Trasa letu ČSA 542 z Prahy do Teheránu měla mít dvě mezipřistání. Při otočce na přistání v Damašku došlo k nehodě.|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Trosky Iljušinu Il-62 OK-DBF na okraji vyschlého jezera Utaiba necelých 16 kilometrů od Damašku|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Čára na břehu vyschlého jezera ukazuje, kde se levé křídlo dotklo terénu|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Utržené podvozky. Trosky letadla se nacházely až 800 metrů od prvního kontaktu se zemí.|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Stopy prvního kontaktu levého podvozku se zemí|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Jeden z dvojice pravých motorů|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Pohled z vrtulníku na místo, kde došlo k hoření trosek v okolí pravého křídla. Nad nimi syrský voják hlídá zuhelnatělá těla před jejich uložením do písečného zářezu.|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Část panelu pilotní kabiny|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Nehodu na místě vyšetřovala mezinárodní komise složená ze zástupců Sýrie, ČSSR a Sovětského svazu|
Zdroj: Národní archív / ÚCL
Kapitánův výškoměr po nehodě ukazoval správně nastavený barometrický tlak QNH 1010 mb|
Zdroj: Národní archív / ÚCL