Damašek 1975: Nejtragičtější nehodu v historii Československých aerolinií dodnes provázejí nejasné okolnosti

1/10
Přehled fotografií
Zavřít
  • Trasa letu ČSA 542 z Prahy do Teheránu měla mít dvě mezipřistání. Při otočce na přistání v Damašku došlo k nehodě.
    Trasa letu ČSA 542 z Prahy do Teheránu měla mít dvě mezipřistání. Při otočce na přistání v Damašku došlo k nehodě.| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Trosky Iljušinu Il-62 OK-DBF na okraji vyschlého jezera Utaiba necelých 16 kilometrů od Damašku
    Trosky Iljušinu Il-62 OK-DBF na okraji vyschlého jezera Utaiba necelých 16 kilometrů od Damašku| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Čára na břehu vyschlého jezera ukazuje, kde se levé křídlo dotklo terénu
    Čára na břehu vyschlého jezera ukazuje, kde se levé křídlo dotklo terénu| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Utržené podvozky. Trosky letadla se nacházely až 800 metrů od prvního kontaktu se zemí.
    Utržené podvozky. Trosky letadla se nacházely až 800 metrů od prvního kontaktu se zemí.| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Stopy prvního kontaktu levého podvozku se zemí
    Stopy prvního kontaktu levého podvozku se zemí| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Jeden z dvojice pravých motorů
    Jeden z dvojice pravých motorů| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Pohled z vrtulníku na místo, kde došlo k hoření trosek v okolí pravého křídla. Nad nimi syrský voják hlídá zuhelnatělá těla před jejich uložením do písečného zářezu.
    Pohled z vrtulníku na místo, kde došlo k hoření trosek v okolí pravého křídla. Nad nimi syrský voják hlídá zuhelnatělá těla před jejich uložením do písečného zářezu.| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Část panelu pilotní kabiny
    Část panelu pilotní kabiny| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Nehodu na místě vyšetřovala mezinárodní komise složená ze zástupců Sýrie, ČSSR a Sovětského svazu
    Nehodu na místě vyšetřovala mezinárodní komise složená ze zástupců Sýrie, ČSSR a Sovětského svazu| Zdroj: Národní archív / ÚCL
  • Kapitánův výškoměr po nehodě ukazoval správně nastavený barometrický tlak QNH 1010 mb
    Kapitánův výškoměr po nehodě ukazoval správně nastavený barometrický tlak QNH 1010 mb| Zdroj: Národní archív / ÚCL
Trasa letu ČSA 542 z Prahy do Teheránu měla mít dvě mezipřistání. Při otočce na přistání v Damašku došlo k nehodě.
Trosky Iljušinu Il-62 OK-DBF na okraji vyschlého jezera Utaiba necelých 16 kilometrů od Damašku
Čára na břehu vyschlého jezera ukazuje, kde se levé křídlo dotklo terénu
Utržené podvozky. Trosky letadla se nacházely až 800 metrů od prvního kontaktu se zemí.
Stopy prvního kontaktu levého podvozku se zemí
Jeden z dvojice pravých motorů
Pohled z vrtulníku na místo, kde došlo k hoření trosek v okolí pravého křídla. Nad nimi syrský voják hlídá zuhelnatělá těla před jejich uložením do písečného zářezu.
Část panelu pilotní kabiny
Nehodu na místě vyšetřovala mezinárodní komise složená ze zástupců Sýrie, ČSSR a Sovětského svazu
Kapitánův výškoměr po nehodě ukazoval správně nastavený barometrický tlak QNH 1010 mb