přehled fotografií
Zavřít
  • Obal knihy V pekle nebeských výšin
    Obal knihy V pekle nebeských výšin| Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
  • Hptm. Ludwig Purm v době své služby u Fliku 22 na ruské frontě.
    Hptm. Ludwig Purm v době své služby u Fliku 22 na ruské frontě.| Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
  • Polní letiště Ospedaletto, asi 35 kilometrů východně od Tridentu, červen nebo červenec 1918. Purmùv stíhací Aviatik D.I (Berg) 101.12 (bílá 19“).
    Polní letiště Ospedaletto, asi 35 kilometrů východně od Tridentu, červen nebo červenec 1918. Purmùv stíhací Aviatik D.I (Berg) 101.12 (bílá 19“).| Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
  • Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. Na prsou má (zleva) zlatou, velkou i malou stříbrnou a bronzovou medaili za statečnost a Karlův vojskový kříž.
    Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. Na prsou má (zleva) zlatou, velkou i malou stříbrnou a bronzovou medaili za statečnost a Karlův vojskový kříž.| Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
  • Vídeň, prosinec 1917. Hptm. Purm po dekoraci Řádem Železné koruny 3. třídy s válečnou dekorací a meči. V té době vykonával funkci velitele Waffen-Abteilung u Fliegerarsenalu ve Fischamendu.
    Vídeň, prosinec 1917. Hptm. Purm po dekoraci Řádem Železné koruny 3. třídy s válečnou dekorací a meči. V té době vykonával funkci velitele Waffen-Abteilung u Fliegerarsenalu ve Fischamendu.| Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
  • Finální montáž tažných koní k.u.k. Luftfahrtruppen, dvoumístných víceúčelových strojů Hansa- Brandenburg C.I. S různými motory, výzbrojí a dalším příslušenstvím je vyráběla nejen mateřská firma Hansa-Brandenburg v Německu (produkovala stroje sérií 61, 63 a 64), ale především rakousko-uherské továrny na základě licence.
    Finální montáž tažných koní k.u.k. Luftfahrtruppen, dvoumístných víceúčelových strojů Hansa- Brandenburg C.I. S různými motory, výzbrojí a dalším příslušenstvím je vyráběla nejen mateřská firma Hansa-Brandenburg v Německu (produkovala stroje sérií 61, 63 a 64), ale především rakousko-uherské továrny na základě licence.| Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
  • Nejúspěšnějším polním pilotem Fliku 23 v době Purmova velení byl bezkonkurenčně Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. 22. 3. 1918, při Slaninově v pořadí 94. bojovém letu, dostal jeho jednomístný stíhací Aviatik D.I (Berg) 38.16 přímý zásah protiletadlovým dělostřelectvem ve výšce 4000 m. Zřítil se s ním do vinic u Calliana (severně od Rovereta). Stroj byl totálnì na odpis, ale sám Slanina zázrakem vyvázl bez větší újmy.
    Nejúspěšnějším polním pilotem Fliku 23 v době Purmova velení byl bezkonkurenčně Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. 22. 3. 1918, při Slaninově v pořadí 94. bojovém letu, dostal jeho jednomístný stíhací Aviatik D.I (Berg) 38.16 přímý zásah protiletadlovým dělostřelectvem ve výšce 4000 m. Zřítil se s ním do vinic u Calliana (severně od Rovereta). Stroj byl totálnì na odpis, ale sám Slanina zázrakem vyvázl bez větší újmy.| Zdroj: Archiv nakladatelství Svět křídel
Obal knihy V pekle nebeských výšin
Hptm. Ludwig Purm v době své služby u Fliku 22 na ruské frontě.
Polní letiště Ospedaletto, asi 35 kilometrů východně od Tridentu, červen nebo červenec 1918. Purmùv stíhací Aviatik D.I (Berg) 101.12 (bílá 19“).
Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. Na prsou má (zleva) zlatou, velkou i malou stříbrnou a bronzovou medaili za statečnost a Karlův vojskový kříž.
Vídeň, prosinec 1917. Hptm. Purm po dekoraci Řádem Železné koruny 3. třídy s válečnou dekorací a meči. V té době vykonával funkci velitele Waffen-Abteilung u Fliegerarsenalu ve Fischamendu.
Finální montáž tažných koní k.u.k. Luftfahrtruppen, dvoumístných víceúčelových strojů Hansa- Brandenburg C.I. S různými motory, výzbrojí a dalším příslušenstvím je vyráběla nejen mateřská firma Hansa-Brandenburg v Německu (produkovala stroje sérií 61, 63 a 64), ale především rakousko-uherské továrny na základě licence.
Nejúspěšnějším polním pilotem Fliku 23 v době Purmova velení byl bezkonkurenčně Zugsführer Franz Slanina. Jako pilot dvoumístných Brandenburgů C.I tehdy získal 5 leteckých vítězství. 22. 3. 1918, při Slaninově v pořadí 94. bojovém letu, dostal jeho jednomístný stíhací Aviatik D.I (Berg) 38.16 přímý zásah protiletadlovým dělostřelectvem ve výšce 4000 m. Zřítil se s ním do vinic u Calliana (severně od Rovereta). Stroj byl totálnì na odpis, ale sám Slanina zázrakem vyvázl bez větší újmy.