Vynálezci letadla bratři Wrightové těžili z práce jiných. Kdo byli skuteční letečtí pionýři?

5/6
Přehled fotografií
Zavřít
  • Německý inženýr Otto Li­lienthal zpočátku věřil, že problém letu vyřeší stroj s mávavými křídly. Společně se svým bratrem testoval různé jejich profily.
    Německý inženýr Otto Li­lienthal zpočátku věřil, že problém letu vyřeší stroj s mávavými křídly. Společně se svým bratrem testoval různé jejich profily.| Zdroj: Wikipedia
  • Německý inženýr Otto Li­lienthal zpočátku věřil, že problém letu vyřeší stroj s mávavými křídly. Společně se svým bratrem testoval různé jejich profily.
    Německý inženýr Otto Li­lienthal zpočátku věřil, že problém letu vyřeší stroj s mávavými křídly. Společně se svým bratrem testoval různé jejich profily.| Zdroj: Wikipedia
  • Francouzský inženýr Clément Ader už v roce 1886 postavil letadlo Éole. Posledním modelem bylo Éole III, někdy označované také jako Ader Avion III (na snímku).
    Francouzský inženýr Clément Ader už v roce 1886 postavil letadlo Éole. Posledním modelem bylo Éole III, někdy označované také jako Ader Avion III (na snímku).| Zdroj: Samantha Ohlsen / Alamy / Profimedia
  • Roku 1896 skupina univerzitního profesora Octava Chanuta postavila kluzák, jenž měl jednoduchou a lehkou dvojplošnou konstrukci
    Roku 1896 skupina univerzitního profesora Octava Chanuta postavila kluzák, jenž měl jednoduchou a lehkou dvojplošnou konstrukci| Zdroj: Wikipedia
  • Gustav ­Albin Weisskopf měl své stroje několikrát dostat do vzduchu pomocí vlastnoručně postavených motorů už mezi lety 1899 až 1902
    Gustav ­Albin Weisskopf měl své stroje několikrát dostat do vzduchu pomocí vlastnoručně postavených motorů už mezi lety 1899 až 1902| Zdroj: Aviation History Collection / Alamy / Profimedia
  • Letečtí pionýři
    Letečtí pionýři| Zdroj: Ann Ronan Pictures / Heritage Images / Profimedia
Německý inženýr Otto Li­lienthal zpočátku věřil, že problém letu vyřeší stroj s mávavými křídly. Společně se svým bratrem testoval různé jejich profily.
Německý inženýr Otto Li­lienthal zpočátku věřil, že problém letu vyřeší stroj s mávavými křídly. Společně se svým bratrem testoval různé jejich profily.
Francouzský inženýr Clément Ader už v roce 1886 postavil letadlo Éole. Posledním modelem bylo Éole III, někdy označované také jako Ader Avion III (na snímku).
Roku 1896 skupina univerzitního profesora Octava Chanuta postavila kluzák, jenž měl jednoduchou a lehkou dvojplošnou konstrukci
Gustav ­Albin Weisskopf měl své stroje několikrát dostat do vzduchu pomocí vlastnoručně postavených motorů už mezi lety 1899 až 1902
Letečtí pionýři